ارمنستان: جمهوری آذربایجان آتش‌بس در مناطق مرزی را به شدت نقض می‌کند - کراپ‌شده

دستگاه دیپلماسی ارمنستان نقض فاحش آتش‌بس توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را به شدت محکوم کرد.

به گزارش مشرق، وزارت امور خارجه ارمنستان دوشنبه شب به وقت تهران نقض فاحش آتش‌بس  در خطوط مرزی را توسط نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان به شدت محکوم کرد.

به نوشته وبگاه «رادیو ارمنستان» وزارت خارجه ارمنستان در این زمینه اعلام کرد که در ۸ نوامبر، نیروهای جمهوری  آذربایجان به سمت غیرنظامیانی که در حوالی جاده «استپانکرت - شوشا» در منطقه استحفاظی صلح‌بانان روسی در حال انجام کارهای ساختمانی بودند، تیراندازی کرد که در نتیجه سه نفر مجروح و یک نفر کشته شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: «ما نقض فاحش آتش‌بس  برقرار شده در بیانیه ۹ نوامبر ۲۰۲۰ از سوی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان را  به شدت محکوم می‌کنیم. قابل ذکر است که این حادثه در آستانه اولین سالگرد امضای توافق سه جانبه رخ داد.»

این بیانیه در روز سفر «الهام علی اف» رئیس جمهور  جمهوری آذربایجان به شوشا که در آن بیانیه دیگری مملو از لفاظی‌های ارمنستان هراسی و تهدید به توسل به زور ارائه شد، صادر گشت.

این وزارتخانه افزود: «لفاظی‌های مداوم عالی‌ترین مقام جمهوری آذربایجان در راستای ارمنستان هراسی و نقض مکررآتش‌بس به وضوح ماهیت توخالی اظهارات باکو  درباره عادی‌سازی روابط بین ارمنستان و مردم ارمنستان را نشان می‌دهد.»

این دومین حمله نیروهای مسلح  جمهوری آذربایجان به غیرنظامیان طی یک ماه گذشته بود که منجر به تلفات انسانی شد.

این در حالی است که وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان نیز روز  دوشنبه به مناسبت «روز پیروزی در جنگ قره باغ» که یک تعطیلی رسمی در این کشور است، اعلام کرد که باکو آماده عادی‌سازی روابط با ایروان است و اجرای توافق سه‌جانبه قره‌باغ را مهم می‌داند.

این وزارتخانه در بیانیه‌ای افزود: «اساس چشم‌انداز بلندمدت (جمهوری) آذربایجان تضمین صلح پایدار، توسعه و پیشرفت است. در پی حذف عامل اشغال اراضی (جمهوری) آذربایجان، آماده عادی‌سازی روابط با ارمنستان بر اساس پایبندی دقیق به اصول حقوق بین‌الملل به ویژه حاکمیت، تمامیت ارضی و نقض‌ناپذیری مرزها هستیم.»

باکو اعلام کرد: «به منظور تضمین صلح و ثبات منطقه در آینده، در این مرحله اجرای کامل مفاد بیانیه‌های سه‌جانبه که در تاریخ ۹ نوامبر ۲۰۲۰ و ۱۱ ژانویه ۲۰۲۱ توسط رهبران (جمهوری) آذربایجان، ارمنستان و روسیه امضا شد، مهم است. (جمهوری) آذربایجان انتظار دارد که ارمنستان به گام‌هایش در این راستا پاسخ مناسب بدهد.»

ارمنستان در هفته‌های گذشته بارها جمهوری آذربایجان را به نقض اتش بس در نقاط مرزی متهم کرد. اتهامی که باکو با قاطعیت آن را رد کرده است.

جنگ سال گذشته بر سر منطقه قره باغ کوهستانی در تاریخ نهم نوامبر ۲۰۲۰ (۱۹ آبان ۱۳۹۹) با توافق آتش‌بس به امضای «نیکول پاشینیان»،  رئیس جمهور ارمنستان، «الهام علی اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  پایان یافت و و روسیه به عنوان میانجی این توافق نقش آفرینی کرد.

مسئولان جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی‌اف مدتی پس از امضای توافق آتش‌بس قره‌باغ در نوامبر ۲۰۲۰ که به درگیری‌های مرگبار ۴۴ روزه بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه پایان داد، به تنش‌آفرینی مرزی و توسل به پروپاگاندا و اظهارات جعلی برای زمینه‌سازی ایجاد کریدور زنگه‌زور روی آوردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 48
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 30
  • IR ۰۳:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 17
    فقط چینیها زبان این جماعت رو فهمیدند و بس
    • بهزاد AZ ۱۵:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      11 9
      چینیهایی که تو سال ۲۰۲۱ دارن سوپ جنین انسان میخورن شدن الگوی وحشی های مهاجر سیبری.
    • آنتی بهزاد IR ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 5
      عه عقده ای سر و کله ات با اسم بهزاد پیدا شد؟! چیه عارت میاد یه اسم ترکی داشته باشی؟ اوغوز خان! اومدی همه رو به خنده بندازی با تاریخ تراشی هات!! خوش میگذره تخیلات تو رو خوندن...اوج بدبختی یک متوهم بی ریشه که رویاهاش رو مینویسه....بی بتگی بد دردیه که تو توی تاریخ دنبالش میگردی....ملعبه کل دنیا.
    • IR ۲۱:۴۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      5 4
      اسراییلی هایی که عامل به وجود آمدن ویروس ایدز هستند شده اند الگوی چنگیزتولای ها.اولین با ویروس ایدز در بدن یک مرد همجنس باز اسراییلی که با یک حیوان (میمون) آمیخته بود و سپس با شریک جنسی خودش،کشف شد،این ویروس بعد در بین همجنس بازان اسراییلی شیوع پیدا کرد که عملکردش ضعیف و مختل کردن سیستم ایمنی و دفاعی بدن پستانداران است که به اختصار ایدز نامیده میشود و از اسراییل به کل جهان سرایت کرد.
  • سعید IR ۰۶:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    13 28
    آقایان مسئولین و فرماندهان نظامیهنوز دیر نشده فعلا میشود از دخالت مستقیم در آذر بایجان پرهیز کرد ،،سریع بدون فوت وقت بطور آشکار باید ایروان را به بهترین سلاحها تجهیز کنید،خود ایروان باید جبران مافات بکند و از بوجود آمدن تغییرات ژئوپلوتیک در مرزها جلو گیری کند.
    • رامین IR ۰۹:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      38 10
      جالبه سعید جان. یونان بعنوان کشوری مسیحی ولی با مذهبی غیر کاتولیک تو هر شرایط سخت و حتی وجود اختلاف با اروپا همیشه مورد حمایت محکم اروپا در مقابل اسلام و عثمانی و ترکیه بوده است حتی در شرایطی که یونان از لحاط اقتصادی برشکسته هستش هم ازش حمایت میکنند حتی زمانی که بطرف روسیه متمایل میشه هم ازش حمایت میکنند.... اصطلاحا بهش میگن حمایت از دین مسیحیت ... در عجبم ما با وجود داعیه داری اسلام و تشیع و همدینی و هم مذهبی و هم زبانی و هم فرهنگی با اذربایجان، داریم از کسانی حمایت میکنیم که فقط در طول صد سال گذشته بارها به مسلمون کشی حتی تو ایران دست زده اند.... .. کشورهای اروپایی و روسیه با وجود اختلاف گسترده در جنگ جهانی اول در مورد تجزیه امپراتوری مسلمان عثمانی متحد شدند.... وای بر مسلمانان منطقه وای بر ما
    • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      3 12
      این پیام یک پیام صهیونیستی است و در واقع خواست و هدف صهیونیست ها را تامین میکند
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      11 9
      بعید نیست شاید هم اقا سعیدی که پیام گذاشته است خود یک ارمنی باشد
    • ناشناس در جواب جالبه سعید جان …. DE ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      10 19
      شما فراموش میکنید که تعداد زیادی از شیعه های در دولت جعلی باکو در زندان های علی اف شکنجه میشود و آن هم به اتهام جاسوس برای جمهوری اسلامی بودن !!! کسی جرأت نمیکند نام ایران را بیاورد که دولت دیکتاتور و خود کامه صهیونیستی علی اف با باند اختلاس گر و دزد مافیایی اش مردم آران را در شرایط اقتصادی بسیار سختی قرار داده است ایران هراسی و تابعیت از پان ترک های نژاد پرست صهیونیست که در تمامی ارکان این حکومت جعلی رخنه کرده اند همه چیژ را تحت کنترل دارند و حتا علی اف متوهم با توهین به امام جمعه ها و مراجع تقلید و حمایت همه جانبه از تروریست های اردوغان در خاکش و با سلاح های اسراییل بچه کش رجز خوانی میکند و میخواهد راه ترانزیت ایران به ارمنستان را مسدود کند و راننده های ایرانی را دستگیر میکند و اتهام فروش مواد مخدر را به ایران می زند جای تعجب این جاست شما از مسلمانی حرف می زنید !! واین ادعای شما در مورد یونان نیز صحت ندارد . و دولت های اروپایی خود با سیاست بانکی وحشت ناک خود در یونان این کشور را دچاررمشکلات اقتصادی کردند یونان هرگز ادعای پان یونانی و یا امپراطوری را ندارد و به تاریخ گذشته خود می بالد در حالی که ترکیه که تاریخش به ۵۰۰ سال هم نمی رسد هر روز گستاخانه ادعای ارزی در عراق و سوریه و لیبی و آذربایجان را میکند و به این کشور ها حمله نظامی میکند و اموال مردم را به غارت می برد و مردم را از خانه و کاشانه خود آواره میکند و حتا موجبات بی ثباتی در مرز های ایران با آذربایجان جعلی و ترکیه میشود دست در دست رژیم صهیونیستی در یک حمله ناجوانمردانه به ارامنه به کمک تروریست های تکفیری داعش موجب قتل عام هزاران جوان ارمنی میشود در این مورد دم از مسلمانی زدن و تنها به آن اکتفا نمودن یک فریبکاری جدید از دولت صهیونیستی جعلی باکوست که آنچنان گستاخ شده است که نیروی نظامی ایران را تمسخر نموده و از قدرت نظامی اول خود در منطقه دم می زند که روزی آذربایجان ایران را تا تهران زمینه خاک خود خواهد کرد !!! …. و به پهباد اسراییلی با دست نوازش میخواهد خودی نشان دهد !! شما از کدام کشور مسلمان حرف می زنید ؟ البته نوشتن آنچه در منطقه ما در حال اتفاق می افتد در اینجا مقدور نیست …‌
    • اسلام پیروز است IR ۱۴:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      8 10
      از ترفندهای پانترکها امثال رامین خان که نمونه کامنتهایش را علیه ایران (نظام،مردم،تقابل شیعه و سنی،توهین به اقوام،توهین به اقلیت،توهین به تاریخ و هویت ایرانیان و طرفداری و جانبداری از آذربایجان علیف و ترکیه اردوغانی و نکته جالبتر حمایت از اسراییل و به کار بردن عبارت تاریخ ۳۲۰۰ ساله اسراییل و مالک اصلی فلسطین بودن و به شما چه مربوط که علیف دوست اسراییل شده و ..)میبینید تنها چیزی که برای پانترکان بهایی اهمیت ندارد ،دین است.فریب اینها را نخورید چون بازی با کلمات میکنند و نام اسلام و مذهب میبرند تا از احساسات ما سو استفاده کنند،در حالیکه شیعیان و دیگر مذاهب اسلامی توسط دولت باکو و آنکارا در تنگنا هستند،اما پانترکیسم اشاره ای نمیکند! در عوض اینجا لجن پراکنی میکند،جناب پانترک بهایی رامین خان ما هرگز فراموش نمیکنیم یاوه گویی های نمایندگان دولت باکو درباره تجزیه خاک ایران و نصب پرچم ترک،شما هم دو دوزه بازیها و لفاظی های خودت رو ببر جایی که ازت خریداری کنند،تمام ملت ایران یکپارچه فریاد میزنیم:مرگ بر پانترکیسم.
    • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      4 5
      اذربایجان شیعه ها را سرکوب می‌کند یا شما؟؟؟ چطور دم از اسلام و شیعه می‌زنید ولی به ارمنستان سلاح می‌فرستید؟ مگر کسانی که در خوجالی سلاخی شدند شیعه نبودند؟ مگر آن سربازانی که پرپر شدند شیعه نبودند؟ مگر مبارز ابراهیم اف شیعه نبود؟ مگر معارف صفراف که طلبه هم بود شیعه نبود؟ مگر کسانی که در گنجه کشته شدند شیعه نبودند؟ مگر صاحبان استخوان هایی که از قبر بیرون آورده شدند شیعه نبودند؟ مگر صاحبان خانه هایی که ویران شدند شیعه نبودند ؟ مگر مساجدی که طویله شدند مقدس نبودند؟ مگر کسانی که در صد سال پیش در وقایع مارس ۱۹۱۸ قتل عام شدند شیعه نبودند؟ مگر کسانی که در فاجعه جیلوق قتل عام شدند شیعه نبودند ؟ و... چطور دم از اسلام و تشیع می‌زنید در حالی دستانتان به همراه برادران ارمنی و کوردتان تا آرنج آغشته به خون شیعیان است ؟
    • زانیار IR ۲۲:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      5 3
      هر جا کرد هست آنجا ایران است.ما پیشمرگ همه ایرانی ها هستیم،سرباز ولایتیم. برای کرد همه هموطنانش عزیز است از هر گوشه ایران یا هر کجای دنیا...به ایرانی ها تهمت نزن پان ترک بهایی.وطن فروشی نشانه منافقان است،اینجا همه برادرند فارس (لر کرد بلوچ بختیاری آذری و ...)عرب زبان ترک زبان ترکمن ارمنی گرجی کلیمی زرتشتی آسوری نستوری مندایی مسلمان شیعه و سنی هر کس خون ایرانی در رگ دارد پشت همه هموطنانش است.ما افتخار میکنیم همه مان که ایرانی هستیم،کور باشد چشم هر چه دشمن است.
  • IR ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 6
    ایران نقش منفعلانه ای داشت و این کار. بعنوان ضعف تعبیر شد بخصوص برای سران رژیم باکو که لفاظی ها و رفتارهای غیر متعارف کردند. لازم است ایران نسبت به دخالت جهت حفاظت از منافع ملی اقدامات. مقتدرانه ای انجام دهد
  • حسن IR ۰۷:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 10
    براي آنكه با آمريكا رابطه نداشته باشيم بايد به هر ننه قمري باج بدهيم
  • صبا IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    10 17
    سلام جمهوری اسلامی و سایر دول مسلمان منطقه، باید بین این دو کشور مسلمان صلح و دستی برقرار کنند. اختلاف و جنگ بین مسلمانان موجب پیشبرد اهداف امپریالیست و صهیونیستها خواهد شد.
    • عبد منافی IR ۱۴:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      7 14
      ما با منافق سلام و علیک نداریم.کشور مسلمانی که کاسه لیس اسراییل باشد نمیتواند ادعای مسلمانی کند چون صهیونیسم ضد بشریت است ضد کلیمیان مسیحیان و مسلمانان.این ترفند بازی با کلمات قدیمی شده جناب پانترک صبا که ردپای کامنتهای ضد اسلام ضد جمهوری اسلامی ایران ،ضد ایران و ایرانی و فرهنگ و تمدن و تاریخش ،از جانب شخص شما همه جا دیده میشود،به اعتراف خودتان اسراییل بیش از ۳۰ سال است که با آذربایجان ارتباط دارد و اکنون نیز که رفاقت علنی دارند، همین مانده که پانترک بهایی حرف از اسلام و دول اسلامی بزند در حالیکه دو کشور دلپسندش و سعودی و شیخ نشینهای خلیج فارس و ...که دول اسلامی مورد نظر پانترکی چون شماست روابط علنی با دشمن اسلام و مسیحیت و یهودیت دارند.
  • حسن ایمانی ازتبریز IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    24 9
    باسلام واحترام دوستان گرامی به جای نوشتن این مطالب که نشانه های حسادت در آن نمودار است خوب بود سالگرد پیروزی کشور آذربایجان برارمنستان را به مقامات ومردم مهربان وصمیمی آذربایجان تبریک می گفتید واز آذربایجان به علت رعایت قوانین جنگی دراین مناقشه تشکر می کردید کوتاهترین زمان وباکمترین هزینه خاک خود را آزاد کردپیروزی مبارک ترکها باشد
    • ناشناس DE ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      9 5
      همشهری عزیز این توهم شما از بی اطلاعی تان حکایت میکند . در این جنگ نابرابر که با آمدن تروریست ها و مزدوران اردوغان روانی به خاک آذربایجان جعلی آبستن اتفاقات ناگوار در آینده است شما از کدام پیروزی حرف می زنید و از کدام جنگ و رعایت قوانین جنگی ؟ آتش زدن بدن نیمه جان سرباز ارمنی برای گرم کردن خود در فصل زمستان و اسکان دادن تروریست ها در مناطق مرزی ایران و هذیان گویی پان ترک های عقده ای و ضد ایرانی و حتا ضد آذری جز قوانین جنگ است ؟ لطفأ با آوردن نام تبریز در نوشته خود به مردم ما توهین نکنید ممکن است که بفرمایید که تا دیروز زیر سلطه روس ها بودن و با امروز زیر سلطه اسراییل بچه کش و اردوغان (قاتل مردم سوریه و عراق و ) .. بودن چه مزیتی برای مردم باکو و آران دارد؟ حتما زیاد فیلم های تلویزیون ترکیه را دیده و با آن ها بزرگ شده اید که سخت رویتان تأثیر گذاشته است !! ترک های نژاد پرست استاد فریبکاری و جعل و فرشته مرگ و تفرقه اند حتما اطلاع یافتید که اردوغان روانی و بیمار چند روز پیش سدی را در نزدیکی مرز های ایران و عراق و سوریه افتتاح کرد این پروژه جنایتکارانه که موجب نابودی و تخریب تاریج سی هزار ساله ده حسن کیف با آثار تاریخی بی نظیرش وکوچ دادن اجباری مردم این دهکده و اطرافش با اشگ های مردم صورت گرفت بخیال برخی که آب دجله و فرات را برای عراق و کشور های همسایه جیره بندی کند بیشتر برای تخریب یک تاریخ چندین هزار ساله بود چون کرد ها در آن جا زندگی میکردند که از طرف غرب نیز در اوایل این پروژه کمک مالی شد و بعد ها بخاطر وجود تاریخ کهن و آثار باستانی ایرانی از زمان ساسانیان و ماد ها و غیره غرب خود را کنارکشید ند ولی ترک های نژاد پرست مانند همیشه در فکر نابودی هستند و وجود واقعیت ها راتحمل نکردند ؟! برو کمی مطالعه کن تا دیر نشده و کل آذربایجان جعلی را با نام های جعلی و تحریف شده بکمک اسراییل آدم کش بیک فلسطین دیگر تبدیل نکنند ؟اردوغان رفتنی است و در این شکی نیست و لی متأسفانه آثار گستاخی ها و توهمات خود بزرگ بینی اش را مردم مظلوم ایرانی الاصل قفقاز پرداخت خواهند کرد البته در آذربایجان جعلی هم به کمک الهام علی اف قمار باز اختلاس گر تاریخ چندین هزار ساله را تخریب کرده و می کنند نظامی گنجوی و خاقانی و… ترکی کردند نوشته های فارسی را به ترکی تغییر دادند ؟ تبریک ؟ برای چی ؟ …برای تخریب ؟…‌
    • سعید IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 6
      کوتاه ترین زمان؟؟؟ سی سال , بیست درصد خاکش تو اشغال ی کشور سه میلیون نفری بوده. چیو تبریک بگیم؟ خخخخخ
    • صدر تبریزی IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 11
      برادر محترم بهتر است فراموش نکنید که جمهوری آذربایجان فقط ترک نیست،ایرانیان شریف تالشی و تاتی و آذری و ارمنی و ...هم دارد که در این خاک توسط دیکتاتور پدر و پسر سرکوب میشوند سالیانِ سال...دست از نژادپرستی و پانترکیسم بردارید تا زندگی برای خودتان جهنم نباشد.
    • IR ۱۶:۰۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 11
      سعید خان لفظ خاکش خیلی برای دهن پانترکیسم گنده است،حواست باشه که آران و شروان خاک ایران بوده و ربطی به ترکان مهاجم نداشته،جمهوری جعلی آذربایجان از شوروی استقلال گرفته،پانترک بهایی برو دست از تفرقه بردار،سینه چاک نده برای علیف و اردوغان در خاک ما.
    • ناشناس DE ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      6 13
      خیای محترمانه ضد ایرانی بودنت را آشکار کردی !! کلا دروغ و فارغ از هرگونه منطق از دشمنت دفاع میکنی ! شما تورک ها( البته من آذری هستم و گول نژاد پرستان بوزقورد را نمی خورم که یاوه گو ،فریبکاری را به اوج رسانده اند که مثلا خود را بیک باره از سلجوقیان و صفوی ها می نامند و حتا با گستاخی حاضرند خود را از نژاد امپراطوری ایران جا زنند و حالا نزدیک به بیش از سی سال است که مدام ایران هراسی میکنند و فرهنگ اصیل ایرانی آذری را که قدمت چندبن هزاره دارد مصادره کنند شاعران معروف آران را حتا یک بیت شعر ترکی ندارند با ترجمه اشعارشان ترک تبار معرفی میکنند و کتبه های فارسی بجا مانده را با الفبای ترکی ،به ترکی ترجمه می کنند تا مردم را منحرف کنند تمامی جرائد و رادیو تلویزیون های قفقاز را در اختیار گرفته اند تا مبادا کسی از واقعیت های تاریخی اطلاع یابد و مزدور خبرنگاران و مجریان هم با پول های کلانی که میگیرند به خیانت به کشورشان مشغولند البته ترک های بوزقورد آن چنان خود خواهند که خود را برترین ترک ها میدانند البته به مرور زمان با ایران هراسی و ارتباط دادن آن با ارامنه دشمن معرفی میکنند و خود را دوست !! یک ملت دو دولت !! چشم طمع به ذخایر آذربایجان جعلی بسته اند و بجای ساختن مسکن به مردم محروم منطقه فرودگاه می سازند تا در کمترین زمان ممکن ثروت قره باغ و دیگر نقاط آزاد شده را به غارت برند چون من خودم از تبریز و اصلا از گنجه هستیم با این نفوذ تورک ها آینده خوبی را در انتظار باکو و مردم آران نمی بینم چرا که تورک ها دلشان به نفت و گاز و طلا و .. این چیز هاست ، نه حمایت از مردم!!من از روی تعصب حرف نمی زنم زیرا واقعیت ها را هم باید دید که ترکیه با ادعای برپایی دولت عثمانی جدید راه را برای جنگ های جدید باز میکند و مطمئنا طرفداران روس هم برای الحاق دوباره به روسیه زمینه را فراهم خواهند کرد و بار دیگر روز از نو و تاریخ نکبت بار گذشته و تصویه حساب شروع خواهد شد !! وحتا بعضی از کارشناسان مسایل قفقاز اعتقاد دارند که تمام اتفاقات قفقاز و یکه تازی اردوغان در منطقه زمینه الحاق قفقاز به روسیه را تسریع می بخشد و متأسفانه این ادعای شما که به تورک ها باید تبریک گفت هم از این نوع است بسیار ساده لوحانه و عاری از هرگونه آینده نگری است ! از تبریز چه پیامی را می فرستید ؟!!!
    • ناشناس DE ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      7 10
      با نوشتن این مزخرفات چه پیامی به اربابان بوزقوردت می فرستی ؟ گذاشتن نام تبریز در کنار نامت و تبریک گفتن پیروزی تروریست ها و تکفیری ها مزدور اردوغان روانی و جنایتکار بنام تورک که ادعا میکنی چه قانونمند ارامنه را با اسراییلی های صهیونیست و اردوغان جانی به قتل رساندند باید تبریک گفت ؟ تبریز شهر قهرمان پرور و سر ایران است نه مزدور قاتلان عثمانی فریبکار ، …
    • IR ۰۸:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۲
      3 4
      کدام تروریست ها احمق توهم زدی یک سال گذشت چرا خبری از اون تکفیری ها نیست چه مدرکی دارید غیر از مصاحبه ی بی بی سی فاشیست شیطان صفت از داعشی ها البته توسط خبرنگاری که وجود خارجی ندارد تروریست اکراد بودند که توسط ارامنه به آنجا آورده شدند تروریست ارامنه لبنان و سوریه بودند تروریست کسانی بودند که ۳۰سال پیش جلوی چشم جهانیان آن همه جنایت کردند کسانی بودند که در حوادث جیلوق و وقایع مارس و قال عام ایروان مرتکب بزرگترین توحش قرن بیستم شده اند البته عذاب خداوند برایشان نازل شده و اگر با ترکها روابط شان را خوب نکنند از گرسنگی خواهند مرد
    • IR ۰۰:۵۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
      4 3
      نگاهی به تاریخ " نسل کشی ارامنه و کردها توسط عثمانی " تارنمای تاریخ و فرهنگ ایران زمین؛ خردگان.
  • MD ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 10
    بهترین راه تنبیه الهام اینه که با ارمنستان قرارداد نظامی همه جانبه امضا کنیم و کلا مسلحشون کنیم و اگر خواستند واد معارکه بشیم و بعدش به هر بهانه ای وارد باکو شیم و کار رو تموم کنیم
  • IR ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    3 20
    جمهوری آذربادمجونی باکو در حال تبدیل شدن از مظلوم به ظالم است
  • احد IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    5 18
    تا آذربایجان یک جنگ دیگه راه میندازه.اروم نمیگیره اونا دنبال شر میگردن حالا پشتشان به اسراییلم گرم شده ولی ارمنستان و ایران صبوری فعلان بخرج میدن .
  • التای IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    17 8
    از این به بعد دوران کتک خوردن ارمنستان آغاز می شود.
  • حق گو IR ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 14
    آذربایجان حق داردسرزمین اشغالی خودراازدست ارمنی ها آزادکندولی حق نداردرژیم عثمانی اردغان رابپرستدترکیه عثمانی حلیه گروطمع کاراست به خاطرمنافعش بوده ودرصورت اجبارآذربایجان راتنها می گذارددرودبرمردم آذربایجان نه عثمانی که نژادوملیتش باماتفاوت دارد
    • IR ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 9
      سخن شما متین و فقط اینکه اضافه کنید باکو حق دخالت و اختلال در ترانزیت ایران و فرهنگ دشمنی با ایران را ندارد.
  • IR ۱۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 9
    دقت کردین این جنگ ۴۴ روز طول کشید مثل جنگ های اصراعیل مضرب ۱۱ هست ۴تا۱۱تا میشه ۴۴ تا. اینطوری میکنند خود شخص شیطان کمکشون کنه.
    • IR ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      4 8
      ما به شیطان شخص نمیگیم مثل گوسفند راس میگیم شخص برازنده اشرف مخلوقات هست نه یک موجود نافرمان
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 16
    ایران استان باکو را از مسیر کوریدور هند به فنلاند کنار گذاشته. از کوریدور غرب به اروپا هم کنار کذاشت. و کوریدور پاکستان به ترکیه هم در دستان ایران است. استاندار باکو اشتباه کرد فریب اردوقان و گلوبالیست ها را خورد
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      7 1
      استان ایروان رو هم باید استاندارشو خودمون انتخاب کنیم
  • IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    10 23
    آذربایجان=آذر پایگاه=پایگاه آتش=(پ گ در عربی به ب ج تبدیل میشوند همه میدانند).______‌آذربایجانی ها یکی از ۱۲ قوم‌سلطنتی ی ایران باستان هستند بهمرا فارس ها پارتها و غیره.______کار قوم‌آذری‌حفاظت از آتش اهورایی در سبلان مقدس بوده است.______ آذری ها شمشیرهای طلایی اجداد ایرانی شان را به نداشته های ترک های مهاجر عوض نمیکنند
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      5 7
      گیرم که شما درست میگی که نمیگی. فعلا که آذرپگاه ترکه.
    • بهزاد AZ ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      12 5
      آذربایجان =آندیرپاتیان نامگذاری شده در سال ۷۱۴پیش از میلاد توسط اغوزخان یا ایشپاکای سکایی به ترکی یعنی تختگاه محتشمان است. آذربایجان قبل از ورود آریایی ها به منطقه دارای دولت بوده است و ماد اولیه یکی از استانهای آذربایجان بوده است.
    • جواد IR ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
      0 4
      به وقتش خواهید دید
    • IR ۰۲:۴۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
      4 3
      به بهزاد خان،فقط دو تا منبع معرفی کن برای جعلیات خودت که دنیا بهش نخنده! ایشپاکا یا اوغوز ؟؟!! آندیرپاتیان!! آذربایجان!! چقدر آخه مضحکه و ملعبه ؟؟ به قول ولادیمیر مینورسکی هر جا مساله مبهمی در تاریخ خاورمیانه باشد،پان ترک انگشتش را همانجا فرو میکند! توهمات پانترکان از غارت مسائل مبهم فراتر رفته و دوز بیشعوری آنان به اندازه ای شده که تصمیم دارند کل تاریخ آفرینش را غارت کنند از تاریخ یونان و قبرس و مصر و روم و ایران و آناتولی و قفقاز تا آسیای میانه و چین ... کتاب دروغ پردازیهای پانترکیسم،نوشته جمعی از مورخان و باستان شناسان روس
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    4 9
    کی گفته ایران استاندار زن نداره؟
  • مقدس IR ۱۵:۴۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    6 7
    عليف قمار باز شغال صفت و دارودسته اوباش قاچاقچى چپاولگرش در باكو خوب درك كرده اند اين بار كوچكترين شيطنت در منطقه انجام دهند طومار ننگين شان براى ابد پيچيده خواهد شد و مساوى با متلاشى شدن كامل ارتش پوشالى شان و تصرف باكو و نخجوان توسط ارمنستان . بقدرى فرانسه تسليحات متنوع و بسيار جالب ظرف همين مدت كوتاه به ايروان ارسال كرده كه خواب را از سر بى عقل حاكمان نامشروع باكو ربوده، كار تمام است انشاءالله باكو و شيعيان مظلوم شهرهاى أطراف از وجود نحس و نجس حاكمان نامشروع و جيره خوار و آلت دست صهيونيستها و تكفيريها رهائى خواهد يافت .( متاسفانه علت حمايت و مماشات بى منطق مسولين كشورمان از حاكم باكو با توجه به دريافت اينهمه اقدامات مخرب و دشمنى علنى و ضربات امنيتى و اقتصادى توسط اين رژيم جعلى و پوسيده باكو عليه ايران جاى بسى تاسف و تعجب دارد ).
  • IR ۱۵:۵۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 3
    وقتی مست میکردن میافتادن به جون مردم شهرهاو روستا ها و سلاخی شون میکردن به فکر این روزها هم باید می بودن که ممکنه ورق برگرده و قدرت بیافته دست اون طرف. کشتار مردم خوجالی سوزاندنشون با آب داغ و کندن پوست سر و .... فیلمهاشون هست. لازم نیست ما به فکر حال جنایتکاران باشیم. خودشون مشکلشون رو حل میکنن یه جوری. فقط وقتی دست به کار بشیم که حق ما ضایع میشه.
  • IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    8 0
    خوب دیگه بسه توهمات بچه گانه و خیال پردازی تو نظر دادن. یکم به دنیای واقعی فکر کنیم. به قیمت برنج حقوق کم کاپشن بالای یک میلیون تومن و هوای سرد . . . .
    • پانترکیسم نابود است IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۵
      4 4
      منتظر بودیم شما بعد از خوردن انجیر بیای افاضات کنی،که طبق معمول اومدی...
  • پیمان DE ۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    4 3
    مسئولان جمهوری آذربایجان بخصوص الهام علی‌اف مدتی پس از امضای توافق آتش‌بس قره‌باغ در نوامبر ۲۰۲۰ که به درگیری‌های مرگبار ۴۴ روزه بین دو جمهوری ارمنستان و آذربایجان بر سر این منطقه پایان داد، به تنش‌آفرینی مرزی و توسل به پروپاگاندا و اظهارات جعلی برای زمینه‌سازی ایجاد کریدور زنگه‌زور روی آوردند.
  • ازاد IR ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۶
    6 0
    حالا حالا با این مادام مسیوها کار داریم بای تقاص سی سال اشغال کشتارو پس بدهند
  • عبدالرضا IR ۰۰:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۳۰
    3 0
    بعد از 30 سال اشغال گری هنوز سرش به سنگ نخورده و نمی خواهد مفاد صلحنامه را اجرا کند یک مشت اهنین ترک لازم است تا عقل ارامنه رو سر جاش بیاورد البته یک مشت هم برا این طرف هم لازم است تا عقلشان سر جا بیاید و در دین برخی که مسلمان کشی جزئ اصول دینی انهاست و به بهانه های صهیونیست و بهایی و غیره مسلمان کشی را توجیه می کنند تجدید نظر شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس