روند صعودی نرخ ابتلا به کرونا برای سومین روز متوالی

انتشار آمارهای نرخ ابتلای روزانه نشان می‌دهد برای سومین روز متوالی همچنان روند صعودی است و کارشناسان بر این باورند که شرایط بسیار شکننده قرار داریم.

به‌گزارش مشرق، روز گذشته درحالی آمارهای روزانه نرخ ابتلا از سوی وزارت بهداشت منتشر شده که برای سومین روز متوالی روند همچنان صعودی بود و کارشناسان بر این باورند هرگونه عادی‌انگاری در این شرایط می‌تواند منجر به بحرانی دوباره در دوره همه‌گیری کشور باشد.

در این زمینه کارشناسان تأکید می‌کنند نگاه دقیق آماری به این روند نشان می‌دهد خوشه‌های پراکنده آلودگی در اقصی‌نقاط ایران می‌تواند در سایه بی‌توجهی و عادی‌انگاری به لکه‌هایی بزرگ، شرایط بحرانی و نهایتاً به آغاز پیک تازه کرونا در سراسر کشور منجر شود. به این دلیل که همچنان جمعیت سیال در سراسر ایران گسترده است و ظاهراً خبری از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در فاصله‌گذاری اجتماعی نیست؛ یعنی احتمال شکل‌گیری زنجیره انتقال بسیار بالاست.

بیشتر بخوانید

ایرانی‌ها برای درمان کرونا چقدر خرج کردند؟

این گروه با اشاره به کاهش چشمگیر رعایت پروتکل‌های بهداشتی به سطوح کمتر از ۵۰ درصد معتقدند رشد ۱۰.۴۱ درصدی نرخ ابتلای روزانه نسبت به ۲۴ ساعت قبل و ۷.۹۷ درصدی نرخ مراجعه بیماران جدید به مراکز درمانی بیانگر این نکته است که هنوز هموطنان به شرایط شکننده توجهی ندارند و ادامه این روند مشکلات متعددی را در پیک احتمالی آینده تحمیل خواهد کرد که نشانه‌های آن در افزایش حدود ۱۱ درصدی موارد فوتی است.

در همین حال کارشناسان تاکید می‌کنند بررسی‌های رفتار ویروس منحوس در پیک گذشته نشان می‌دهد افراد مسن یا به‌طور کلی ۶۰ سال به بالاها بیشتر از گروه‌های دیگر در خطر هستند و نرخ ابتلا در میان این گروه بالاست هرچند بخش عمده‌ای از این گروه جامعه اکنون کامل در مقابل ویروس منحوس با انواع واکسن‌های وارداتی یا داخلی واکسینه‌شده‌اند اما واقعیت امر اینجاست که برای مدیریت شرایط در پیک احتمالی آینده لازم است تمهیداتی برای آغاز تزریق دوز بوستر یا همان دوز سوم واکسن در این بخش از جامعه برنامه‌ریزی جدی داشته باشیم.

به گفته کارشناسان با درنظر گرفتن اینکه هنوز تا رسیدن به سطح ایمنی کامل جامعه در مقابل ویروس منحوس فاصله داریم در فرصت باقی مانده بهتر است برای جلوگیری از شکل‌گیری زنجیره انتقال در میان افراد بالای ۶۰ مسئولان برنامه‌ریزی لازم را برای آغاز فرآیند تزریق دوز سوم انجام دهند، تا با ایمن سازی کامل این گروه سنی جامعه حتی در صورت شکل‌گیری پیک بعدی موارد فوتی و نرخ بستری در مراقبت‌های ویژه کاهش داشته باشد.

افزایش مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در برخی استان‌ها/ روند صعودی نرخ ابتلا برای سومین روز متوالی + نقشه و نمودار

استان آذربایجان غربی/ شمار فوتی‌های کرونایی کاهش یافت

جواد آقازاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ارومیه، با اشاره به کاهش فوتی‌های کرونایی در آذربایجان‌غربی اظهار داشت: در شبانه‌روز گذشته چهار نفر شامل دو نفر در ارومیه و در ماکو و میاندوآب هر کدام یک نفر جان باختند و مجموع فوتی‌ها به ۶ هزار و ۹۵۶ نفر رسید.

وی تصریح کرد: همچنین با ابتلای ۴۷۲ نفر دیگر شمار کلی مبتلایان کرونایی در استان به ۳۱۰ هزار و ۲۳۸ نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: تاکنون ۶۹ هزار و ۲۴۹ نفر از بیماران کرونایی بستری شده در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی بهبود یافته‌اند.

وی با اشاره به وجود تعداد ۵۰۶ نفر بستری مشکوک به کرونا در استان بیان کرد: ۲۲۰ نفر نیز در بخش آی‌سی یو بیمارستان‌های سراسر آذربایجان‌غربی بستری هستند.

آقازاده تعداد بستری‌های سندروم حاد تنفسی را ۹۲۲ نفر عنوان کرد و افزود: ۴۳ نفر نیز هم اکنون با مشکلات تنفسی به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

وی از واکسیناسیون ۳۹ هزار و ۲۹۲ نفر دیگر در شبانه روز گذشته خبر داد و اظهار داشت: تاکنون سه میلیون و ۷۰۷ هزار و ۲۰۴ دز واکسن در استان تزریق شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی آذربایجان‌غربی گفت: ۶ هزار و ۶۵۲ دز از تزریق واکسن، مربوط به دز سوم بوده است.

استان اصفهان/ شناسایی ۴۳۸ مورد جدید ابتلا

پژمان عقدک در جمع خبرنگاران با اشاره به آمار کرونا در اصفهان از ابتدا تا کنون، اظهار داشت: تعداد کل موارد ابتلای قطعی و مشکوک به کرونا ۱۲۰۴۳۳۹ نفر بوده که از این تعداد ۱۲۰۲۵۲ نفر بهبود، ۱۷۹۰۴۶ بستری و ۱۶۶۹۰ نفر هم فوت کردند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۴۳۸ بیمار جدید کرونایی در مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی اصفهان شناسایی ۱۸۸ نفر در مراکز درمانی بستری و ۱۹۰ نفر ترخیص شدند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر ۱۰۰۳ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اصفهان به جز کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: از این تعداد ۲۰۳ بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند.

عقدک تصریح کرد: ۸ بیمار مشکوک و قطعی به کرونا طی ۲۴ ساعت اخیر در استان اصفهان در اثر ابتلا به کرونا فوت کردند.

متخصص بیماری‌های عفونی گفت: همه افراد بستری در بیمارستان مبتلا به کرونا احتمال ابتلاء به عفونت قارچ سیاه را دارند و شیوع بیشتر آن در بین دیابتی‌ها اثبات شده است. در حال حاضر اکثر بیماران مبتلا به قارچ سیاه، بیماران دیابتی کنترل نشده هستند.

فرزین خوروش با اشاره به اینکه کرونا ممکن است تحریک‌کننده بعضی بیماری‌های مزمن شود، اظهار داشت: برای مثال ورم تیروئید در بین بیماران کرونایی دیده می‌شود و بعد از گذشت یک ماه وقتی بیمار بهبود پیدا کرد ورم تیروئید پیدا می‌کند، حتی احتمال دارد دچار التهاب قلبی شده و عوارضی برای بدن او به دنبال داشته باشد.

وی افزود: اگر بعد از گذشت یک ماه تب بیمار کرونایی از حالت عادی خارج شود و بیمار حال مساعدی نداشته باشد، باید به پزشک معالج خود مراجعه کند تا وضعیت بدن او مورد ارزیابی قرار بگیرد.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان تصریح کرد: حتی ایجاد بیماری روماتیسم هم بعد از ابتلاء به کرونا دیده شده است. بیماری‌های روماتیسمی، بیماری‌های قلبی و بیماری‌های تیروئیدی با ایجاد التهاب همراه است حتی بعد از بهبودی و گذشت یک ماه منجر به بازگشت علائم و تب بیمار می‌شود و این افراد باید سریع به پزشک مراجعه کرده و ارزیابی‌های لازم برای آنها انجام شود.

خوروش خاطرنشان کرد: مشکل اصلی بین بیماران دیابتی مبتلا به کرونا مصرف زیاد آب میوه‌ها همراه با کورتون برای درمان کرونا است، در نتیجه قند خون بیمار کرونایی دیابتی افزایش پیدا می‌کند، از سوی دیگر باید بیماران دیابتی در دوران نقاهت کرونا برای پیشگیری از عارضه‌های احتمالی به رعایت رژیم غذایی خود توجه کنند.

وی اضافه کرد: با بهبود کرونا وقتی قند خون این بیماران بالا می‌رود بعد از گذشت دو هفته دچار تورم یک‌طرفه صورت می‌شوند که همان عفونت قارچ سیاه است که در سینوس‌های این بیماران رشد پیدا می‌کند. قارچ سیاه بسیار خطرناک، پرهزینه و کشنده است.

این متخصص بیماری‌های عفونی توصیه کرد: بیماران دیابتی باید بهداشت را رعایت کنند و مرتب بینی خود را با آب نمک شستشو دهند، ضروری است بیماران دیابتی قندخون بدن خود را به شدت کنترل کنند، اگر قندخون دیابتی‌ها کنترل نشود و انسولین را کنترل نشده استفاده کنند، با وجود قند خون بالا در بدن بیمار عفونت قارچ سیاه ایجاد شده و احتمال مرگ‌ومیر وجود دارد.

خوروش اظهار داشت: خطر بروز این نوع قارچ بیشتر در بین بیماران دیابتی و افرادی است که داروهای کورتون مصرف می‌کنند، همچنین کسانی که شیمی درمانی می‌شوند با ابتلاء به کرونا احتمال زیاد درگیر شدن با عفونت قارچ سیاه را دارند و بیماران مبتلا به این نوع قارچ در بخش بیماران قارچ سیاه بستری می‌شوند.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، گفت: کرونا تا حدودی قند خون بدن را بالا می‌برد و منجر به حمله دیابتی حاد می‌شود، علاوه بر این داروی کورتونی که برای بیماران کرونایی استفاده می‌شود، قند خون بدن را بالا می‌برد و مصرف زیاد آب میوه‌ها به وسیله بیماران خطر ابتلاء به قارچ سیاه را در بین این گروه بیشتر از مابقی کرونایی‌ها کرده است.

وی افزود: همه افراد بستری در بیمارستان مبتلا به کرونا احتمال ابتلاء به این نوع عفونت را دارند و شیوع بیشتر آن در بین دیابتی‌ها اثبات شده است. در حال حاضر اکثر بیماران مبتلا به قارچ سیاه بیماران دارای دیابت کنترل نشده یا بیماران پیوندی و افرادی که داروهای ضعیف کننده بدن استفاده کرده یا بیماران در حال شیمی درمانی هستند.

این متخصص بیماری‌های عفونی خاطرنشان کرد: درمان عفونت قارچ سیاه با خارج کردن عفونت‌ها از اعضای بدن، چشم‌ها و تراشیدن سینوس‌ها است، حاد بودن عفونت‌های بدن بیمار کرونایی منجر به مرگ‌ومیر می‌شود. اگر بیماران کرونایی دچار تورم یک‌طرفه در صورت، درد سینوس و درد دندان‌ها شدند باید احتمال دهند که دچار عفونت قارچ سیاه شده باشند و برای درمان سریع به پزشک مراجعه کنند.

افزایش مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در برخی استان‌ها/ روند صعودی نرخ ابتلا برای سومین روز متوالی + نقشه و نمودار

استان بوشهر/ ۲ فوتی در ۲۴ ساعت گذشته ثبت شد

سعید کشمیری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در بوشهر از روند نزولی ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته ۲۵ بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شده‌اند که در مجموع اکنون ۸۷ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان تحت درمان قرار دارند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با بیان اینکه از تعداد بیماران جدید شناسایی شده ۶ مورد آن به کرونا مثبت، قطعی است گفت: اکنون ۱۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند و از مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، ۳ نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند.

دبیر ستاد مقابله با بیماری کرونا استان بوشهر با اشاره به ثبت مرگ ۲ بیمار کرونایی دیگر با سن ۶۷ و ۶۸ سال در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: ۲ هزار و ۶ نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به سبب ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

وی تعداد بیماران شناسایی شده کرونایی استان بوشهر در ۲۰ ماه گذشته را ۸۸ هزار و ۲۰۰ نفر اعلام کرد و افزود: روند بهبودی بیماران در ابتلا به کرونا افزایشی است به گونه‌ای که روز گذشته ۲۱ بیمار در بخش کرونایی با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد ۱۲ نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند.

کشمیری تزریق بیش از یک میلیون و ۲۸۰ هزار واکسن کرونا در استان بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: تاکنون افزون بر ۷۳۰ هزار نوبت اول و و ۵۵۰ هزار نفر هر ۲ نوبت واکسن دریافت کرده‌اند و تا اوایل آذر ماه ۸۰ درصد جمعیت بالای ۱۲ سال سال استان واکسینه می‌شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به رنگ‌بندی شهرستان‌های ۱۰ گانه استان پرداخت و تصریح کرد: ۹۰ درصد این شهرستان‌ها در وضعیت آبی و تنها شهرستان بوشهر در شرایط زرد کرونایی قرار دارد.

استان خراسان جنوبی/ ۳۲۰ بیمار جدید شناسایی شدند

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: روز گذشته ۲۸۶ آزمایش تشخیص کرونا در استان انجام شد که ۹۶ بیمار و از ۷۴۱ تست سریع ۱۳۴مورد مثبت جدید کرونا شناسایی شد.

کامبیز مهدی زاده افزود: از این تعداد ۸۴ مورد از بیرجند، ۱۲ مورد از بشرویه، ۸ مورد از خوسف، ۲ مورد از درمیان، ۴ مورد از زیرکوه، ۹ مورد از سرایان، ۵ مورد از سربیشه، ۱۹ مورد از طبس، ۲۷ مورد از فردوس، ۳۷ مورد از قاین و ۲۳ مورد از نهبندان شناسایی شد.

به گفته وی در حال حاضر ۲۰۹ بیمار با علائم حاد تنفسی در بیمارستان‌های خراسان جنوبی بستری هستند که ۹۲نفر کرونا مثبتند و از این تعداد ۱۵نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند که حال ۳نفر نامساعد است.

مهدی زاده افزود: خوشبختانه در شبانه روز گذشته مورد جدید از فوت ناشی از کرونا در استان نداشتیم و آمار قربانیان کرونا همان هزار و ۱۹۷ نفر ثابت ماند.

استان خراسان رضوی/ افزایش ۳۰ درصدی مراجعه سرپایی

محمد حسن درخشان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از مشهدمقدس با اشاره به اینکه برخی از شهرستان‌های استان درشرایط قرمز به سر می‌برند به نحوی که آمار مراجعین و تست‌های پی.سی.ار مثبت در این شهرستان‌ها دوبرابر شده است،اظهارداشت: در کل کشور نیز شهرهای قرمز رو به افزایش است از همین رو از عموم مردم درخواست می‌کنیم تا ضمن مراجعه برای واکسیناسیون، از ماسک استفاده کنند و پروتکل‌های بهداشتی را جدی بگیرند.

وی تصریح کرد: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تصور نادرست در خصوص اینکه واکسن ایمنی صد درصدی می‌آورد موجب شده است تا بی‌توجهی به رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جامعه فراگیر شود و به همان نسبت نیز تعداد بیماران رو به افزایش برود.

مدیر گروه توسعه شبکه وارتقا سلامت معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مشهد با تاکید بر اینکه هیچ واکسنی ایمنی‌زایی صد در صدی نمی‌دهد و فقط موجب ایجاد آنتی بادی در خون و مانع بدحالی فرد می‌شود، گفت: در فصل شیوع بیماری‌های ویروسی مثل سرما خوردگی و انفولانزا استفاده از ماسک ضرورت دو چندان دارد زیرا مانع از ابتلا به این بیماری‌ها و بیماری کرونا می‌شود بنابراین عدم استفاده از ماسک بخصوص در فصول سرد سال زمینه ابتلا به انواع بیماری‌های ویروسی را فراهم می‌کند.

درخشان گفت: آمار مراجعین سرپایی بیماری کرونا در روزهای گذشته از ۱۴۰۰ نفر در روز به دو هزار نفر افزایش یافته است که این موضوع موجب نگرانی است و هشدار پیک جدید خواهد بود.

استان سمنان/ ۱۱ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

نوید دانائی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان، اظهار داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تا کنون ۴۸ هزار و ۲۴ بیمار مبتلا به کرونا مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده‌اند.

وی با اشاره به تعداد افراد بستری شده با تشخیص قطعی بیماری کرونا گفت: در ۲۴ ساعت گذشته تعداد ۱۱ بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان بستری شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اضافه کرد: در مجموع از ابتدای شیوع کرونا تا کنون تعداد ۱۰ هزار و ۳۶۵ نفر در بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه بستری شدند.

دانائی به آمار افراد بهبود یافته از بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان اشاره کرد و گفت: از ابتدای بروز بیماری کرونا تعداد ۹ هزار و ۲۴۹ نفر بهبود یافتند.

وی همچنین افزود: از ابتدای بیماری کرونا تا کنون نیز ۳۷ هزار و ۶۵۹ بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

استان فارس/ زنگ‌خطر وضعیت بحرانی دوباره به‌صدا درآمد

 براساس آخرین اعلام وزارت بهداشت هم‌اکنون ۳ شهرستان از استان فارس در وضعیت قرمز، ۳ شهرستان در وضعیت آبی، ۶ شهرستان در وضعیت نارنجی و مابقی در وضعیت زرد یا کم خطر قرار دارد. 

متولیان بهداشت و درمان استان فارس معتقدند که وضعیت کنونی شکننده و ناپایدار است و با توجه به قرمز شدن شهرستان‌های استهبان، ممسنی و سرچهان این شرایط ممکن است دیگر شهرستان‌های استان را نیز درگیر کند بنابراین رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی امری لازم و ضروری است. 

براساس آخرین اعلام دانشگاه علوم پزشکی شیراز از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، در مجموع بیش از یک میلیون و ۶۸۰ هزار و ۱۳۹ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۴۵۱ هزار و ۲۷ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۱ هزار و ۵۱۱ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۲۲۹ هزار و ۱۱۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۴۳۹ بیمار مثبت شناسایی و در مجموع تاکنون، ۴۸۴ هزار و ۹۵۰ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز بستری ۳۱۹ بیمار جدید مبتلا به کرونا در بیمارستان‌های استان در ۲۴ ساعت گذشته را به منزله زنگ خطر دوباره کرونا در استان اعلام کرد و از مردم درخواست کرد که همچنان شیوه‌نامه‌های بهداشتی را رعایت کنند. 

هم اکنون هزار و ۶۴۵ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم در بیمارستان‌های فارس بستری هستند که از این تعداد ۱۹۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

با جان باختن ۱۴ هم استانی دیگر در اثر ابتلا به ویروس کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته مجموع جان‌باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تاکنون به عدد هفت هزار و ۶۷ نفر رسیده است.

استان قزوین/ افزایش ۶۷ درصدی نرخ فوتی‌ها

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین از کاهش ۳۰ درصدی موارد قطعی ابتلای به کرونا خبر داد و اظهار داشت: در ۲۴ ساعت اخیر ۱۵۱ بیمار کرونایی جدید در آزمایشگاه‌های منتخب کووید استان قزوین شناسایی شدند که این آمار در قیاس با روز قبل ۶۶ نفر بیشتر شده است.

جلال رحمانی با اشاره به کاهش ۶ درصدی نرخ بستری‌های کرونایی روزانه اضافه کرد: در شبانه‌روز گذشته ۶۲ بیمار کرونایی جدید به علت علائم تنفسی حاد در بیمارستان‌های استان قزوین بستری شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش ۴ نفر کمتر شده است.

وی همچنین از کاهش ۱۴ درصدی آمار بیماران بدحال کرونایی خبر داد و گفت: در حال‌ حاضر ۱۹ بیمار کرونایی با حال وخیم در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های قزوین زیر دستگاه ونتیلاتور بستری هستند که این آمار نسبت به روز قبل ۳ نفر کاهش پیدا کرده است.

رحمانی ادامه داد: نرخ مرگ‌ومیر کرونایی روزانه در استان قزوبن هم در طول ۲۴ ساعت اخیر ۶۷ درصد افزایش یافت؛ به‌طوری که ۵ بیمار بدحال به خاطر علائم شدید تنفسی و ضعف جسمانی جان‌شان را از دست دادند که این‌ آمار از روز گذشته ۲ نفر بیشتر شده است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی استان همچنین به کاهش ۳.۷ درصدی نرخ بهبودیافتگان کرونایی اشاره کرد و گفت: در شبانه‌روز گذشته ۵۳ بیمار کرونایی با علائم قطعی بهبود و نقاهت از بیمارستان‌های استان قزوین مرخص شدند که این آمار در مقایسه با روز پیش فقط ۲ نفر کاهش یافته است.

وی ادامه داد: در نهایت هم در حال حاضر ۳۲۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان قزوین بستری هستند که این آمار در قیاس با روز گذشته ثابت بوده و هیچ تغییری نداشته است.

افزایش مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در برخی استان‌ها/ روند صعودی نرخ ابتلا برای سومین روز متوالی + نقشه و نمودار

استان کرمان/ ۲۸۲ نفر بیمار جدید بستری شدند

شمار بیماران قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان بر اساس آخرین آمار منتشر شده ۲۸۲ مورد است و بیش از این میزان آمار بیمار بستری مشکوک کرونا است و شبانه روز گذشته ۷۲ بیمار قطعی در بیمارستان‌های استان بستری شدند تا مجموع بیماران قطعی کرونا از ابتدای همه گیری در بزرگترین استان کشور به ۴۲ هزار و ۱۲۷ مورد برسد.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید ۱۹ تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان ۲۸۲ مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۱۴۰ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، ۳۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، ۱۶ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، ۱۴ مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و ۷۶ مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری ۷۴ بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید ۱۹، تاکنون به ۴۲ هزار و ۱۲۷ مورد رسیده است.

وی به فوت ۸ بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به ۴ هزار و ۹۳۹ مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و ۹۷۷ هزار و ۱۳۱ مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و ۳۵۶ هزار و ۲۷۹ مورد است.

احمد اسکندری‌نسب مدیر کل آموزش و پرورش استان کرمان نیز با بیان اینکه تاکنون حدود ۹۳ درصد دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ سال استان واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند اظهار داشت: از مجموع ۲۵۷ هزار و ۵۷۵ نفر جامعه هدف ما در استان تا کنون ۲۴۰ هزار و ۱۸۷ دانش آموز دوره اول و دوم متوسطه دوز اول و ۷۹ هزار و ۸۹۰ نفر نیز دوز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه به دانش‌آموزان پایه‌های هفتم تا دوازدهم ۲ نوبت واکسن سینوفارم، همانند بزرگسالان تزریق می‌شود گفت: از ابتدای آذر ماه شروع آموزش حضوری دانش آموزان در تمامی دوره‌های تحصیلی است.

اسکندری نسب با اشاره به اینکه واکسیناسیون دانش آموزان در استان بدون هیچ مانعی از هفته اول مهرماه امسال در حال انجام است افزود: تزریق واکسن دانش آموزان اختیاری است.

استان مرکزی/ ۲۸ بیمار جدید در مراکز درمانی بستری شدند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به آخرین آمار بیماران کرونایی در استان مرکزی اظهار داشت: بر اساس آخرین یافته‌ای آزمایشگاهی، شمار مبتلایان جدید کرونا در استان مرکزی شبانه روز اخیر به ۱۳۲ مورد رسید که ۲۸ نفر از بیماران جدید شناسایی شده در این استان برای پیگیری امور تخصصی درمانی در بیمارستان‌ها بستری شدند.

سیدمحمد جمالیان تصریح کرد: ۱۰۴ نفر از این افراد نیز خدمات درمانی سرپایی دریافت کرده و باید تا زمان منفی شدن جواب آزمایش و درمان نهایی در منزل قرنطینه باشند.

وی عنوان کرد: شمار مبتلایان به کرونا ویروس از زمان شیوع این ویروس تاکنون در استان به ۱۰۳ هزار و ۵۵۹ نفر رسید و پنج بیمار کرونایی نیز در این بازه زمانی در استان به دلیل کرونا جان باختند و شمار فوتی‌های این بیماری به ۲ هزار و ۹۲۳ نفر رسید.

رئیس علوم پزشکی اراک خاطرنشان کرد: متاسفانه با شروع فصل سرما و برودت هوا شاهد افزایش موارد ابتلا به ویروس آنفولانزا به خصوص در مهدکودک و مدارس هستیم که این مهم اهمیت رعایت موازین بهداشتی را بیش از گذشته نشان می‌دهد و باتوجه به بازگشایی مدارس دوره متوسطه، لازم است که آموزش و پرورش با مراکز بهداشتی سطح شهرستان هماهنگی و تعامل و نسبت به کارت واکسیناسیون سرویس مدارس و تعداد جمعیت هر کلاس نظارت مستمر و دقیق داشته باشد و درصورت برقراری تعامل مناسب بدون هیچگونه چالشی به سمت بازگشایی‌های بیشتر پیش خواهیم رفت.

وی اضافه کرد: تشکیل صف های طولانی و پرازدحام جهت توزیع کالاهای مورد نیاز روزانه یکی دیگر از چالش های شیوع ویروس در سطح استان است و از سمت و اصناف مربوطه می خواهیم که با برنامه‌ریزی آگاهانه مانع از این اتفاق شوند.

افزایش مراجعه سرپایی به مراکز درمانی در برخی استان‌ها/ روند صعودی نرخ ابتلا برای سومین روز متوالی + نقشه و نمودار

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس