جنجال در تل‌آویو بر سر سند محرمانه پیرامون انتقال باقی یهودیان از اتیوپی به اراضی اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی اعلام کردند، یک سند محرمانه به دفتر نخست وزیر و وزارت مهاجرت رسیده است مبنی بر اینکه خطری زندگی یهودیان اتیوپی را تهدید نمی‌کند که منتظر آوردنشان به اراضی اشغالی هستند.

به گزارش مشرق به نقل از وبسایت صهیونیستی واینت، هدف از درخواست‌ها برای تسریع آوردن یهودیان اتیوپی به اراضی اشغالی اعمال فشار بر سطوح عالی سیاسی است.

در این سند آمده است که با وجود وضعیت دشوار در اتیوپی، عملیات نجات یهودیان می‌تواند به درگیری با مقامات اتیوپی و به خطر افتادن جان افراد منتظر منجر شود.

واینت اعلام کرد، براساس ارزیابی‌های مسؤولان صهیونیستی عملیات آوردن این یهودیان به اراضی اشغالی در آینده نزدیک عملی نخواهد شد.

پیش از این دولت سابق رژیم صهیونیستی به نخست وزیری بنیامین نتانیاهو لایحه انتقال باقی یهودیان اتیوپی را تصویب کرد و در چارچوب آن حدود ۲۰۰۰ یهود "فلاشمورا" به اراضی اشغالی منتقل شدند و این عملیات مارس ۲۰۲۱ به اتمام رسید؛ اما در حال حاضر صحبت از نزدیک به ۱۰ هزار یهود است که در انتظار پیوستن به خانواده‌های خود در اراضی اشغالی هستند. این تعداد هنوز مهاجران جدید یهود محسوب نمی‌شوند زیرا هنوز روند گرویدن آنها به دین یهود تکمیل نشده است.

در همین راستا، بنینا تموشاتا، وزیر مهاجرت رژیم صهیونیستی این سند را به باد انتقاد گرفت که از سوی شورای امنیت داخلی صادر شده است.

وی گفت، صحبت از ارزیابی امنیتی نیست بلکه صحبت از موضع گیری سیاسی است. برخی طرف‌ها تلاش دارند عملیات نجات باقی یهود در اتیوپی را خراب کنند. این سند باید به سطل زباله تاریخی رژیم صهیونیستی انداخته شود. در این سند یهود فلاشمورا و ریشه آنها، دهه‌ها انتظارشان برای مهاجرت به اراضی اشغالی نادیده گرفته شده است. این سند، سند امنیتی نیست بلکه قصد و غرض شخصی است که تلاش دارد از باقی یهودیانی که در اتیوپی مانده‌اند، غفلت کند.

در همین راستا، یهودیان ساکن اراضی اشغالی که اصالتا اهل اتیوپی هستند، در پیامی فوری از نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواستند، همه یهودیان را به اراضی اشغالی بازگرداند و به توافقنامه‌ای که سال ۲۰۲۰ برای انتقال تمامی یهودیان به اراضی اشغالی منعقد شده، پایبند باشد.

بنت صبح امروز دوشنبه اعلام کرد، ظرف ۲۴ ساعت آینده مجددا موضوع آوردن یهودیان از اتیوپی بررسی می‌شود. وی خواستار تسریع تلاش‌ها درباره این موضوع شد.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس