حجم تجارت ایران و تاجیکستان به 500 میلیون یورو می‌رسد

وزیر اقتصاد در دیدار با سفیر تاجیکستان در تهران بر فراهم آوردن مقدمات و پیش نیازهای ارتقاء سطح روابط اقتصادی دو کشور به سطح ۵۰۰ میلیون یورو تاکید کرد.

به گزارش مشرق، در دیدار آقای زاهدی سفیر کشور تاجیکستان در جمهوری اسلامی ایران با وزیر امور اقتصادی و دارایی موضوعات مختلفی در مورد روابط دوجانبه دوکشور به ویژه پس از سفر تاریخی و با اهمیت جناب آقای رئیسی ریاست جمهوری اسلامی ایران به تاجیکستان به عنوان اولین سفر خارجی ایشان مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

خاندوزی در این ملاقات با اشاره به اهتمام کشورمان نسبت به توسعه روابط با کشورهای همسایه و حوزه تمدنی جمهوری اسلامی ایران، بر لزوم برنامه ریزی برای توسعه همکاری های بلندمدت در حوزه های اقتصادی و فنی ایران تاکید کرد.  

بر اساس این گزارش مقرر شد در ملاقات‌های بعدی مقامات عالی دو کشور موضوعاتی همچون امضاء یادداشت تفاهم های همکاری فنی و اقتصادی که در سفر اخیر ریاست جمهوری کشورمان به تاجیکستان ارائه گردید در دستور کار قرار گیرد.

همچنین وزیر اقتصاد بر فراهم آوردن مقدمات و پیش نیازهای ارتقاء سطح روابط اقتصادی دو کشور به سطح ۵۰۰ میلیون یورو تاکید کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    احسنت تبادل اقتصادی ۱۰ برابر بشود
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    0 0
    فامیلی سفیر محترم تاجیکستان زاهدی نیست بلکه آقای زاهداف می باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس