کد خبر 1296928
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰
توزیع سود شرکت‌ها بزودی از طریق سجام انجام خواهد شد

عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: باید سازوکاری شکل گیرد که توزیع سود از طریق سامانه سجام رخ دهد و مراجعه به بورس و حضور فیزیکی مردم کاهش یابد.

به گزارش سرویس بورس مشرق، مصطفی طاهری عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی پس از گزارش وزیر اقتصاد و دارایی در خصوص بازار سرمایه خطاب به وزیر اقتصاد و دارایی، گفت: اگر در بخش‌های مختلف دولت و وزارتخانه‌های اقتصادی ادعا شود که سیاست‌های وزرای دیگر باعث برهم خوردن نظم بورس است برای ما قابل قبول نیست و ما دولت را یکپارچه می‌دانیم و وزیر اقتصاد باید هماهنگی این بخش را برعهده بگیرد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی افزود: عوارض ناشی از ساختار غلط ما یکی دیگر از دلایل نوسانی بودن بورس است به طوری که بحث عملکرد شرکت‌های دولتی و عملکرد معیوب آن‌ها در بورس تاثیرگذار است و ما انتظار داریم در سال بعد و چند ماه بعد در همین نقطه نباشیم و ساختار معیوب شرکت‌های دولتی اصلاح شده باشد و شفافیت مالی پیدا کرده باشند.

وی ادامه داد: طبق فرمول‌های اقتصادی برخی از شرکت‌های دولتی که وضعیت اقتصادی مطلوبی دارند در بورس رشد داشته باشند و لازم است اعتماد مردم به بازار سرمایه برای شرکت‌ها بازگردد و اعتماد مردم که با تغییر دولت مثبت شده بازسازی شود.

عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با بیان اینکه زیرساخت‌ها متناسب با رشد سهامداران توسعه نیافته، گفت: در سال‌های اخیر شاهد رشد سهامداران بوده ایم، اما این آمادگی از نظر سخت افزاری و نرم افزاری در بورس ایجاد نشده و مبنای توسعه بورس متناسب با مراجعه به آن رشد پیدا نکرده و برخی از شرکت‌ها در ارائه خدمات دچار مشکل شده اند.

وی در پایان تاکید کرد: لازم است ساز و کاری ایجاد شود که توزیع سود از طریق سامانه سجام امکان پذیر شود تا مراجعه به بورس و حضور فیزیکی کم شود و اقدامات سیستمی تسهیل در امور را فراهم کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس