کد خبر 1297485
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰


امروزه با وجود سیستم مدیریت محتوای وردپرس هر شخصی به آسانی می‌تواند وبسایت دلخواه خود را در کوتاه‌ترین زمان ممکن طراحی و پیاده‌سازی کند و بتواند با ایجاد برندینگ، اعتبار خود را افزایش داده و به صورت جهانی و شبانه‌روزی خدمات و محصولات خود را به کاربران عرضه کند. یکی از مهمترین دلایلی که موجب محبوبیت این سیستم مدیریت محتوا گشته افزونه وردپرس می‌باشد. جالب است بدانید کلیه امکانات جذابی که یک سایت وردپرسی داراست بدون نیاز به کدنویسی و با کمک پلاگین‌ها امکان‌پذیر است. چنانچه به تازگی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس آشنا شده‌اید تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید تا با افزونه وردپرس و ضرورت استفاده آن‌ها در سایت استفاده کنید.

افزونه وردپرس چیست؟

افزونه‌های وردپرس به نرم‌افزارهایی گفته می‌شود که می‌توانند در وبسایت‌های وردپرسی نصب شده و امکانات و قابلیت‌های متنوعی را به سایت شما اضافه کنند، افزونه‌های متنوع فراوانی در وردپرس وجود دارند که هر کدام کاربرد خاصی داشته و استفاده از یک سری امکانات را برای شما فراهم می‌آورند. طراحی و ساخت هر نوع وبسایت با کمک وردپرس و پلاگین‌های موجود در آن شما را قادر می‌سازد بدون نیاز به دانش برنامه نویسی و صرف زمان طولانی مدت به راحتی بتوانید سایت خود را بدون هیچ محدودیتی راه‌اندازی کنید. افزونه وردپرس در دو نوع رایگان و پرمیوم وجود دارند که هر کدام از آن‌ها محدودیت‌ها و امکاناتی را دارا می‌باشند؛ در ادامه مقاله تفاوت افزونه‌های رایگان و پرمیوم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

لیستی از پلاگین های پر مصرف وردپرس فارسی

تفاوت افزونه‌های رایگان و پرمیوم

افزونه‌های رایگان همانگونه که از نام آن‌ها مشخص است به صورت کاملا رایگان از مخزن وردپرس قابل نصب و دریافت می‌باشند. سیستم مدیریت محتوای وردپرس دارای تعداد زیادی افزونه رایگان است که در زمینه‌های سئو و بهینه‌سازی وبسایت، امنیت، اسلایدرهای زیبا و جذاب، انواع فرم‌های تماس و غیره کاربرد دارند، پلاگین‌های رایگان انعطاف‌پذیری لازم را برای سفارشی‌سازی امکانات و کارایی وبسایت در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد. البته باید به شما بگوییم که افزونه‌های رایگان دارای یک سری محدودیت‌هایی هستند و نسبت به افزونه‌های پرمیوم امکانات محدودتری را در اختیار شما قرار می‌دهند و در برخی موارد موجب تداخل و عدم سازگاری با دیگر افزونه‌ها خواهد شد. این افزونه‌ها را می‌توانید به آسانی از مخزن وردپرس بر روی وردپرس خود نصب کنید.

اما افزونه‌های غیررایگان که به افزونه‌های پرمیوم معروف هستند به صورت رایگان در دسترس نیستند و آن‌ها را می‌بایست از وبسایت‌های معتبر خریداری کرد. این افزونه‌ها دارای امکانات و ویژگی‌های نامحدود هستند، دارای بروزرسانی منظم و پشتیبانی 24 ساعته می‌باشند. همچنین پلاگین‌های غیررایگان با کلیه افزونه‌های وردپرس سازگار بوده و در سرعت سایت وردپرسی شما هیچ خللی وارد نمی‌کنند. در ادامه این مقاله به بررسی اهمیت استفاده از افزونه در وردپرس خواهیم پرداخت.

لیستی از پلاگین های پر مصرف وردپرس فارسی

ضرورت استفاده از افزونه در وردپرس

افزونه‌ها جزو مهمترین بخش وردپرس محسوب می‌شوند و وجود آن‌ها در هر وبسایت وردپرسی و با هر نوع کسب‌وکاری ضروری می‌باشد. طراحی سایت با هر زبان برنامه‌نویسی به غیر از سیستم‌های مدیریت محتوا بسیار وقت‌گیر بوده و لازم است چند نوع زبان برنامه‌نویسی را فرا بگیرید که این کار علاوه بر دشوار بودن، باید زمان زیادی برای ساخت و طراحی یک سایت صرف کنید.

از طریق افزونه‌های وردپرس به آسانی می‌توانید امکانات پیشرفته و گوناگونی از جمله افزونه فروشگاهی ووکامرس، ساخت اسلایدرهای گرافیکی، ساخت انواع فرم‌های تماس، برقراری امنیت، سئو و بهینه‌سازی سایت، استفاده از صفحه‌سازهای مختلف و هزاران هزار افزونه کاربردی دیگر را به سایت وردپرسی خود اضافه و سایت خود را حرفه‌ای نمایش دهید.

لیستی از پلاگین های پر مصرف وردپرس فارسی

پلاگین های پر مصرف وردپرس

همانطور که گفتیم میلیون‌ها افزونه‌ی رایگان و پرمیوم در وردپرس هستند که بنا بر نوع کاربرد و امکانات می‌توانید آن‌ها را انتخاب کرده و با نصب آن بر روی وردپرس، امکانات جدیدی به سایت خود اضافه کنید. در صورتی که به تازگی با این سیستم مدیریت محتوای محبوب آشنا شده‌اید لازم است با پلاگین‌های پرمصرف وردپرس آشنا شوید.

در ادامه لیستی از پرکاربردترین پلاگین‌های وردپرس را مشاهده خواهید کرد:

  • WPForms: این پلاگین قدرتمند رایگان با بیش از 5 میلیون نصب فعال امکان ساخت انواع فرم تماس، فرم اشتراک، فرم پرداخت و غیره را برای شما فراهم می‌آورد. Contact Form 7 و Ninja Forms از دیگر افزونه‌های خوب در زمینه ساخت فرم شناخته می‌شوند.
  • Woocommerce: ووکامرس با بیش از 1 میلیون نصب فعال افزونه‌ای بسیار کاربردی و محبوب در وردپرس است که برای ساخت فروشگاه اینترنتی به کار می‌رود. از طریق این پلاگین با پرداخت حداقل هزینه می‌توانید فروشگاه آنلاین خود را راه‌اندازی کرده و محصولات خود را در آن به فروش برسانید.
  • Elementor: یکی از صفحه‌سازهای معروف وردپرس، المنتور نام دارد، المنتور با بیش از 5 میلیون نصب فعال به شما کمک می‌کند تا صفحات وبسایت وردپرسی خود را سفارشی‌سازی کنید. نسخه رایگان این افزونه دارای محدودیت‌هایی است چنانچه بخواهید از امکانات بیشتری بهره‌مند شوید لازم است نسخه پرمیوم آن را تهیه کنید. ویژوال کامپوزر نیز از یدگر صفحه‌سازهای معروف وردپرس محسوب می‌شود.
  • WP Rocket: این افزونه پرمیوم با کش کردن صفحات وبسایت موجب افزایش سرعت بارگذاری سایت وردپرسی شما خواهد شد. دیگر افزونه‌های بهینه‌ساز وردپرس WP Super Cacheو WP Fastest Cache نام دارند.
  • Wordfence Security: Wordfence با بیش از 4 میلیون نصب فعال برای امنیت وبسایت بکار می‌رود. نسخه رایگان این افزونه امکانات و ویژگی‌های بسیاری را در اختیار شما قرار می‌دهد اما قابلیت‌های پیشرفته آن در نسخه پرمیوم در دسترس خواهد بود.
  • Yoast SEO: این پلاگین محبوب با بیش از 5 میلیون نصب فعال از بهترین افزونه‌های سئو وردپرس می‌باشد که در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه شده است. این افزونه محبوب با نمایش مشکلات و ارائه پیشنهادات به شما کمک می‌کند تا سایت وردپرسی خود را سئو کرده و رتبه مناسبی در موتور جستجوی گوگل کسب کنید. از دیگر افزونه‌های کاربردی در این خصوص All in One SEO و Rank Math SEO می‌باشد.
  • Slider Revolution: این افزونه برای ساخت اسلایدرهای زیبا کاربرد دارد و استفاده از آن تنها در نسخه پرمیوم امکان‌پذیر است. از طریق Slider Revolution می‌توانید به آسانی گالری تصاویر، اسلایدرهای فوق حرفه‌ای و چشم‌گیر را طراحی کنید.

افزونه‌های گوناگونی وجود دارند که هر کدام از آن‌ها براساس کاربردی که دارند با یکدیگر متفاوت هستند و در صورت طراحی سایت با وردپرس ممکن است به تعداد بسیاری از آن‌ها نیاز پیدا کنید، در بالا چند مورد از پلاگین‌های پرمصرف و موردنیاز در سایت‌های وردپرسی را به شما معرفی کردیم.

نتیجه‌گیری

وجود افزونه‌ها یکی از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت سیستم مدیریت محتوای وردپرس در بین کاربران و از ضروریات هر وبسایت است، با پلاگین‌های قدرتمند وردپرس به آسانی می‌توانید هر امکانی را به سایت وردپرسی خود اضافه کنید و با کاربرپسند و حرفه‌ای نمودن سایت، نظر و رضایت بازدیدکنندگان بیشتری را به خود جلب کنید. میلیون‌ها افزونه وردپرس به دو صورت رایگان و پرمیوم وجود دارند، افزونه‌های رایگان از مخزن وردپرس به سادگی و تنها با چند کلیک قابل دریافت و نصب می‌باشد، البته گفتنی است که پلاگین‌های رایگان دارای محدودیت‌هایی هستند؛ و پلاگین‌های پرمیوم نسبت به افزونه‌های رایگان دارای امکانات پیشرفته‌تری هستند اما برای دریافت آن‌ها می‌بایست هزینه پرداخت کنید. در این مقاله به معرفی افزونه وردپرس و بررسی پرکاربردترین پلاگین‌های وردپرس پرداختیم. شما می‌توانید سوالات و نظرات خود را از بخش دیدگاه‌ها با ما مطرح کنید؛ همچنین اگر محتوای امروز همیار وردپرس برایتان مفید بود، خوشحال می‌شویم آن را با دوستان خود در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک بگذارید. برای مطالعه بیشتر در مورد افزونه های وردپرس به اینجا مراجعه کنید .


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

برچسب‌ها

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس