کد خبر 1298642
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۵
آخرین وضعیت راه های کشور/۶۰ درصد ماشین آلات راهداری فرسوده هستند

امانی گفت: بیش از ۶۰ درصد ماشین آلات راهداری بالای سن فرسودگی هستند که با تامین اعتبارات لازم اقدام به نوسازی آن‌ها می کنیم.

به گزارش مشرق، داریوش امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در رابطه با طرح زمستانی امسال بیان کرد: طبق پیش بینی ها و صحبت های انجام شده با نهادهای مربوط  مانند سازمان هواشناسی کشور،  از شهریور ماه آمادگی لازم برای بازسازی ماشین آلات راهداری و خرید نمک و شن ایجاد شده است.

وی ادامه داد: تصمیمات اتخاذ شده  به همه راهدارخانه های استان ها به خصوص مناطق سردسیر ابلاغ شد و همه این مناطق مجهز شدند، طبق پیش بینی ها و حجم بارش های اخیر همکاران راهداری  به صورت ۲۴ ساعته فعال بودند تا محوری بسته نشود و اگر محوری برای ساعتی بسته شد به سرعت قابل حل باشد.

امانی در رابطه با مسدود شدن محور کرج_چالوس گفت: حجم بارش ها و سیلابی که بر روی جاده آمد پیش از تصورات  بود و قابل پیش بینی نبود به همین دلیل نهاد ها  و ارگان های مربوط در حال حل این مشکل هستند.

او اظهار کرد: مسدود شدن محور هراز در شب گذشته به دلیل ریزش کوه بود که به مدت ۲ ساعت بسته شده بود که در نهایت باز شد.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای کشور، در پاسخ به اینکه چه محور هایی مسدود هستند گفت: اتوبان کرج _ چالوس و محور قدیم در حال حاضر مسدود هستند. محور قدیم کرج_چالوس در حال حاضر پاک سازی شده است و منتظر اظهار نظر پلیس برای بازگشایی آن هستیم و چند محور روستایی و محور طالقان_هشتگرد  هم  به خاطر کولاک شدید مسدود شده اند اما سایر محور های کشور باز هستند. 

امانی در رابطه با اهداف نوسازی ماشین آلات در راهداری ها توضیح داد: امسال اهداف ویژه ای برای موضوع بازسازی در نظر گرفته شده است به عنوان مثال  اعتبارات را در این زمینه اضافه کرده ایم و قراردادهایی با یکی از شرکت های داخلی برای نوسازی این ماشین آلات بسته شده است . همچنین به دنبال این هستیم که یک مجوزی از مجلس برای نوسازی ناوگان راهداری داشته باشیم و اگر این مجوز گرفته شود تا سال آینده تمام ناوگان ها نوسازی خواهند شد.

وی گفت: بیش از ۶۰ درصد ناوگان ها بالای سن فرسودگی هستند و تمام تلاس برای بازسازی آن ها است.

امانی ادامه داد: تقریبا تا آذر ماه سایت مربوط به دوربین های نظارتی و ثبت تخلف اضافه خواهد شد و دوربین هایی که در حال حاضر قرار دارند تمام محور های وشریان های نظارت می شوند که بسیار کمک دهنده است تا بتوانیم تمام موارد را زیر پوشش داشته باشیم.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • صبا IR ۱۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    سلام کارخانجات ماشین سازی با بخش کمی از ظرفیت کار می کنن. از طرف دیگر ماشین الات راهسازی فرسوده هستند و نیاز به تامین ماشین آلات داریم. یکجای کار می لنگد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس