سازماندهی یگان تکاوری در مرزهای غربی کشور

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: برای پوشش خلاهای مرزی اقدامات خوبی در مرزهای استان های کرمانشاه و کردستان انجام شده است که در این زمینه می توان به سازماندهی یگان تکاوری اشاره کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی مرزبانی کردستان، سردار احمدعلی گودرزی شامگاه شنبه در مراسم تکریم و معارفه فرمانده مرزبانی استان کردستان اظهار داشت: امروز مرزبانان نیروی انتظامی با اشراف کامل بر مرزها با استفاده از تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی هر گونه هجمه دشمنان را خنثی کرده و با توطئه‌های مختلف مقابله می‌کنند.

وی تقویت مرزها را از اولویت‌ها دانست و افزود: با وجود مشکلاتی که در مرزها وجود دارد، مرزبانان با ایثار از مرزها مراقبت می‌کنند که می‌طلبد با همت مسؤولان در راستای تجهیز و هوشمندسازی یگان‌های مرزی گام‌های مهمی در تأمین امنیت مرزها برداشته شود.

سردار گودرزی با تاکید بر لزوم تعیین نقاط زرد و قرمز در مرزها، اضافه کرد: برای پوشش خلاءهای مرزی اقدامات خوبی در مرزهای استان‌های کرمانشاه و کردستان انجام شده است که در این زمینه می‌توان به سازماندهی یگان تکاوری اشاره کرد.

وی گفت: امروز مرزهای استان کردستان به واسطه وحدت و هماهنگی شورای تأمین، نیروهای مسلح و دستگاه‌های اطلاعاتی از امنیت مطلوبی برخوردار است.

سردار گودرزی با اشاره به حدیث پیامبر اکرم (ص) در خصوص اهمیت دو نعمت سلامت و امنیت، اظهار داشت: فرمانده معظم کل قوا در هفته ناجا سال جاری طی پیامی، نیروی انتظامی را به عنوان یکی از پایه‌های استوار تأمین امنیت دانستند که این مهم با مجاهدت کارکنان و تعامل دستگاه‌ها محقق می‌شود.

سردار گودرزی ضمن تقدیر از اقدامات صورت گرفته در مرزهای استان کردستان، ادامه داد: حجم قابل توجه مبادلات صورت گرفته با کشور عراق، نشان از امنیت و رونق مرزهای استان کردستان دارد.

سازماندهی یگان تکاوری در مرزهای غربی کشور

استاندار کردستان نیز در این مراسم با قدردانی از مدیریت مطلوب فرمانده مرزبانی ناجا در برقراری امنیت در اقصی نقاط مرزهای کشور گفت: امروز مرزبانان با روحیه جهادی و شهادت طلبی از مرزها حراست می‌کنند.

بهمن مرادنیا با تقدیر از زحمات شبانه روزی مرزبانان برای تأمین امنیت مرزها، اظهار داشت: شورای تأمین استان در زمان تصدی سردار علیرضا مرزبانی از نقطه نظرات و تجارب ارزنده وی بهره گرفت و اقدامات خوبی برای کنترل مرزها انجام شد.

وی افزود: با همبستگی و همدلی مسؤولان استان امروز شاهد امنیت و شکوفایی کردستان در همه ابعاد هستیم.

مرادنیا با اشاره به جغرافیای خشن مرزهای استان و وجود خلاءهای مرزی، یادآور شد: با توجه به این وضعیت طبیعی می‌طلبد با هوشمندسازی و اختصاص تجهیزات نوین و با برنامه ریزی مناسب اقدامات به صورت جدی و همه جانبه دنبال شود.

وی با تاکید بر همدلی برای ساماندهی معابر مرزی، اضافه کرد: بازگشایی معابر و بازارچه‌های مرزی می‌تواند در کاهش ترددات و جرایم مرزی غیرمجاز تأثیرگذار باشد.

استاندار کردستان در پایان با تبریک انتصاب فرمانده جدید مرزبانی استان کردستان، افزود: سرهنگ سپهری از افسران خوشنام و با تجربه مرزبانی است که با اشرافیت وی بر مرزهای استان قطعاً شاهد ادامه روند رو به رشد در کنترل مرزها خواهیم بود.

در این مراسم از زحمات سردار «علیرضا مرزبانی» قدردانی و سرهنگ «محمد عارف سپهری» به عنوان فرمانده جدید مرزبانی استان کردستان معرفی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس