مجلس نمایه

مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت از احتمال طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی از دستور کار مجلس خبر داد و گفت: برآورد نظر نمایندگان نشان می دهد که احتمالا طرح از دستور کار خارج می شود.

به گزارش مشرق، دکتر مجید محمدیان، افزود: طرح اصلاح نظام آموزش پزشکی و ایجاد عدالت در دسترسی به خدمات درمانی با امضای ۹۷ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به اداره قوانین مجلس ارائه شده و به موضوع افزایش ظرفیت پزشکی پرداخته است.

بیشتر بخوانید:

چگونه کمبود پزشک را جبران کنیم؟

وی اضافه کرد: اما از آنجایی که نظام سلامت باید همه جانبه رشد کند تا بتواند شرایط افزایش ظرفیت رشته پزشکی را فراهم کند و هنوز این شرایط فراهم نیست، به نظر می رسد طرح امکان تبدیل به قانون را ندارد.

محمدیان یادآور شد: هفته گذشته دکتر علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی کشور در نامه ای به ریاست مجلس شورای اسلامی نقاط ضعف این طرح را برشمرده و تاکید کرده است که این طرح از اساس با منویات مقام معظم رهبری و سیاست های کلی نظام در حوزه بهداشت و درمان منافات دارد و درخواست خروج این طرح از دستور مجلس را مطرح کرده بود.

وی خاطرنشان کرد: در این زمینه اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس هم در نشست های متعدد بر این موضوع تاکید کرده اند که این طرح صرفا با پرداختن به موضوع افزایش ظرفیت رشته پزشکی نمی تواند مشکل نظام سلامت را حل کند.

مشاور اجرایی معاونت آموزشی وزارت بهداشت تاکید کرد: بنابراین با جمع بندی این نظرات و اینکه برخی از نمایندگان از نظرات منفی نمایندگان مجلس نسبت به این طرح خبر داده اند به نظر می رسد این موضوع در کل از دستور کار مجلس شورای اسلامی خارج شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۶:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    تعارض منافع#
  • IR ۱۳:۰۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۸
    0 2
    خروج طرح چرا؟ باید بلایی را که سر رشته های علوم انسانی اوردیم سر علوم پزشکی نیز بیاوریم هر روستایی باید رشته های پزشکی دندانپزشکی و ... دایر کرد . اصلا نیازی به این رشته ها نیست ما طب سنتی داریم
  • . IR ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    هر طرحی که جلوی #تعارض_منافع را بگیرد خوب است و قطعا آنکشی که به ضررش باشد مخالفت خواهد کرد
  • . IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۱
    1 0
    هر طرحی که جلوی #تعارض_منافع را بگیرد خوب است و قطعا آنکشی که به ضررش باشد مخالفت خواهد کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس