کد خبر 1296982
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۸
واکسن کرونا

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه میزان ابتلا در افرادی که واکسن نزده‌اند دوبرابر واکسینه‌شده‌ها است، گفت: نگرانی از جهت ادامه تأمین واکسن کرونا برای دوز سوم نداریم.

به گزارش مشرق، دکتر حسین قناعتی با بیان اینکه تقریباً حدود ۲۰ درصد مردم واکسن کرونا نزده‌اند و ۸۰ درصد واکسن کرونا را تزریق کرده‌اند؛ اظهار داشت: میزان ابتلا در افرادی که واکسن نزده‌اند دو برابر و میزان مرگ‌ومیر آنها بر اثر کرونا، چند برابر واکسینه‌شده‌ها است؛ این میزان گاهی به ۱۰ برابر می‌رسد یعنی واکسن‌زده‌ها ۱۰ برابر کمتر از واکسن‌نزده‌ها بر اثر کرونا فوت می‌کنند.

بیشتر بخوانید

ایمنی طبیعی چقدر طول می‌کشد؟

وی افزود: واکسن هم میزان ابتلا، ‌بستری و مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد، فعلاً گفته می‌شود که دوز بوستر (تقویتی) واکسن کرونا حداقل هر ۶ ماه یک‌بار تزریق شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران درباره امکان تزریق دوز سوم واکسن کرونا در کشور بیان کرد: دولت پیگیر موضوع واکسن کرونا است و تولیدات داخلی در حال افزایش است و اگر نیاز به واردات واکسن باشد نیز وارد می‌شود و ما نگرانی از جهت ادامه تأمین واکسن کرونا برای دوز سوم نداریم.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 1
    به قناعتی بگویید احتمالا منبع خبر شما بی بی سی بوده که دروغ خوارک اصلی آن است بنده واکسن نزده ام و به لطف خدا حدود ۲ سال است سالم و سرحال و بدون استرس خدا جونم شکرت # داروی امام کاظم ع
    • مهدی مختاری 291 IR ۱۷:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      7 0
      من هم خدا رو شکر تا حالا هنوز کرونا نگرفتم؛ مخالف اجباری بودن واکسن هم هستم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس