کد خبر 1299702
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۶
حمله به کنگره آمریکا از پیش تعیین شده بود

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی در مصاحبه‌ای، حمله مرگبار ششم ژانویه طرفداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا را حمله به «ارزش‌های ناتو» توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حمله ششم ژانویه به ساختمان کنگره آمریکا را حمله به «ارزش‌های ناتو» خواند.

استولتنبرگ در مصاحبه‌ای با «آکسیوس» گفت: من آن را حمله به نهادهای اصلی دموکراتیک ایالات متحده و در نتیجه به ارزش‌های اصلی ناتو می‌دانم.

بیشتر بخوانید:

مشاور ترامپ به دلیل اهانت به کنگره متهم شناخته شد

در این مصاحبه که دوشنبه گذشته در مقر ناتو در بروکسل ضبط شد، او با اشاره به این که «آمریکا پیش‌تر زمان‌های دشوار و بحران‌ها را پشت سر گذاشته و همیشه با تعهد قوی به نهادهای دموکراتیک از آن‌ها خارج شده»، مدعی شد: مطمئن هستم که بزرگترین متحد ما یک دموکراسی قوی باقی خواهد ماند.

ششم ژانویه (۱۷ دی سال گذشته) کنگره آمریکا در حال شمارش آرای مجمع گزینندگان (الکترال کالج) برای تایید نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر بود که بعد از اعتراض چند قانونگذار آمریکایی به نتیجه رأی‌گیری در ایالت آریزونا، دونالد ترامپ از هوادارانش خواست تظاهرات به اصطلاح مسالمت‌آمیز برگزار کنند.

حامیان ترامپ اما در جمعیت بسیار گسترده به کنگره حمله کرده و بعد از درگیر شدن با نیروهای امنیتی، راه خود را به درون ساختمان و اتاق‌های مختلف آن باز کردند. در جریان این حمله، پنج نفر از جمله یک نیروی پلیس کشته شدند. 

حمله هواداران ترامپ به ساختمان کنگره آمریکا استیضاح دوم او در کنگره را رقم زد. با این حال محاکمه ترامپ در مجلس سنای آمریکا با مخالفت جمهوری‌خواهان مواجه شد و شکست خورد.

رئیس‌جمهور سابق آمریکا هرگز این حمله را محکوم نکرد و اخیراً از حامیان خود که «مایک پنس» معاونش را در جریان حمله مرگبار آن‌ها به کنگره آمریکا در ششم ژانویه به «حلق‌آویز کردن» تهدید کرده بودند، دفاع کرد.

به گزارش روزنامه «دیلی میل»، در طول یک مصاحبه ضبط شده با «جاناتان کارل» از شبکه «ای‌بی‌سی نیوز» که به دست وبگاه خبری آکسیوس رسید، صدای ترامپ شنیده می‌شود که تهدیدها را کم‌اهمیت جلوه می‌دهد و می‌گوید مردم بسیار عصبانی بودند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس