کد خبر 1311268
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
کمیته تشکیل ارتش جدید افغانستان آغاز به کار کرد

وزارت دفاع طالبان اعلام کرد که کمیته ویژه‌ای برای بازنگری ساختار ارتش افغانستان و ایجاد ارتش جدید در این کشور آغاز به کار کرده است.

به گزارش مشرق، وزارت دفاع طالبان با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که یک کمیته کاری ویژه برای بازنگری تشکیلات ارتش افغانستان کار خود را آغاز کرده است.

براساس بیانیه منتشر شده، این کمیته 20 نفره به فرمان وزیر دفاع طالبان برای ارائه «طرح های مفید و موثرسازی تشکیلات ارتش» ایجاد شده است.

بیانیه می‌افزاید: این کمیته مسئولیت دارد تا هر چه زودتر ایجاد یک ارتش متعهد، منضبط، مجهز، صادق و با مسئولیت را در چارچوب وزارت دفاع ملی بر اساس ضروریات و نیازمندی‌های دولت و نظام اسلامی سازمان دهد.

ماه گذشته «مولوی فصیح‌الدین» رئیس ستاد ارتش طالبان گفته بود برای ایجاد ارتش جدید افغانستان روند جذب 150 هزار نیرو آغاز شده است.

فصیح‌الدین به «الجزیره» گفته بود طالبان در پی جذب نظامیانی است که در دولت سابق افغانستان حضور داشتند و اولویت با افرادی است که در «فساد» دخیل نبوده‌اند.

«امیرخان متقی» وزیر خارجه طالبان نیز پیش از این تاکید کرده بود که افغانستان مانند گذشته به ارتشی که تحت آموزش و هدایت آمریکا و ناتو باشد، نیازی ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس