شورای وزیران طالبان: ایجاد مانع برای پروژه‌ها و تاجران جرم محسوب می‌شود

شورای وزیران طالبان در نشستی با تاکید بر بهبود وضعیت اجتماعی و ادارات در ولایت پنجشیر اظهارداشت که ایجاد مانع برای پروژه‌ها و تاجران جرم محسوب می‌شود.

به گزارش مشرق، جلسه شورای وزیران طالبان به رهبری «ملا محمد حسن آخوند» نخست وزیر طالبان تاکید کرد که ایجاد موانع و تاخیر در برابر برنامه‌ها و پروژه‌های تاجران ملی، صنعت کاران و سرمایه‌گذاران جرم محسوب می‌شود.

شورای وزیران طالبان در ادامه تصریح کرد که تمام ادارات دولت موقت طالبان مکلف به ایجاد سهولت‌های لازم هستند.

بیشتر بخوانید:

بانک جهانی: از سرگیری کمک‌های مستقیم به افغانستان بعید است

در این نشست به وزارت کشاورزی طالبان نیز وظیفه سپرده شد تا طرحی را برای جلوگیری از قطع درختان، رسیدگی به مشکلات مردم و پایین آوردن قیمت سوخت آماده نماید.

شورای وزیران طالبان  همچنین در مورد احیا و نگهداری از پارک های ملی، بهبود وضعیت اجتماعی و ادارات دولتی ولایت پنجشیر، اصلاح تشکیلات حکومت بخاطر سال نو بودجه‌ای و ایجاد بخش ویژه‌ای برای پس گرفتن زمین‌های غصب شده همچنین مسایل دیگر تصمیم‌هایی را اتخاذ کرد.

اول هفته جاری نیز «امیرخان متقی» سرپرست وزارت خارجه طالبان و «وانگ یو» سفیر چین در کابل  در دیداری درباره روابط دوجانبه، درباره پیگیری دیدار اخیر وزیران امور خارجه دو کشور، تجارت و به‌خصوص صادرات جلغوزه افغانستان به چین گفت‌وگو کردند.

براساس بیانیه منتشر شده توسط وزارت خارجه طالبان، سفیر چین در پی درخواست متقی وعده داده بود که سهولت‌های لازم را برای تجار افغان در بخش روادید مساعد کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس