کد خبر 1297563
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
انتقال اسرای فراری زندان «جلبوع» به ۵ زندان مختلف رژیم صهیونیستی

سرایدار ساختمان که از اتهام قتل عمد مرد تعمیرکار تبرئه و به پرداخت دیه محکوم شده است برای آزادی باید ۴۸۰ میلیون تومان دیه بپردازد.

به گزارش مشرق، ۲۸ اسفند سال ۹۵، مأموران پلیس از درگیری بین سرایدار یک ساختمان با تعمیرکار آسانسور حوالی غرب پایتخت باخبر شدند.

با اعلام این خبر پلیس و اورژانس راهی محل شده و تعمیرکار آسانسور را که از ناحیه ران مجروح شده بود به بیمارستان منتقل کردند. کادر درمان عملیات نجات را آغاز کرد اما باتوجه به ضربه چاقویی که به ران پایش اصابت کرده بود، وی ساعاتی بعد تسلیم مرگ شد.

بیشتر بخوانید

قصاص و دیه مجازات قتل میانجی

متهم جوان زمانی که در مقابل بازپرس جنایی قرار گرفت در رابطه با قتل گفت: روز حادثه تعمیرکار آسانسور به ساختمان آمد تا آسانسور را تعمیر کند. زمانی که قصد رفتن داشت متوجه شدم پیچی را که داخل کابین آسانسور باز کرده نبسته است. به او گفتم پیچ را ببند چون خطرناک است اما او اصلاً به حرف من توجهی نکرد، برای همین مجبور شدم بار دیگر جمله‌ام را تکرارکنم.

مرد جوان ادامه داد: سر همین مسأله باهم بحثمان شد و او شروع به شکستن شیشه اتاقک سرایداری‌ام کرد که باعث ترسیدن زن و بچه‌ام شد. من هم عصبانی شدم و هلش دادم که ناگهان چاقویی که در دست خودش بود به پایش برخورد کرد و زخمی شد. قصد من قتل او نبود و نمی‌خواستم این اتفاق رخ دهد.

با اعتراف مرد جوان، او به بازسازی صحنه قتل پرداخت و پس از تکمیل تحقیقات، کیفرخواست او به اتهام قتل صادر شد. اما زمانی که مرد جوان پای میز محاکمه رفت و به دفاع از خود پرداخت، قضات دادگاه کیفری دفاع مشروع او را باتوجه به مدارک و شواهد موجود در پرونده، پذیرفتند و مرد جوان از اتهام قتل عمد رهایی یافت و به پرداخت دیه محکوم شد.

شرط آزادی

با صدور حکم و تأیید آن از سوی دیوانعالی کشور، پرونده سرایدار جوان به شعبه سوم اجرای احکام دادسرای امور جنایی پایتخت ارجاع شد. از سویی خانواده سرایدار جوان تلاش خود برای فراهم کردن این پول را آغاز کرده و با فروش یک قطعه زمین و دریافت وام موفق شدند ۴۰۰ میلیون تومان از دیه را فراهم کنند اما از آنجا که وی برای آزادی نیاز به پرداخت ۴۸۰ میلیون تومان به اولیای دم دارد تا فراهم شدن این مبلغ باید در زندان بماند.

منبع: روزنامه ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    از بیت المال بهش وام بدون بهره بدین
    • IR ۱۳:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
      1 0
      بیت المال؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس