کد خبر 1299835
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
آیا ایلان ماسک تیشه به ریشه خود زد؟

اقدام عجیب ایلان ماسک باعث شد تا ارزش سهام تسلا موتورز بیش از ۱۵ درصد کاهش پیدا کند. همچنین این شرکت خودروسازی بدترین عملکرد هفتگی سهام را طی ۲۰ هفته گذشته تجربه کرد.

به گزارش مشرق، ارزش سهام تسلا موتورز طی هفته گذشته به میزان ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کرد؛ چنین کاهشی باعث شد تا بازار سهام یک تریلیون دلاری این شرکت از دست برود و سهامداران آن نیز بیشترین ضرر هفتگی خود را طی ۲۰ هفته گذشته تجربه کنند. گفتنی است سهام تسلا مورتورز آخرین بار در ماه مارس سال ۲۰۲۰ یک کاهش شدید را تجربه کرده بود و پس از آن ارزش سهام این شرکت همواره روند صعودی داشته است.

بیشتر بخوانید

واکنش سهام تسلا به نظرسنجی ماسک چه بود؟

جزئیات کاهش ارزش تسلا موتورز

ایلان ماسک، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت خودروسازی تسلا طی هفته اخیر در صفحه توییتری خود در قالب یک نظرسنجی از کاربران خواست تا نظرشان را در خصوص فروش بخشی از سهام این شرکت اعلام کنند که پس از اینکه کاربران به این نظرسنجی رای مثبت دادند، وی اعلام کرد بخشی از سهام خود به ارزش ۵ میلیارد دلار را خواهد فروخت. البته با این اقدام نیز همچنان حدود ۱۶۷ میلیون عدد سهام در اختیار ایلان ماسک قرار خواهد داشت.

چنین اقدام عجیبی از سوی ایلان ماسک باعث شد تا ارزش سهام شرکت تسلا حدود ۱۵.۴ درصد کاهش پیدا کند. البته با وجود چنین کاهش ارزشی نیز همچنان قیمت آن ۴۶ درصد از رقم ثبت شده در ابتدای سال ۲۰۲۱ بالاتر بوده که یکی از بالاترین بازدهی‌های بازار سهام آمریکا به‌شمار می‌رود. قیمت هر سهم تسلا حدود ۱۰ روز قبل به ۱۲۲۹.۹۱ دلار به ازای هر سهم رسید و یک رکورد تاریکی را به ثبت رساند.

گفتنی است علاوه بر این، ایلان ماسک در گذشته نیز با اقدامات جنجالی خود باعث شده بود تا قیمت سهام تسلا کاهش پیدا کند؛ برای مثال وی پس از اینکه اعلام کرد شرکت هرتس تاکنون قرارداد خرید ۱۰۰ هزار دلار خودرو از تسلا را به شکل رسمی به امضا نرسانده نیز ارزش این شرکت خودروسازی کاهش یافت. طی سال گذشته نیز یکی از سهامداران ارشد شرکت تسلا با ثبت شکایتی در دادگاه علیه وی عنوان کرد چنین اقداماتی از سوی ایلان ماسک دخالت عمدی در قیمت‌های سهام محسوب می‌شود.

هم‌اکنون لقب ثروتمندترین فرد جهان به ایلان ماسک تعلق دارد و وی همواره با توییت‌های جنجالی خود علاوه بر اینکه باعث افزایش و کاهش ارزش سهام تسلا می‌شود، همواره در ایجاد تغییرات گسترده در بازار ارزهای دیجیتالی به خصوص بیت کوین و دوج کوین نیز تاثیرگذار است.

منبع: گجت نیوز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس