کد خبر 1299890
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۴۹
۴ شهید و ۱۵ زخمی در حملات ارتش سعودی در یمن

بمباران و گلوله‌باران دو منطقه در یمن از سوی جنگنده‌های ائتلاف سعودی موجب شهادت ۴ تن و زخمی شدن ۱۵ نفر دیگر شد.

به گزارش مشرق، جنگنده‌ها و توپخانه سعودی امروز (دوشنبه) در دو مرتبه شمال و غرب یمن را مورد هدف قرار دادند که چهار شهید و ۱۵ زخمی بر پی داشت.

به نوشته خبرگزاری سبأنت، توپخانه ارتش سعودی در منطقه مرزی با یمن اقدام به گلوله‌باران منطقه «الرقو» در استان صعده کرد که یک تن شهید و چهار فرد دیگر زخمی شدند. حملات توپخانه‌ای در منطقه مرزی «شدا» نیز چهار زخمی در پی داشت.

اما چهار روز پس از عقب‌نشینی به یکباره و عجیب عناصر ائتلاف سعودی از چندین منطقه مهم در استان الحدیده و واگذاری آن به نیروهای ارتش و انصارالله یمن، جنگنده‌های سعودی اقدام به بمباران شدید منطقه «حیس» در این استان کردند که سه شهید و هفت زخمی از غیر نظامیان به جا گذاشت. شدت حملات به حدی بود که پیکر کشته شدگان تکه تکه شده است. حال تمامی زخمی‌ها نیز وخیم گزارش شده است.

یک منبع نظامی در این خصوص به سبأنت گفت که حملات ارتش سعودی کاملا بر خلاف توافق استکهلم سوئد در خصوص استان الحدیده است. توافقی که در دسامبر ۲۰۱۸ در پایتخت کشور سوئد میان دولت صنعاء و دولت مستعفی در خصوص برقراری آتش‌بس در استان الحدیده امضاء شد.

علاوه بر این حملات، در استان مأرب نیز جنگنده‌ها و پهپادهای ارتش سعودی ۹ مرتبه منطقه «الجوبه» و سه مرتبه منطقه «صرواح» را با هدف کند کردن پیشروی نیروهای مقاومت یمن بمباران کردند. عمده این بمباران‌ها دقیق نبوده یا به علت جاگیری مناسب نیروهای مقاومت یمن تلفاتی در پی ندارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس