کد خبر 1299672
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
طلب کالدرون با تسهیلات اشتغالزایی محرومان پرداخت شد!

طبق اسناد رسیده طلب کالدرون از پرسپولیس که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی قرمزها شده بود در یک اقدام غیرقانونی با تسهیلات ۲۲ میلیارد تومانی صندوق «ک. ا» به باشگاه پرسپولیس پرداخت شده است.

به گزارش مشرق، اگر یک روز به بهانه پرداخت قسط‌های عقب افتاده قرارداد مارک ویلموتس، ۲ میلیون یورو از جیب کارگران و سازمان تامین اجتماعی به فدراسیون فوتبال پرداخت شد، حالا هم طبق اسناد رسیده، طلب گابریل کالدرون از باشگاه پرسپولیس که منجر به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی قرمزها شده بود در یک اقدام غیرقانونی با تسهیلات ۲۲ میلیارد تومانی صندوق «ک. ا» به باشگاه پرسپولیس پرداخت شده است، تسهیلاتی که باید در مسیر اشتغالزایی و کسب و کارهای خرد در مناطق محروم هزینه شود، اما سر از فوتبال درآورده است!

ماجرای طلب گابریل کالدرون از باشگاه پرسپولیس به دو سال پیش برمی‌گردد، روزهایی که سرمربی آرژانتینی با وجود داشتن یک کارنامه فوق‌العاده از سوی محمدحسن انصاری‌فرد مدیرعامل وقت پرسپولیس کنار گذاشته شد. انصاری‌فرد به دنبال نشاندن یحیی گل‌محمدی روی نیمکت پرسپولیس بود و پس از بالا گرفتن اختلافات او و سرمربی ۶۱ ساله آرژانتینی، کالدرون دی‌ماه ۹۸ از ایران رفت و از پرسپولیس جدا شد.

کالدرون که تیرماه ۹۸ هدایت پرسپولیس را برعهده گرفته بود، در حالی این تیم را ترک کرد که قرمزها در پایان هفته شانزدهم با ۳۴ امتیاز و ۳ امتیاز بیشتر از سپاهان در صدر جدول قرار داشتند و قهرمانی نیم‌فصل را به دست آورده بودند و به نیمه‌نهایی جام حذفی هم صعود کرده بودند. سرمربی آرژانتینی با وجود این کارنامه موفق در شرایطی پرسپولیس را ترک کرد که این باشگاه نتوانسته بود با او تسویه‌حساب کند. رایزنی‌های این مربی برای دریافت پولش از پرسپولیس به نتیجه نرسید تا او هم مانند بسیاری از خارجی‌های دیگر حاضر در فوتبال ما راه شکایت به فیفا را برای دریافت طلبش در پیش بگیرد و در نهایت فدراسیون جهانی فوتبال حکم به بسته شدن پنجره نقل و انتقالاتی این باشگاه تا زمان پرداخت طلب ۲۲ میلیارد تومانی کالدرون داد.

با بسته شدن پنجره نقل و انتقالات قرمزها، تکاپوی مجید صدری، سرپرست باشگاه پرسپولیس برای تأمین طلب ۲۲ میلیاردی کالدرون آغاز شد و سرانجام اول هفته بود که مسئولان این تیم اعلام کردند طلب کالدرون پرداخت و پنجره نقل و انتقالاتی پرسپولیس باز شده است. تأمین طلب کالدرون با توجه به مشکلات مالی عدیده پرسپولیس که صدای اعتراض سرمربی و بازیکنان را هم درآورده است، قابل تأمل بود.

بیشتر بخوانید:

آخرین وضعیت پرداخت طلب کالدرون

حالا طبق اسناد رسیده، مشخص شده که پرسپولیسی‌ها با دریافت تسهیلات ۲۲ میلیارد تومانی ازصندوق «ک. ا» به صورت قرض‌الحسنه، پول کالدرون را پرداخت کرده‌اند تا پنجره نقل و انتقالاتی‌شان باز شود و با یکی از طلبکاران‌شان تسویه کرده باشند. در شرایطی صندوق «ک. ا» در یک اقدام غیرقانونی و خلاف اساسنامه این صندوق، چنین تسهیلاتی را به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده که وظیفه این صندوق، پرداخت وام اشتغالزایی در مناطق محروم است!

صندوق «ک. ا» که در ۲۷ اسفند ۹۶ تأسیس و جایگزین صندوق مهر امام رضا (ع) شد، طبق اساسنامه این صندوق وظیفه حمایت از کارآفرینان و طرح‌های اشتغالزایی را برعهده دارد. در ماده ۶ اساسنامه صندوق «ک. ا»، به وظایف این صندوق اشاره شده که بخشی از آن عبارتند از: «تجهیز منابع مالی جهت فعالیت‌های اعتباری، اعطای انواع تسهیلات مالی از جمله تسهیلات قرض‌­الحسنه و ارائه خدمات الکترونیکی و صدور انواع کارت­‌های اعتباری و همچنین کمک مالی به اشخاص حقیقی و حقوقی با اولویت مناطق روستایی و محروم کشور»، «اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به منظور حمایت، توانمندسازی و ساماندهی زنجیره‌های تولید، خوشه‌های کسب و کار، پشتیبانان مشاغل خانگی، خویش­‌فرمایی و ایجاد و توسعه کسب و کارهای خرد و کوچک و نیز حمایت از طرح­‌های کارآفرینی از جمله اجتماعی و دانش‌آموزی»، «اعطای تسهیلات قرض‌الحسنه به صورت شبکه ­سازی و نشان تجاری (نمانام) با مشارکت تمامی سازمان­‌ها، ذی‌نفعان و کارآفرینان برای ایجاد اشتغال پایدار»، «اعطای تسهیلات قرض­‌الحسنه اشتغال، ازدواج، ساخت، تأمین و تعمیرات مسکن و رفع نیازهای ضروری مانند هزینه‌های تهیه جهیزیه، درمان بیماری و کمک‌هزینه‌های تحصیلی با اولویت مناطق کمتر توسعه‌یافته و گروه‌های اجتماعی کم‌درآمد.»

حال برخلاف اساسنامه صندوق، مسئولان آن در عملی کاملاً مغایر با وظایفی که دارند در تاریخ ۱۶ آبان امسال مبلغ ۲۲ میلیارد تومان را در قالب وام قرض‌الحسنه و بازپرداخت یک‌ساله در شعبه مرکزی این صندوق در میدان فلسطین با شماره تسهیلات ۱-۲۶۹۴۲۹۴-۱۲۳-۱۷۰۱ به باشگاه پرسپولیس پرداخت کرده‌اند. این پول در تاریخ ۱۸ آبان هم به حساب یکی از صرافی‌ها واریز شد تا به حساب کالدورن ریخته شود.

در این اقدام غیرقانونی به نظر می‌رسد که حضور وزیر ورزش در هیئت امنای صندوق «ک. ا» تأثیرگذار بوده است و علاوه بر مسئولان صندوق «ک. ا»، حمید سجادی وزیر ورزش که رئیس مجمع باشگاه پرسپولیس نیز هست باید درباره پرداخت این تسهیلات پاسخگو باشد.

اقدام غیرقانونی صندوق «ک. ا» و انحراف تسهیلات پرداختی در حالی است که سقف معمول وام‌های پرداختی این صندوق برای کارآفرینان ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلیون تومان است و با ۲۲ میلیارد پرداختی به پرسپولیس می‌شد به حمایت از ۱۰۰ تا ۲۰۰ کارآفرین و ایجاد فرصت‌های شغلی خرد در مناطق محروم پرداخت، به خصوص که در شرایط اقتصادی این روزهای کشور و وضعیت اسفناک اشتغال در سطح روستاها و شهرستان‌های کم‌برخوردار، مسئولان مربوطه باید در اعطای این منابع ارزان به افراد واجد شرایط به تزریق امید در این مناطق بپردازند.

با توجه به این تخلف، ضرروی است که دولت با برخورد با متخلفان، راه را بر تکرار چنین انحراف‌هایی در مسیر اعطای تسهیلات ببندد تا پس از ماجرای پرداخت طلب ویلموتس از جیب کارگران و پرداخت طلب کالدرون از جیب کارآفرینان مناطق محروم، شاهد تخلف دیگری نباشیم.

منبع: جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 38
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    18 5
    مردم محروم فوتبال می‌خوان چکار؟ در فوتبال رو تخته کنید!؟ کشور بد بخت بیچاره و شبه آفریقایی ایران مربی خارجی میخواد چکار؟ مردم بد بخت ندار مستضعف فوتبال می‌خوان چکار؟ مربی خارجی می‌خوان چکار؟ ایران نه پول داره نه معدن داره نه نفت داره نه نیرو انسانی داره نه درامد داره. ورزش قهرمانی و غرور ملی و جام آسیایی و بین المللی میخواد چکار؟ اینا برای اعراب متمدن و با فرهنگ چند هزار ساله حاشیه خلیج فارس خوبه که اعتبار بین المللی کسب کنند. مرد حسابی همه جای دنیا فوتبال یه صنعت پولسازه . یوونتوس که رونالدو رو خرید همون روز اول از فروش پیرهن رونالدو کل پول قرار داد رو جبران کرد. اگه هر قهرمانی میآورد کلی از فیفا و اسپانیا پول بدست میآورد. اینکه اقتصاد فوتبال ما مشکل داره مشکل مدیریتیه. به جای اینکه اقتصاد فوتبال رو درست کنید شعار مستضعفی و بد بختی مردم رو میدید. ملتی که تو بدبختی غلط بزنه و به بد بختی خودش افتخار کنه لیاقتی نداره.
    • LU ۱۲:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      3 1
      مردم محروم چکاره هستند اصل کار ٱقازاده ها و دامادها هستند که فوتبال دوس دارند
    • مصطفی IR ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      9 2
      به قران گل گفتی الان امثال اقایون انصاریفر و تاج که اتش زدن به بیت المال ایا نباید دادگاهی بشن بابت عملکرد افتضاحشون؟ایا؟ تمام مشکلات کشور از مدیران بی لیاقت و کارنابلد اما کو گوش شنوا
    • IR ۱۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      3 5
      غلط میکنید هی دروغ می‌نویسید۱۳:۰۲ شمام نمیخواد قسم قرآن بخوری انصاری فرد و می‌زاری کنار تاج؟ بدهی کالدرون ۵۰۰ نابود ولی گند فتحی یک میلیارد و سیصده!!! میخواهید یه راه برا پرداخت از بیت المال پیدا کنید افتادیدبه دروغ دونگ گفتن!
    • جیم IR ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      1 1
      شماها که بلدید چرا دست از سر بیت‌المال بر نمی دارین. هر کی میخواد فوتبال ببینه باید هزینشو از جیب مبارک پرداخت کنه نه از جیب عموم مردم.
    • tajkabirlong_haghir فالو تو اینستا IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      پول استرا رو با فروش قائدی میخوان بدن پیروزی چی
  • IR ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 2
    اسپانسرا
  • IR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    5 1
    این پول بیت المال را چرا حرام این فوتبالی ها میکنید.
  • IR ۱۱:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 3
    اینا نمخان پیروزی قهرمان بشه
    • رابطی IR ۱۶:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      4 1
      تا وقتی امسال تو هستن وضعیت مملکت همینه داره میگن از بیت مال یعنی از جییب خوده تو زدن دادن به اینا باز تو دنبال اینی کی قهرمان بشه؟ تمام حقوقهای میلیاردی اینا داره از جیب من و تو میره تا امسال تو هستن وضع این مملکت همینه
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 6
    دروغگو اول از سجادی سوال کن بعد دروغات و بنویس اگه میخواستن پرداخت کنند تا الان طولش نمی‌دادن الآنم که هنوز پنجره ای وا نشده عجب سایت بیخودی هستی معلومه واسه چی این مزخرفات و نوشتی میخوای راهو واکنی تا طلب استراماچونی و پرداخت کنند ولی بدون اون پول نجومی و هرکی که قرارداد بسته خودش باید بده مثل پول برانکو و کالدرون که ما قرض کردیم و بزور دادیم اونام برن قرض بگیرن البته اگه کسی اینهمه پول و قرض بده!
  • افشین IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    12 4
    تازه گی نداره در 6 سال گذشته این رویه وزارت ورزش در مورد تیم پیروزی بوده
    • IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      2 9
      چرا چرت پرت میگی کو سند؟
    • روح الله IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      1 2
      بی‌خبری یا خودتو زدی به بی خبری؟ کلا تیم های دولتی خرجشون از بیت الماله حالا می خواد سرور و سالارتون پرسپولیس باشه یه کیسه کشا، در مورد بدهی مربیان کیسه هم عین همین ماجرا بوده و هست حالا نمی‌دونم
  • حمیدرضا IR ۱۲:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    10 2
    خیالتون راحت باشد این اتفاق هرسال دارد برای تیم دولتی پرسپولیس می افتد و هیچکس هم کاری نخواهد کرد و فقط باید خودمون رو پاهامون بلند بشیم و این نظام که دارد حق ما محروما را میدد به اونا بگیریم ..... اینم از وزیر ورزش جناب اقای رییسی
  • ناشناس IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    اینکه عددی نیست پول ویلموتس بچسب
  • IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 0
    صندوق ک.ا دیگه چیه!؟ راحت بگو صندوق کارآفرینی امید خلاص
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 3
    پس استقلال پول رو از کجا تامین می کند؟
    • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      0 3
      منتظر بودم ببینم چطوری پول استراماچونی و چطور پرداخت میکنن،الان با توجه به اتهامی که زدن فهمیدم چطوری می‌خوان پرداخت کنن! بدهی ویلموتس و استراماچونی رو مسببین پرداخت میکنن فهمیدین!!!
  • IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    3 0
    تا توی این مملکت یه قطره نفت و منابع کانی و .. هست این دزدان و غارتگران دست از سر ما برنمی‌دارند . حمایت از مستضعفین و .... بهانه ای بود برای کور کردن چشم ملت و الان جامعه ۳ قطبی زمان طاغوت با توجه به مجاهدت‌های بیشمار دزدان بیت المال شده ۲ قطبی خیلی غنی و خیلی فقیر این ته انقلاب ما بود
  • سیدمحمدعلی نجفی IR ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    اگر آقای سجادی به فکر استقلال و پرسپولیس هستش طلب چندین ساله دو باشگاه رو از صدا و سیما بگیره نه تنها تمام بدهی های دو باشگاه صاف میشه بلکه برای پرداخت طلب اینـدو باشگاه مجبور به دست کردن تو جیب کارآفرینها نمیشود ولی چه کنیم که کسی به فکر نیست
  • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    4 0
    ک.ا باز چه ادا اطواریه بنویس صندوق کارآفرینی امید قال قضیه رابکن پولی که باید برای اشتغال بچه های مردم این سرزمین صرف بشه ی بخاطر مدیران فاسد ورزشی این مملکت باید برای کار نکرده پرداخت بشه استفاده نابجا از بیت المال
  • GB ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    6 3
    تیم مفت خور بیت المال ..ایا ملت راضی هستند ...یاشاسین تیراختور اذربایجان ...
  • رضا IR ۱۴:۳۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    6 3
    لعنتت به همتون ک یه تیم براتون از مردم مهم تره.
    • ف IR ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      0 0
      لعنت‌بر‌تو که فقط استقلال را میبینی
  • IR ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    6 3
    کی گفت وزیر استقلالیه؟؟؟؟
  • مختار IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 1
    نمی دونم استقلال این همه پول از کجا آورده!؟ که آقای مجیدی گر گر داره بازیکن خارجی گرانقیمت می خره! در ضمن در مورد منبع پول پرداختی به کادرون در حد یه ادعا و شیطنت حسودان است که دوست ندارند پنجره نقل و انتقالی پرسپولیس باز بشه به این حسودان و الا استقلالی ها و نوچه هاشون در تیم های دیگه! میگیم که پرسپولیس قبلا نیز با پنجره بسته قهرمان شد و این فصل نیز با وجود تبانی و توطئه همه تون پرسپولیس قهرمان لیگ ۲۱ خواهد شد والسلام
  • IR ۱۷:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 1
    اگر پول های بیت المال نبود الان پرسپولیس و استقلال ته جدول لیگ گل کوچک را به اتفاق اشغال کرده بودند و طرفدارانشان هم طبق معمول مشغول فحاشی و لات بازی.
    • کیسه IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      1 0
      پول استقلال ازتصدق سرپرسپولیس به بازیکنان خارجی دادن ولی پرسپولیس پول قرضی گرفته یعنی بایدپول روبرگردونه. ولی استقلال کیسه پول بلاعوض داره
  • بی نام IR ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    شما بفرمائید این پول رو کی باید کی تامين کنه از جیب من شما دولتی که نمیتونه تیم داري کنه بیخود میکنه منت سر فوتبال ميزاره اشتقال زايي هاهاهاهاهاهاها کجا به کی دادن اینا همه حرف مفته خوب شد که پرداخت کردند حداقل دلخوشی جوانان فوتبال باشه کار آفرینی پیشکش باید پرداخت میشد از هر جایی ما که تماميم فقط جوانان را در یابیم
  • IR ۱۸:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    2 1
    تا دو تیم سرخابی دولتی هستن همین آس هست و همین کاسه چرا که دولتمردان بخاطر هوادانشون، گندکاری های مدیران این دو تیم رو ماست مالی میکنن!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    0 1
    دراین شرایط بد اقتصادی که هرروز قدرت خریدما کمتر می شوداین فوتبال خالتو ری چه ارزشی برای امثال ما دارد، تامین مایحتاج روزانه برای ما شده غیرممکن بعد عده ای بی درد پولی که دولت با هزار گرفتاری برای کار در نظر گرفته، توسط عده ای بازدوبندخرج فوتبال مسخره می شود8368، فوتبالی که با زدن یک گل به یک کشور دو میلیونی ذوق مرگ می شود.
  • IR ۲۰:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 1
    اصلا فوتبال ايران سرمربي وبازیکن خارجی می‌خواهد چه کار چرا بايد پول مردم‌ مستضعف خرج مافيای فوتبال بشود
  • نیما HK ۲۱:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    ۱۱۴۱ اشتباه منفی دادم
  • نیما HK ۲۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 0
    بدید بابا بدهید مگر الان طلب کالدرون ندهید پولش به مردم می دهند میدن آقازاده بخورند تیم پرسپولیس تیم مردمی با ۳۰ ملیون طرفدار استقلال همینقدر طرفدار بدهید آقا بدهید نوش جونش پنجره نقل انتقلات پرسپولیس نبددید
  • IR ۲۱:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
    1 1
    صندوق کارآفرینی امبد. شدیم یه کشور پر از رانت، فساد که دیگه هیچی جای خودش نیست. مطالبه گری رو خاموش نکنیم.
  • عباس IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    ماپول نداریم 4 تا لیموشیرین بگیریم واسه گلودردمان اونوقت چه پولای کلانی میدن به این خارجیا اصلا فوتبال چه فایده داره که ایقد پول خرج ویلموس کردید
  • نیما HK ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
    0 0
    جوانان بروند در کارخانه محسنی شاگرد پدرمن کار کنند دوشیفت کار کنند می توانند حتی پول هم ذخیره کنند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس