حوادث

دختر ۱۴‌ساله‌ای که به پیشنهاد دوست اینستاگرامی‌اش طلاهای عمه پولدارش را سرقت کرده بود به طرز مرموزی ناپدید شد.

به گزارش مشرق، چند روز قبل زنی در تهران به اداره پلیس رفت و از سرقت پول‌ها و طلاهایش شکایت کرد.

شاکی در توضیح ماجرا گفت: خانه‌ام در شهرک‌غرب است و وضع مالی خوبی دارم. چند روز قبل برادرزاده‌ام که دختر ۱۴‌ساله‌ای به نام ترانه است مهمان خانه ما شد. برادرم و همسرش مدتی است با هم اختلاف دارند و از هم جدا زندگی می‌کنند و ترانه هم با پدرش زندگی می‌کند. ترانه کمی افسرده شده‌بود که پدرش او را پیش من فرستاد تا چند روزی مهمان ما باشد و حال و هوایش عوض شد.

امروز صبح وقتی از خواب بیدار شدم خبری از ترانه نبود و هر چقدر صدایش زدم جواب نداد که متوجه شدم ساکش را جمع کرده و از خانه‌ام بیرون رفته‌است. سپس با تلفن همراهش تماس گرفتم که باز هم جواب نداد و بلافاصله موضوع را به پدرش خبر دادم.

وی ادامه داد: درحالی که نگران ترانه بودم و وسایل خانه را مرتب می‌کردم تا بیرون بروم و از او خبری بیابم متوجه شدم اتاقم به‌هم ریخته‌است که مشکوک شدم و به محل نگهداری طلاها و پول‌هایم رفتم. وقتی کمدم را باز کردم شوکه شدم، چون همه طلاهایم شامل دستبند، گردنبند، گوشواره، سه‌سکه عتیقه قدیمی و ۵‌میلیون تومان پول و گوشی گرانقیمتم از داخل آن سرقت شده بود.

من احتمال دادم که دختر برادرم اموالم را سرقت کرده و از خانه‌ام گریخته است.

با شکایت زن پولدار پرونده به دستور قاضی محمدرضا صاحب‌جمعی برای رسیدگی در اختیار تیمی از کارآگاهان پلیس‌آگاهی قرار گرفت.

آشنایی اینستاگرامی

مأموران پلیس در نخستین گام دوربین‌های مداربسته نزدیک خانه شاکی را بررسی کردند که مشاهده کردند ترانه روز حادثه در حالی که ساکی همراه دارد سراسیمه از خانه عمه‌اش خارج و داخل خیابان سوار خودروی سواری می‌شود که مشخص است از قبل منتظرش بوده‌است.

از سوی دیگری مأموران پلیس در تحقیقات فنی دریافتند ترانه از مدتی قبل از طریق اینستاگرام با پسر جوانی به نام شاهین ارتباط دوستانه بر قرار می‌کند و هر روز هم تلفنی و پیامکی با هم ارتباط داشته‌اند. بررسی پیام و تلفن‌های ترانه حکایت از آن داشت که شاهین او را تشویق می‌کند، اموال عمه‌اش را سرقت کند تا با پول آن با هم ازدواج و زندگی مشترکشان را آغاز کنند.

بررسی پلاک خودروی سواری که روز حادثه ترانه سوار آن شده‌بود، نشان داد خودرو متعلق به شاهین است و بنابراین مأموران پلیس شاهین را تحت تعقیب قرار دادند تا اینکه وی را صبح دیروز شناسایی کرده و به دام انداختند، اما اثری از ترانه پیدا نکردند.

معمای سرنوشت ترانه

متهم پس از انتقال به اداره پلیس به جرم خود اعتراف کرد، اما مدعی شد که از سرنوشت ترانه بی‌خبر است.

وی در ادعایی گفت: مدتی قبل در اینستاگرام با ترانه آشنا شدم. او همراه پدرش زندگی می‌کرد و به نظر می‌رسید که کمبود محبت دارد. رابطه دوستانه ما تلفنی و پیامکی ادامه داشت که به او پیشنهاد ازدواج دادم و بعد از آن هم گاهی در بیرون یکدیگر را می‌دیدیم.

او به من گفته بود که عمه پولداری دارد تا اینکه چند روز قبل از حادثه ترانه به من گفت که مهمان خانه عمه‌اش است. ترانه دوست نداشت به خانه پدری‌اش برود و دوست داشت هر چه زودتر با من ازدواج کند، اما ما پولی نداشتیم که تصمیم گرفت طلاها و اموال قیمتی عمه‌اش را سرقت کند و بعد از اینکه فروختیم با پول آن زندگی تازه‌ای را شروع کنیم.

آن روز او تلفنی با من صحبت کرد و قرار شد به جلوی خانه عمه اش بروم و منتظر او باشم. وقتی از خانه آن‌ها بیرون آمد گفت که طلاها و اموال عمه‌اش را سرقت کرده است که با هم به خانه ما رفتیم. چند روزی او در زیر زمین خانه ما زندگی می‌کرد که متوجه شدم مأموران پلیس در تعقیب او هستند و از او خواستم از خانه ما برود و به او گفتم وقتی آب‌ها از آسیاب افتاد من به سراغش می‌روم و الان از آن روز از او بی‌خبر هستم.

پس از اعتراف متهم، بررسی‌های مأموران پلیس نشان داد شاهین به ترانه پیشنهاد سرقت و دختر ۱۴‌ساله را به بهانه ازدواج فریب داده است و ترانه هم پس از سرقت طلاهای سرقتی را در اختیار شاهین قرار داده و شاهین هم با کمک خانواده‌اش فروخته است.

از آنجایی که احتمال می‌رود برای ترانه اتفاق ناگواری رخ داده باشد، متهم به دستور بازپرس جنایی برای بازجویی فنی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت تا راز معمای گم‌شدن دختر ۱۴‌ساله بر ملا شود.

منبع: روزنامه جوان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 32
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    23 10
    به خاطر جلوگیری از ازذواج دحتران نوجوان است که فجایعی از رومینا کرفته تا ترانه رخ می دهد.
    • IR ۱۲:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      7 6
      بایدبدونی دراین سن تصمیمات خیلی احساسیه ومتاسفانه زودگذر.همین دختراینقدرکم سنه که اگربارضایت خانواده هم ازدواج میکردفرداش ساک بسته خونه باباش بودبه ی دلیل بچه گانه.
    • IR ۱۴:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 9
      چیزی که انتها ندارد ، خریّت است ! قابل توجه بی انتهای جنابعالی ، فقط یک نمونه : مبینا سوری نام نو عروس 14 ساله ای است که چند روز قتل با انگیزه ناموسی توسط شوهر خود که روحانی جوانی است خود به قتل رسید.مبینا سوری همسر یک روحانی بود و در بخش سوری لرستان زندگی می کرد.منطقه محل زندگی مبینا سوری یک منطقه عشایری است.گفته می شود شوهر مبینا سوری به او سوظن پیدا کرده بود و به دلیل تعصبات ،او را به قتل رساند. شوهر مقتول در قتل مبینا سوری دستگیر شد.
    • به ۱۲:۲۳ و ۱۴:۱۸ IR ۱۶:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      6 5
      توجیه نکنید. دختر در این سن شوهر می خواهد. اما نگفت که بر هر کس عاشق شد شوهرش دهید! باید پدر و مادر شوهر مناسب پیدا کنند. ضمنا همه مبینا سوری نیستند. مادر بزرگهای من در 12 سالگی ازدواج کردند بسیار هم خوشبخت بودند.
    • IR ۰۴:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      4 1
      دقیقاااااااا قبلا زود ازدواج میکردن و زن و شوهر باب دل همدیگه شخصیتشون شکل میگرفت و ۱عمر خوشبخت با هم زندگي میکردن.الان اینقدر دیر ازدواج میکنن که تقریبا تغییر و اصلاح ۱سری رفتارها غیرممکنه و سر لج و لجبازی و ناسازگاری....الکی از هم طلاق میگیرن
    • IR ۰۴:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      3 0
      ۱۴:۱۸ نظر تو هم خیلی بنظر خریت میاد ولی خب نظرته.قدیما که زود ازدواج میکردن واقعا زندگیا خوب و پردوام بود الان چشم و‌ گوش مردم زود و از سنین پایین باز میشه و پر میشن از فشارای مختلف روحی و‌جنسی و....تو این شرایط فقط همسر میتونه نقطه اتکا باشه و خیلی مسائل رو باهاش درمیون گذاشت
    • IR ۰۶:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      0 1
      به جای هرچیزی باید چه دختر و چه پسر رو از نظر عقل و فهم و بلوغ فکری رشد داد تا وقتی جوان حدود ۱۶و ۱۷ سالش که میرسه فهم و عقلش هم مثل نیاز جنسیش رشد کرده باشه که بتونه همون موقع ازدواج کنه و خوش بخت بشه ،دیر ازدواج کردن یا زود ازدواج کردن مهم نیست مهم فهم و بلوغ فکریه
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    27 0
    بی وجدان سر به نیستش کرده
    • احمد DE ۱۹:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۴
      0 0
      درود پایان پیام نوشته که جهت بررسی بیشتر تحویل کارشناسان فنی شده حالا اینقدر کتک میخوره تا صدای سگ بده بعد هم به قتل اعتراف کنه بیشرف نامرد چقدر ادم باید کثافت باشه که از سادگی یه دختر نهایت سوءاستفاده را بکنه بعدهم وادارش کنه دزدی کنه یه هفته توی زیر زمین خونه اش باشه عجب دنیایی شده
  • حیدر صالح IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    20 1
    گم شدن ترانه کار شاهینه شاید جانش در خطر باشه حالا آگاهی باید شاهین رو مغور بیاره
    • کلنل IR ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      9 0
      بسپرند به دست من فقط در نیم ساعت باهاش کاری میکنم که به گربه بگه خان دایی. مگر میتونه حرف نزنه . کار کار همین بیشرفه
  • 9 IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 2
    به نظرمن که احتمال نمی رود مشخص است اتفاق ناگواری براش افتاده ، قطعا شاهین اشتباه آرمان عبدالعالی در اعتراف به قتل مرتکب نخواهد شد و چند سال دیگه آزاد میشه و دفعات بعد ردپا هاش رو بهتر می پوشونه تا گیر نیوفته
  • DE ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    10 0
    سر دختره احمق نادان را کرده اند زیر آب بخاطر چند میلیون پول .خانواده پسره طلاهای دزدی را فروخته اند پیداست کلا خانواده تبهکاری هستند حالا هم شاید دستشون به خون اون آلوده شده. شاید کلا از همین طریق دزدی و فساد زندگی میکنند.
  • IR ۰۳:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 1
    به شاهین صمد پور بگین خودشو آماده کنه جلو اعدام این یکیم بگیره اینم شد آرمان ثانی
  • IR ۰۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 4
    تو رو خدا یه بیاد جواب بده که یه بچه ۱۴ ساله چرا باید گوشی هوشمند داشته باشه و بدون نظارت تو شبکه های اجتماعی ول بچرخه ؟!!! اینم عاقبتش
  • IR ۰۳:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 0
    بازجویی فنی خوب است،، بازجویی فنی عالیست.
  • IR ۰۶:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 8
    چرا مجلس یک تصمیم عاجل برای سر و سامان دادن به وضعیت بغرنج اینترنت که مهمترین دغدغه مقام معظم رهبری است نمیگیره
  • IR ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 4
    دختر بیچاره رو فریب داده تا طلاها رو به دست بیاره بعد هم حتما اون رو کشته تا از شرش خلاص بشه ، چقدر این دخترا ساده هستن !!
  • محمود IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    7 1
    بیشرف حتما ترانه را کشته
    • IR ۱۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      6 1
      قابل توجه دخترا که با هر پسری به راحتی دوست میشن و زود عاشق میشن و بعد به راههای خلاف کشیده میشن ، و در نهایت وقتی که خیلی دیر شده یا میفهمند که فریب خوردن و یا به قتل میرسند ، حالا هی برید توی پارک و خیابون کشف حجاب کنید و دنبال دوست پسر بگردید .
    • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      3 0
      اكر اين طفل معصوم خانواده منسجم و پدري داشت كه سخت در اغوش ميفشردش به اين ورطه نمي افتاد!!!مادر دلسوزش كجاست؟؟؟!!!
  • IR ۰۹:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    8 6
    زده دختر رو کشته بی وجدان. دخترا حساسن اگه دختر ندارید نذارید دچار کمبود محبت بشه.
    • IR ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      4 2
      دخترها بعد از بلوغ کمبود شوهر دارند و یا هیچ محبی این کمبود جبران نمی شود.
    • IR ۰۴:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      3 0
      ۱۲:۵۱ دقیقا همینطوره نمیدونم چه چیز مسخره ایه اینقدر سن ازدواج رفته بالا.میبینن چقدر تبعات بدی داره ولی درس نمیگیرن
  • IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 2
    حالا این قضیه بررسی فنی پی بردن به اشنایی (( اینستاگرامی )) رو از کجایت در اوردی؟!؟!
  • IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    3 0
    بارهاجنایت ودزدی ازطریق دوربینهای مداربسته کشف شده واین نشون میده دستکم درمحلهای پرخطردوربینهای مداربسته بیشتری باید نصب کنن
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    6 5
    داستان تخیلی. برای. اماده سازی مردم برای حذف اینترنت انلاین جهانی .... بعد ناراحتید که مردم چرا سرمایشون رو میبرند ترکیه ...خخخ
    • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      5 4
      آقا تو را به خدا زودتر بروید به همان ترکیه عزیزتان. والله اگر امثال شما بروند ایران سالم می شود و دیگر خبری از این حوادث وحشتناک در آن نخواهد بود
  • FR ۱۷:۱۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    1 0
    حالا جای جسدش را بگو تا شر و ‌ور هایت تکمیل شود !
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    احتمال ميرود برايش اتفاقي افتاده!!؟؟؟؟خانواده پسره طلاهارو خوردن يه ابم روش دختره هم غيب شده تازه شما احتمال ميديد اتفاق افتاده!!!؟واقعا كه !بايد همه خانواده اين پسر شياد بازداشت شوند!!
  • س IR ۲۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 1
    طرح صیانت از فضای مجازی رادریابید
  • IR ۰۴:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    همش بخاطر این فحشا گرام بی دروپیکر پر از لجنه.بعضی پدرومادرا هم که انگار نه انگار بچه تربیت و‌رسیدگی و محبت میخواد.ول میکنن به حال خودشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس