کد خبر 1298539
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۲:۴۱
مورچه رباتیک به اکتشافات فضایی کمک می‌کند

مهندسان دانشگاه نوتردام مورچه‌های رباتیک ساده و ۶ اینچی ساخته‌اند که می‌توانند از موانع و راه‌های ناهموار به تنهایی بگذرند.

به گزارش مشرق به نقل از دیلی میل، هنگامی که یکی از این ربات‌ها نتواند به تنهایی فعالیتی را انجام دهد، می‌تواند به چند ربات مشابه خود بچسبد تا با کمک آنها فعالیت مذکور را انجام دهد.

هر مورچه رباتیک مجهز به یک میکروکنترلر و باتری لیتیوم پلیمری است. علاوه بر آن در این ربات حسگری با چراغ ال ای دی در قسمت جلوی ربات به کار رفته که در صورت نیاز به کمک برای انجام یک فعالیت، روشن می‌شود. علاوه برآن حسگرهای لمسی مغناطیسی در جلو و عقب ربات نصب شده که بهم چسبیدن ربات‌ها را تسهیل می‌کند.

بیشتر بخوانید

تولید ربات ویژه جمع‌آوری اطلاعات از عمق دریا

یاسمین اوزکان آیدین استاد مهندسی برق در دانشگاه نوتردام و رهبر این پروژه معتقد است بهترین کاربرد مورچه‌های رباتیک در پروژه‌های اکتشافات فضایی است.

مورچه رباتیک به اکتشافات فضایی کمک می‌کند

او در این باره می‌گوید: این ربات‌ها کوچک و ارزان هستند. اندازه و وزن‌، دو پارامتر مهم برای سفرهای فضایی است. بنابراین چنین سیستم‌هایی برای سفر فضایی ایده آل هستند. می‌توان تعداد زیادی از آنها را به فضا فرستاد.

اوزکان آیدین در بیانیه‌ای در این باره می‌نویسد: ربات‌های پا دار می‌توانند در محیط‌های چالش برانگیز مانند مسیرهای ناهموار و فضاهای تنگ مسیریابی کنند. همچنین آنها می‌توانند با استفاده از اعضایشان مانورهایی انجام دهند و از موانع بگذرند.

این ربات‌ها با چاپگر سه بعدی ساخته شده اند و موتورهای به کار رفته در آنها نیز در فروشگاه‌ها موجود است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس