به گزارش مشرق، کانال تلگرامی اندیشکده راهبردی تبیین نوشت: منابع یمنی جمعه خبر دادند که نیروهای ائتلاف سعودی-اماراتی در اقدامی ناگهانی از ده‌ها موضع خود در جنوب و شرق استان الحدیده خارج شده‌اند. شهر «الصالح»، «کیلو۱۶» و مجتمع «اخوان ثابت» در شرق الحدیده و منطقه «المنظر»‌ در اطراف فرودگاه الحدیده جز این مناطق است. در ارتباط با این رویداد چند احتمال قابل طرح است:

نخست این‌که نیروهای ائتلاف، این مناطق را تخلیه کرده‌اند تا نیروهای انصارالله را نیز مجبور به عقب‌نشینی نمایند. تخلیه این مناطق از نیروهای نظامی بخشی از توافق استکلهم بوده که طرفین سه سال پیش آن را امضا کردند.

 احتمال دوم این‌که هدف از این تخلیه در واقع جابجایی نیروها به منظور تقویت جبهه مأرب است. زیرا تحولات نبرد مأرب به مرحله نهایی و سرنوشت‌سازی رسیده و در صورت تسلط نیروهای انصارالله بر جاده مابین این استان و استان حضرموت، آخرین راه دسترسی به مأرب نیز قطع خواهد شد و محاصره شهر قطعی می‌شود. 

 احتمال سوم مربوط به عملکرد «طارق صالح» است. طارق، برادرزاده علی عبدالله صالح است که با حمایت امارات فرماندهی نیروهای «مقاومت وطنی» را بر عهده دارد که عملاً تسلط کامل بر پایگاه‌های ائتلاف سعودی در سراسر ساحل غربی یمن دارد. به نظر می‌رسد با توجه به تحولات میدانی در یمن به ویژه در مأرب، طارق صالح معروف به «عفّاش» به خوبی دریافته برنده اصلی جنگ هفت ساله در یمن انصارالله است و در نهایت ائتلاف سعودی جایی در یمن نخواهد داشت. بر این اساس ممکن است با توافقی پشت پرده و در ازای دریافت وعده‌هایی این مناطق را ناگهانی و بدون درگیری در اختیار انصارالله قرار داده است. 

 احتمال چهارم نیز مربوط به اماراتی‌هاست. تحولات مأرب و سقوط قریب‌الوقوع این شهر رویداد با اهمیتی است که در صورت وقوع، تغییری اساسی در معادلات یمن و حتی منطقه ایجاد خواهد کرد. با آگاهی از این موضوع و با عنایت به مشی عملگرایانه اماراتی‌ها محتمل است آن‌ها به سمت توافقات پشت پرده با طرف پیروز تحولات یمن رفته و بر این اساس ساحل غربی را بدون درگیری در اختیار نیروهای انصارالله قرار داده‌اند.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    7 0
    اگر. درتمام عمرم شادی و رضایت هایی داشته ام همین خبر مرابیشتر خوشحال کرده است انشاالله بزودی یمنی های باشرافت به تمامی اهدافشان برسند که این آغازی است برای جشن شادی پیروزی انصارلله که جنگی را بااخلاق جوانمردی درآستانه بردن است . لعنت الله علی یهود واصحابه
  • امیر IR ۱۲:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    6 0
    مارب در آستانه سقوط بعدش نوبت امارات و مزدوراش یدون موشک بخور تو امارات خوب میدونن اماراتیا باید با اقتصادشون بای بای کنن
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      1 0
      انشاالله موشکی بزنند تو برج خلیفه، اون وقت ببینیم توریست میره امارات؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس