کد خبر 1296924
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۸
وزیرخارجه دولت موقت طالبان فردا به پاکستان می‌رود

سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان به‌دنبال دعوت وزیر خارجه پاکستان فردا در راس هیات بلندپایه دولتی به اسلام‌آباد می‌رود.

به گزارش مشرق، قرار است فردا هیأتی به سرپرستی «امیرخان متقی»، سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان، به پاکستان سفر کند.

«عبدالقهار بلخی»، سخنگوی وزارت خارجه طالبان گفت: این هیأت در دیدار با مقام‌های پاکستانی در خصوص روابط اقتصادی، ترانزیت، مهاجران و گسترش تسهیلات برای رفت و آمد مردم گفت‌وگو خواهد کرد.

بیشتر بخوانید

جزییاتی از انتصاب‌های تازه طالبان

روز گذشته رسانه‌های پاکستانی گزارش داده بودند که شاه‌محمود قریشی؛ وزیر خارجه پاکستان از امیر خان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه دولت موقت طالبان دعوت کرده تا به اسلام‌آباد سفر کند.

به گزارش روزنامه اکسپرس تریبیون، منابع گفتند که متقی دعوت همتای پاکستانی خود را پذیرفته و قرار است در روزهای آینده عازم اسلام‎‌آباد شود.

طبق این گزارش، در این سفر مقامات طالبان و پاکستان درباره روابط دوجانبه گفتگو خواهند کرد. یک مقام ارشد پاکستانی به این روزنامه گفته که هیأت طالبان قرار است درباره طیف گسترده‌ای از مسایل با مقامات پاکستانی گفتگو کند؛ اما این دیدار به معنی به رسمیت شناختن دولت طالبان نخواهد بود.

منابع گفته‌اند که طالبان ضمن درک نگرانی‌های جامعه جهانی آماده رسیدگی به آن‌ها است؛ اما درباره تفسیر دولت فراگیر مسایلی وجود دارد.

پیش از این وزیر خارجه پاکستان در سفر به کابل گفته بود که شاهد تغییرات قابل مشاهده در رویکرد دولت طالبان در قبال پاکستان است.

قریشی در یک نشست خبری گفته بود که دولت موقت طالبان آماده برداشتن گام‌هایی در رابطه با بهبود روابط دو کشور است که دولت سابق افغانستان تمایلی به آن نداشت.

وزیر خارجه پاکستان پس از سفرش به کابل اعلام کرد که به دولت طالبان شرایط به رسمیت شناختن شان از سوی جهان را بیان کرده‌است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس