کد خبر 1299207
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
جزئیات بسته حمایتی پرستاران اعلام شد

معاون پرستاری وزیر بهداشت جزئیات تدوین بسته حمایتی پرستاران را اعلام کرد.

به گزارش مشرق، عباس عبادی معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به بسته حمایتی از پرستاران، اظهار داشت:‌از اسفند ۹۸ که همه گیری کرونا در جهان شروع شد خط اول مبارزه همکاران نظام سلامت بودند و بیشترین حضور مربوط به پرستاران بوده است.

وی با بیان اینکه این عزیزان از دو جنبه مورد حمایت قرار گرفتند، افزود:‌بازخورد کار پرستاران در نزد مردم بسیار خوب بوده است اما نظام سلامت نیز وظیفه خود می‌داند در حد توان جبران این خدمت را انجام دهد.

معاون پرستاری وزیر بهداشت بیان داشت:‌در دو نوبت فوق العاده ویژه و پاداش کرونا مرتبط با کارکنان وزارت بهداشت جاری شد اما متاسفانه تعداد آن کاهش یافت.

بیشتر بخوانید

هیچ پرستاری دز سوم واکسن کرونا نزده است

عبادی با اشاره به جزئیات این بسته حمایتی، ابراز داشت: کار کارشناسی بسته حمایتی پرستاران صورت گرفته است و آماده ارسال به ستاد ملی کروناست.امیدواریم با نگاه عمیقی اجرای آن تسهیل شود

وی با بیان اینکه مهمترین موضوع بسته حمایتی استخدام و تبدیل وضعیت همکاران است، گفت: کارکنان رسمی، قرار دادی، شرکتی، پیمانی و همکاران جوانی که در طرح نیروی انسانی به ما اضافه شده اند به ویژه پرستاران درخواست تبدیل وضعیت شده‌اند .

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به اینکه جاری کردن فوق العاده خاص از مهمترین برنامه پبشنهادی به ستاد ملی مقابله با کروناست، ابراز داشت:‌ این موضوع قبلا در قانون پیش بینی شده بود و برخی دستگاهها اجرایی کرده بودند.

عبادی معافیت مالیاتی، قانون ایثارگری برای همکاران را از جمله مفاد بسته حمایتی برشمرد و افزود:‌امیدواریم این بسته حمایتی به تصویب ستاد ملی کرونا برسد.

وی با اشاره به اینکه ۷۰ درصد کادر سلامت مربوط به وزارت بهداشت است، تصریح کرد:‌۳۰ درصد نیز مربوط به تامین اجتماعی، بخش خصوصی و نیروهای مسلح است و گلایه این همکاران نیز در خصوص عدم این پرداختهاست.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با اشاره به وجود ۲۰۰ هزار نیروی پرستاری در کشور، گفت:‌نزدیک به ۱۴۲ هزار نفر از این پرستاران زیر نظر وزارت بهداشت و مابقی مربوط به سایر بخش‌ها هستند.

عبادی با بیان اینکه تا هفته آینده این بسته حمایتی به ستاد ملی مقابله با کرونا ابلاغ خواهد شد، خاطر نشان کرد:‌امیدواریم قبل از ۱۱ آذر و روز پرستار خبرهای خوشی در این خصوص داشته باشیم.

وی با اشاره به تزریق دز سوم واکسن به نیروهای سلامت، ابراز داشت:‌این کار به صورت مستمر در حال انجام است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس