آکسیوس:انگلیس برای انتقاد به برجام فشار می‌آورد

انگلیس در راستای اقدامات تحریک آمیز علیه ایران به کشورهای غربی طرف برجام فشار آورده تا از ایران در جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی انتقاد به عمل آورند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه خبری آکسیوس، آمریکا، فرانسه، آلمان و انگلیس چندین هفته در مورد احتمال استفاده از جلسه شورای حکام آژانس بین المللی انرژی اتمی در روز ۲۵ نوامبر (۴ آذر) برای تصویب یک قطعنامه انتقادی علیه ایران گفت و گو کردند.

طبق این گزارش، انگلیس به صورت فعال به سه کشور دیگر فشار آورده تا این قعطنامه را پیش ببرند.

مذاکرات وین برای برقراری مجدد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) درباره برنامه هسته‌ای ایران و لغو تحریم‌های آمریکا در ۲۹ نوامبر (۸ آذر) از سرگرفته می‌شود و نشست شورای حکام نیز چند روز پیش از آن تشکیل می‌شود.

آن-کلر لوژاندر سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج شنبه ۱۳ آبان در نشستی خبری تصریح کرد که این کشور هنوز هم می‌تواند در نشست آتی شورای حکام، به همراه شرکای خود علیه ایران دست به اقدام بزند.

اظهارات سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نشان می دهد که این کشور در آستانه شروع دور جدید مذاکرات هسته ای مجددا لباس پلیس بد را به تن کرده و قصد دارد با استفاده از اهرم آژانس بین المللی انرژی اتمی و به نمایندگی از مذاکره کنندگان غربی ایران را تحت فشار قرار دهد.

تلاش انگلیس و فرانسه برای تحت فشار قرار دادن ایران در حالی است که جمهوری اسلامی با نشان دادن حسن نیت، ۲۲ شهریور امسال موافقت خود را با سرویس دوربین‌های آژانس در تاسیسات هسته‌ای اعلام کرد و تنها با توجه به حمله‌ خرابکارانه به تاسیسات کرج و بدلیل ادامه تحقیقات جنایی، این مرکز را از شمول سرویس دوربین ها مستثنی کرد.

رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز ۱۱ آبان در تازه ترین واکنش نسبت به مخالفت ایران برای سرویس دوربین های مجتمع کرج گفته بود: «تلاش برای نظارت بر برنامه هسته‌ای ایران مانند پرواز در ابرهای متراکم است و این وضعیت نمی‌تواند برای مدت طولانی‌تری ادامه یابد».

وی از قدرت‌های جهانی خواسته بود در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اقدامات ایران را محکوم کنند و تهدید ایران از سوی فرانسه نیز باید در چارچوب درخواست گروسی مورد ارزیابی واقع شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یاس IR ۲۲:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    2 1
    انگلیس هیچ غلطی نمیتونه بکنه
  • رضا IR ۰۱:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    پس نتيجه بايد گرفت ديدارهاى على باقرى كنى با وزراى خارجه اروپائى فقط اتلاف وقته ! تنها بايد دم كدخداى بى پدر را ديد !
    • IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
      0 0
      خیر ، باید نتیجه گرفت که چک و چونه زدن با غربی‌ها کلا وقت تلف کردنه بخصوص با یانکی های دانکی اعظم!! باید دندون طمع غرب رو کشید و با تکیه به داخل و قراردادهای طولانی مدت با شرق و کشورهای مستقل سیاست و اقتصاد مملکت و تقویت کرد!!!
  • SE ۰۵:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    0 0
    این یارو گروسی را نباید به ایران راه داد
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۰
    2 0
    آمريكا بايد تمام تحريم ها را با هر بر چسب و به هر بهانه و در هر زماني كه وضع كرده است، براي هميشه و به طور يك جا و در عمل لغو كرده و هزينه ي خسارت هايي را كه در اين شش سال به دليل عمل نكردن به تعهداتش وارد كرده، بپردازد و منتظر راستي آزمايي ايران براي انجام اين موارد بماند تا ادب شود. هيچ تضميني به جز اجراي عملي موارد فوق حتي اگر در سطح كنگره و سنا باشد پذيرفته نيست. كل مطالبات ما كه به دليل تحريم بلوكه شده يا به هر دليل ديگر توسط غربي ها پرداخت نشده است، در هر كشوري كه باشد بايد وصول گردد. تا زماني كه راستي آزمايي كامل صورت نگرفته است، نبايد هيچ محدوديتي را بپذيريم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس