کد خبر 1299305
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۹
امیرعبداللهیان نمایه

شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه فردا (دوشنبه) با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی خود در تهران دیدار می‌کند.

به گزارش مشرق، شنیده‌های خبرنگار فارس حاکی از آن است که «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه فردا (دوشنبه) در تهران مهمان حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران است.

این نخستین سفر چاووش اوغلو به تهران در دوران وزارت خارجه امیرعبداللهیان است. 

پیش از این رسانه‌های لبنانی خبر داده بودند که وزیر امور خارجه ترکیه هفته آینده پس از سفر به تهران به بیروت سفر خواهد کرد. روزنامه«الجمهوریه»، در این خصوص خبر داد که وزیر امور خارجه ترکیه روز سه‌شنبه پس از سفر به ایران وارد بیروت خواهد شد.

وزرای خارجه ایران و ترکیه اخیرا تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو کردند. در پی ابتلای حسین امیرعبداللهیان به بیماری کرونا، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه ۱۷ آبان ماه در تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان، وضعیت سلامت و روند درمان وی را جویا شد و بهبودی عاجل او را مسئلت کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با تشکر از اظهار لطف همتای ترکیه‌ای، ابراز امیدواری کرد که به زودی در تهران میزبان وزیر خارجه ترکیه باشد.

چاووش اوغلو مهمان امیرعبداللهیان می‌شود

وزیر خارجه ترکیه همچنین با ارسال پیامی برای امیرعبداللهیان بهبودی هر چه سریع‌تر آرزو کرده بود.

امیرعبداللهیان چندی پیش به کرونا مبتلا شد و شب گذشته بعد از پایان قرنطینه میزبان نشست مشورتی مرکز دیپلماسی عمومی و جمعی از تحلیلگران، اساتید دانشگاه، فعالان حوزه رسانه ای و سفرای ایران بود.

به گزارش فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک شامگاه چهارشنبه (۳۱ شهریور ماه) به وقت محلی با مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه دیدار و در خصوص موضوعات دوجانبه و منطقه به ویژه تحولات افغانستان و سوریه گفت‌وگو و تبادل نظر کرد. 

در حوزه دوجانبه طرفین توافق کردند کمیته راهبردی دو کشور قبل از اجلاس سران با سفر وزیر خارجه ترکیه برگزار شده و دستورکار نشست کمیته عالی تنظیم شود. همچنین دو وزیر خارجه توافق کردند نشست سه جانبه ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در تهران برگزار شود. 

چاووش اوغلو هم در آن دیدار با انتقاد از تحریم‌ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی بر ضد ایران باید برداشته شود. 

وزیر خارجه ترکیه ضمن اعلام آمادگی برای حضور در نشست سه جانبه در تهران، اظهار داشت در اولین فرصت آماده سفر به تهران است تا رایزنی‌ها از سر گرفته شود

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ششم شهریور ماه نیز در حاشیه نشست منطقه‌ای حمایت از بغداد در پایتخت جمهوری عراق دیدار و گفت‌وگو کردند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    چاووش اوغلو هم در آن دیدار با انتقاد از تحریم‌ها بر علیه جمهوری اسلامی ایران تأکید کرد: تحریم‌های یکجانبه و غیرقانونی بر ضد ایران باید برداشته شود.
  • IR ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    1 0
    ترکیه تنها روزنه دور زدن تحریمها است و پول حاصل از فروش قاچاقی نفت ایران را یک ماهه به حساب ایران واریز می کند اما چین با فاصله 6 ماه انهم با پورسانت 35 درصدی روسیه هم که اصلا حاضر نیست به دور زدن تحریم ها کمک کند حالا ترکیه شده دشمن و روسیه شده دوست انهم بخاطر اینکه ترکیه به آذربایجان کمک کرد خاکش را با دستور امام خامنه ای از دست ارمنستان آزاد کند !!!
  • IR ۲۰:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
    0 0
    دالان زنگه زو را شل نکنی بده بره ارمنستان که توان نداره لااقل این تکه از راه ارتباطی را شما نزار ببرن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس