پلیس ضدتروریسم درباره انفجار در لیورپول تحقیق می‌کند

پلیس انگلیس در پی حادثه انفجار امروز (یکشنبه) شهر لیورپول که یک کشته و یک زخمی برجای گذاشت اعلام کرد که دایره ضد تروریسم سرگرم تحقیق درباره این حادثه است.

به گزارش مشرق، هرچند تروریستی بودن این انفجار هنوز تائید نشده اما به گفته پلیس ماموران با دید باز مشغول بررسی جزئیات و علت وقوع این حادثه هستند.

پلیس منطقه «مرسی‌ساید» انگلیس ساعاتی پیش اعلام کرد که انفجار یک خودرو در یک بیمارستان زنان در شهر لیورپول یک کشته و یک زخمی بر جای گذاشته است. این انفجار حوالی ساعت ۱۰ و ۵۹ دقیقه به وقت محلی رخ افتاد و نیروهای پلیس به محل حادثه اعزام شدند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که یک خودرو در آتش‌ می‌سوزد و دود غلیظی به آسمان متصاعد می‌شود.  گفته شده خودروی منفجر شده یک تاکسی بوده که پیش از انفجار توقف کرده بود.

پلیس اعلام کرد: متاسفانه یک نفر کشته و فرد دیگری به بیمارستان منتقل شده و درحال درمان است. به گفته پلیس جراحت وی مرگبار نیست.

این انفجار هنوز "حمله تروریستی" اعلام نشده اما دسترسی به داخل بیمارستان محدود و بیماران بخش اورژانس هم به بیمارستان‌های اطراف منتقل شده‌اند. پلیس خیابان‌های اطراف محل حادثه را مسدود کرده و هنوز بازداشتی صورت نگرفته است.

«جوآن اندرسون» شهردار لیورپول این حادثه را "ناراحت کننده و ناراحت کننده" توصیف کرده است. او در توییتی نوشت: «فکر من با کسانی است که آسیب دیده اند. مایلم از خدمات اورژانس برای واکنش سریع و ایجاد آرامش در وضعیت تشکر کنم.»

پریتی پاتل وزیر کشور هم در توییتی عنوان کرد که "به طور مرتب" در مورد حادثه وحشتناک امروز به روز می شود.

این تحول در حالی صورت گرفت که سطح هشدار امنیتی انگلیس در مرحله قابل توجه قرار دارد. این مرحله بدین معناست که احتمال حمله تروریستی در کشور قویا ممکن است.

سطح هشدار امنیتی انگلیس سال ۲۰۱۴میلادی (مرداد ۱۳۹۳) به مرحله 'شدید' افزایش یافت و تا پارسال در همین مرحله باقی‌ماند. با فروکش کردن احتمال وقوع حملات تروریستی، این سطح سال گذشته با یک مرحله کاهش به درجه «قابل توجه» تنزل یافت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • امیر IR ۲۲:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    متاسفانه یک خودرو در انگل ستان بریتانیای کثیف منفجر شد بله خیلی بده ، باید یکی دو بمب اتمی در جزیره انگلهای سرگردان منفجر میشد تا کمی بفهمند که به خاک و خون کشیدن مردمان عراق و سوریه و فلسطین و غزه و افغانستان یعنی چی . دعا میکنم تا بشود دنیا را چه دیدید ان‌شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس