کد خبر 1299629
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۴
فقرحرکتی ثمره دو سال کرونا

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی گفت: کاهش فعالیت‌های ورزشی به دلیل اپیدمی وروس کرونا باعث شده تا آمار فقر حرکتی افزایش یابد.

به گزارش مشرق، احمد موذن زاده رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران اظهار کرد: اپیدمی ویروس کرونا طی دو سال گذشته در راستای کاهش فعالیت‌های فیزیکی و فقر حرکتی در سطح عمومی جامعه و جهان عوارض زیادی را ایجاد کرده است. موضوع قرنطینه، افزایش ساعت حضور در منزل و عدم تحرک مناسب باعث شده تا چاقی زودرس و کاهش محرک‌های مکانیکی لازم روی استخوان‌ها افزایش پیدا کند.

او افزود: با توجه به روند واکسیناسیون در سطح جامعه، باید فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی افراد با رعایت تدابیر سلامتی و دستورالعمل‌های بهداشتی ادامه پیدا کند. پیاده روی روزانه در راستای بهبود وضعیت قلبی تنفسی، استحکام استخوان ها، تنظیم وزن و حفظ روحیه نشاط برای همه افراد جامعه ضروری است. همچنین یکی از توصیه‌های ما بعد از پیاده روی انجام تمرینات ورزشی کششی و دویدن است.

بیشتر بخوانید

پنج روش افزایش طول عمر

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران مطرح کرد: مجازی بودن کلاس درس برای دانش آموزان و دانشجویان و همچنین وضعیت نشستن طولانی مدت به خصوص طی دو سال اخیر؛ باعث شده است تا از ورزش و فعالیت بدنی فاصله زیادی بگیرند. با بررسی‌های که در این مدت انجام دادیم در حال حاضر حداقل در نیمی از نوجوانان و جوانان در سنین دبستان، دبیرستان و دانشگاه؛ علائمی از چاقی دیده می‌شود.

رئیس انجمن علمی فیزیوتراپی ایران با بیان اینکه کاهش فعالیت‌های فیزیکی و عدم ورزش روزانه افراد باعث شده است تا علائم چاقی در این سنین دیده شود گفت: البته افزایش وزن، کاهش قدرت عضلات و پوکی استخوان از عوارض طولانی مدت فقر حرکتی محسوب می‌شوند که برای پیشگیری از این موضوع افراد جامعه باید فعالیت حرکتی و ورزش روزانه خود را ادامه دهند افراد بالاتر از سن ۵۰ سال هم برای پیشگیری از مشکلات قلبی عروقی و پوکی استخوان، لازم است حرکت‌های فیزیکی مداوم داشته باشند. 

موذن زاده در پایان تصریح کرد:در مجموع توصیه ما این است که همه افراد جامعه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی از منزل خارج شوند و پیاده روی روزانه و ورزش را حتما در برنامه‌های خود داشته باشند ادامه فعالیت‌های حرکتی و ورزشی توسط افراد جامعه باعث می‌شود تا با کاهش آمار فقر حرکتی و عوارض آن رو به رو شویم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس