کد خبر 1296914
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۳
تایوان: پکن می تواند ما را محاصره کند

وزارت دفاع تایوان در گزارشی مبنی بر ارزیابی هایش از توانمندی نظامی پکن، اعلام کرد که چین قادر است به راحتی دسترسی این جزیره با دنیای خارجش را قطع کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، وزارت دفاع تایوان امروز سه شنبه در آخرین ارزیابی های خود از توان نظامی چین، اعلام کرد که نیروهای مسلح این کشور قادرند بندرگاه ها و فرودگاه های اصلی و کلیدی تایوان را محاصره کنند.

وزارت دفاع تایوان اعلام کرد: در حال حاضر، ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) قادر به محاصره مشترک محلی علیه بنادر، فرودگاه‌ها و مسیرهای پرواز خروجی ما است تا خطوط ارتباطی هوایی و دریایی ما را قطع کند و بر جریان تجهیزات نظامی و منابع لجستیکی ما تأثیر بگذارد.

بیشتر بخوانید

چین به لیتوانی و اتحادیه اروپا هشدار داد

وزارت خانه مذکور به این مسئله اشاره کرد که در عین حال، ارتش آزادیبخش خلق چین (PLA) در نظر دارد تا نوسازی نیروهای خود را تا سال ۲۰۳۵ تکمیل کند تا «به برتری در عملیات احتمالی علیه تایوان و توانمندی های عملی برای دفع نیروهای خارجی، که یک چالش بزرگ برای امنیت ملی ما است دست یابد.

وزارت دفاع تایوان در گزارشی که هر دو سال یک بار منتشر می کند، اعلام کرد که چین جنگی که این گزارش آن را «منطقه خاکستری» می نامد را آغاز کرده است و به ۵۵۴ مورد پرواز جنگنده های چینی بر فراز منطقه شناسایی دفاع هوایی جنوب غربی این جزیره، از سپتامبر سال گذشته تا پایان ماه آگوست امسال اشاره کرده است.

پیشتر و علی رغم گزارش وزارت دفاع تایوان، «مارک میلی» رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا در ارتباط با وضعیت تایوان در سال های آتی گفته بود: بعید است چین در چند سال آینده تلاش کند تایوان را به طور نظامی تصرف کند، حتی با وجود اینکه ارتش این کشور توانمندی‌هایی را ایجاد کرده که امکان بازپس‌گیری اجباری این جزیره خودگردان را فراهم می‌کند.

تایوان خود را دولتی مستقل می‌داند اما چین از تایوان به عنوان یک استان جدا شده از خود یاد می‌کند و توسل به نیروی نظامی برای اتحاد خود و این جزیره را رد نکرده است.

تحریک جریان های جدایی طلب مناطق تابع چین ازجمله تایوان، تبت و هنگ کنگ به رغم ادعای ظاهری آمریکا مبنی بر احترام به اصل چین واحد، با هدف مهار قدرت یابی پکن در منطقه راهبردی ایندوپاسیفیک انجام می شود که اصلی ترین آوردگاه رقابت قدرت های جهانی در قرن ۲۱ است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس