کد خبر 1298521
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰
آرایش جنگی اروپا در برابر مهاجران و پناهجویان

اقدامات سرکوبگرانه کشورهای اروپایی علیه مهاجران و پناهجویان طی هفته های اخیر تشدید شده است.

به گزارش مشرق، گاردین در گزارشی پیرامون سرکوب مهاجران و پناهجویان در مرزهای اروپا نوشته است که تصور کنید شب‌ها در جنگلی یخ زده بین لهستان و بلاروس گرفتار شده اید؛ نه سرپناهی وجود دارد، نه غذا، نه وسیله‌ای برای گرم شدن؛ اگر سعی کنید به سمت غرب حرکت کنید، ارتش لهستان شما را به عقب می‌راند؛ اگر سعی کنید از راهی که آمده اید بازگردید، مرزبانان بلاروس راه شما را سد می‌کنند؛ و این بارها و بارها اتفاق می‌افتد.

به گزارش «گاردین»، برای تعداد بی شماری از پناهندگان از افغانستان و دیگر مناطق بحرانی، این کابوس در حال حاضر وجود دارد و عواقبش گاهی کُشنده است.

مقام های لهستانی از ماه آگوست بیش از ۱۵ هزار تلاش برای عبور از مرزهای اتحادیه اروپا را گزارش کرده اند که در هفته‌های اخیر به بیش از ۵۰۰ نفر در روز رسیده است.

بیشتر بخوانید:

تلاش گسترده اروپا برای جلوگیری از ورود مهاجران به قاره سبز

سازمان ملل و گروه‌های حقوق بشری می گویند که لهستان در رابطه با این مهاجران و پناهجویان قانون را نقض می‌کند.

کمیسیون اروپا از اینکه این منطقه به روی مقام ها و رسانه‌های آن بسته شده است، عصبانی است.

پارلمان لهستان اخیرا به ساخت دیوار دائمی مرزی با بلاروس به سبک ترامپ به ارزش ۳۵۰ میلیون یورو (۲۹۵ میلیون پوند) رای داد.

بیشتر بخوانید:

واکنش سازمان‌ملل به خشونت علیه مهاجران غیرقانونی در مرز لهستان

مهاجرت بی رویه، رویکردهای سیاسی یا غیرقانونی، چالشی بزرگتر برای دولت‌های حاشیه اروپا، از جمله انگلیس ایجاد می‌کند اما تلاش سیاستمداران برای مقابله با این بحران اغلب آشفته، غیر مسئولانه و غیرقانونی به نظر می‌رسد و در کشورهای اروپایی همدردی با پناهندگان بسیار ناچیز است.

یونان، ایتالیا و ترکیه در ماه‌های اخیر بارها متهم به ممانعات خشونت آمیز از ورود مهاجران شده اند این در حالی است که این ۳ کشور با ممانعت از ورود متقاضیان، در حالی که هیچ فرقی بین پناهجویان قائل نشده اند، قانون را نقض کرده اند؛ البته هر ۳ کشور این اتهامات را رد می‌کنند.

سازمان بین المللی مهاجرت تخمین می‌زند که در ماه‌های اخیر هفته‌ای ۳۰ هزار پناهجو از افغانستان فرار کرده اند.

بسیاری از این افرادی که سعی می‌کنند به ترکیه وارد شوند، می‌گویند توسط مرزبانان مورد ضرب و شتم یا سوء استفاده قرار گرفته اند.

فرانسه، یونان، ایتالیا و اسپانیا برای مقابله با افزایش مهاجران از لیبی، اریتره، ساحل و صحرای آفریقا به سمت شمال می‌کوشند؛ این به نوبه خود سرآغاز یک بحران مرتبط دیگر است؛ تعداد بی سابقه‌ای برای ورود به انگلیس تلاش می‌کنند و در این راه جان خود را شدیدا به خطر می‌اندازند.

رویکرد وحشیانه‌ای که پریتی پاتل، وزیر کشور انگلیس در لایحه مرزهای جدید خود اتخاذ کرده است سطوح مختلف خصومت، بی تفاوتی، بی کفایتی را شبیه به برخی از همتایان اتحادیه اروپا نسبت به مهاجران نشان می‌دهد.

وکلای برجسته مهاجرتی می گویند که برنامه‌های پاتل حداقل از ۱۰ طریق قوانین بین المللی و داخلی انگلیس را نقض می‌کند.

در میانه فلاکت فزاینده در اطراف مرزهای اروپا، فقدان همکاری بین دولت‌هایی که برای غلبه بر یک مشکل مشترک، تلاش می‌کنند خودنمایی می‌کند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
    1 0
    غربی ها ، اروپایی ها با دخالت های آشکار و پنهان با تولید و حمایت از گروه های تروریستی یا مستقیم با جنگ های ویرانگر کشورهای منطقه رو بهم ریختند بی نظمی و هرج و مرج فقر و فلاکت ایجاد کردند ، ولی مسئولیت و عواقب کارهای خودشون رو نمی پذیرند مهاجرین و آوارگان جنگ های منطقه رو باید بپذیرند این کمترین کاری است که باید انجام بدهند ..

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس