انهدام اهداف تعیین شده توسط پهپاد انتحاری آرش«نزاجا»

در ادامه مرحله اصلی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، در یک عملیات سریع و دقیق، پهپاد انتحاری آرش نیروی زمینی ارتش، با طی مسافت طولانی از مبدأ با اصابت به نقطه تعیین شده، آنها را منهدم کرد.

به گزارش مشرق، یگان‌های نیروی زمینی ارتش با اجرای آتش موشکی-توپخانه‌ای هوشمند و نقطه‌زن، بالگردهای شکاری هوانیروز و پهپادهای رزمی، با راکت ها و موشک های ایرانی، موفق به تصرف مواضع یگان حملهور در نقش دشمن شدند.

امیر دریادار سید محمد موسوی سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش با بیان اینکه شب گذشته سامانه بومی مرصاد با هماهنگی شبکه یکپارچه پدافند هوایی کشور با شلیک موشک، هدف هوایی متخاصم را سرنگون کرد، گفت:یگان‌های توپخانه، زرهی، بالگردی و پهپادی نیروی زمینی ارتش، به اجرای آتش علیه نیروهای حمله ور در نقش دشمن پرداختند.

ببینید:

عکس/ استتار نیروی ارتشی در سواحل مکران

وی افزود: در این مرحله از رزمایش، نیروی زمینی ارتش با به‌کارگیری پهپادهای شناسایی بومی ابتدا کلیه فعالیت یگان‌های حمله ور در نقش دشمن را مورد رصد قرار داده سپس با اعزام پهپادهای رزمی ایرانی، شناورهای آن‌ها را مورد حمله قرار داد و یگان های رزمی و مکانیزه نیروی زمینی نیز به اجرای پدافند قاطع در ساحل اقدام کردند.

بیشتر بخوانید:

تکیه بر پهپادها و توجه به حوزه جنگ الکترونیک؛ وجه تمایز رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش اظهار داشت: همزمان با پشتیبانی آتش بالگردهای شکاری هوانیروز و عملیات جنگ الکترونیک، تاکتیک های زمین مسلح و سد موانع نیز اجرا شد و یگان‌های نیروی زمینی ارتش با اجرای آتش موشکی-توپخانه‌ای نقطه‌زن رزمی و بالگردهای شکاری هجومی هوانیروز و پهپادهای رزمی، از نفوذ نیروهای حمله‌ور در نقش دشمن ممانعت و با یورش برق آسا آن‌ها را ناچار به عقب نشینی کردند.

دریادار موسوی با اشاره به استفاده از توان پهپادی ارتش و بهره برداری گسترده از انواع پهپادهای رزمی و شناسایی در این رزمایش عنوان کرد: در این مرحله از رزمایش، از رویکرد جنگ شبکه‌محور استفاده بعمل آمده و کلیه سامانه‌ها مجهز به تجهیزات خودحفاظتی در مقابل جنگ الکترونیکی بودند. همچنین در طول مدت اجرای عملیات تهاجم زمینی توسط یگان‌های تکاور نیروی زمینی، منطقه عملیات تحت پوشش پهپادهای شناسایی، مراقبتی و رزمی بومی قرار داشت.

وی ادامه داد: تیزپروازان جوان نیروی هوایی ارتش نیز با جنگنده‌ها و پهپادهای رزمی این نیرو، ماموریت پشتیبانی از یگان‌های عمل‌کننده نیروی زمینی را بر عهده داشتند که با استفاده از مهمات و بمب‌های ۲۵۰ پوندی بومی، با موفقیت مورد هدف قرار دادند.

سخنگوی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش تمامی سناریوهای تعریف شده را بر اساس برآوردهای اطلاعاتی از تهدیدهای بالقوه و مطابق با واقعیت‌های عرصه نبرد دانست و تاکید کرد: آنچه در این رزمایش اجرا می‌شود تمرین واقعی مقابله با تهدیدات، نقش آفرینی یگان‌ها در قالب نیروهای مهاجم و مدافع است و تمام مراحل رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش توسط قرارگاه مرکزی حضرت خاتم‌الانبیاء(ص) و ارتش جمهوری اسلامی ایران، ارزیابی می‌شود.

دریادار موسوی با تاکید بر اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران با اتحاد و برادری، ید واحده‌ و سدی مستحکم در برابر هرگونه تعدی و تجاوز به خاک کشورمان هستند، اظهار داشت: امروز دشمنان ما بهتر از هر کسی می‌دانند که انباشتی از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های دفاعی برای مقابله با آنها در جمهوری اسلامی ایران فراهم شده که در صورت هرگونه خطای محاسباتی از سوی آنها، با صحنه‌های غافلگیرکننده‌ای مواجه خواهند شد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 1
    در دنیای تخیل پهپاد ایرانی در عالم واقعی بازار ها در تصاحب پهپادهای ترکیه و اسرایل و چینی
    • IR ۱۴:۱۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 0
      تو چرا بهت فشار میاد
    • احمد IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
      1 0
      فقط نمی‌دونیم چرا در دنیای واقعی ابرقدرت دنیا یعنی آمریکا عامل از دست دادن برتری هواییش رو پهبادهای ایرانی میدونه اما پهبادهای ترکیه در همین دنیای واقعی و در حالیکه هیچگونه تحریم و فشاری روشون نیست فقط در کشورهای میکروسکوپی که حتی به تنهایی از پس یک کشور سه میلیونی برنمیان خریدار داره؟ و البته چند کشور در همون سطح، برو، برو، ایران یکی از چهار قدرت پهبادهای دنیا هستش و پهبادهای ایرانی چیزی نیستند که به هر کشوری فروخته بشن، اما وقتی که فقط چند نمونه ساده اونها به متحدی مثل یمن داده میشه اونوقت این پهبادها از پیچیده‌ترین لایه های پدافندی دنیا عبور می‌کنند و عربستان و مستشاران آمریکایی ش رو گیج می‌کنند، عبور از لایه‌های در هم تنیده پدافندهای پاتریوت کجا و پدافند ارمنستان کجا! محض اطلاع جنابعالی و فقط محض مقایسه وقتی پهبادهای بیرغدار ترکیه در زمان جنگ آذربایجان می‌خواستند به حریم نیروهای روسی مستقر در اون منطقه(اگر اشتباه نکنم نیروهای حافظ صلح روسیه) نزدیک بشن فقط در دو یا سه روز چندین فروند از همین پهبادهای بیرغدار بدون شلیک یک گلوله و فقط با جنگ الکترونیک توسط روسیه تارو مار میشن،خخخخ، بله، در اینجور مواقع میشه قابلیت ها رو فهمید، تازه اگر بشه حجم و تعداد پدافند مستقر روس ها در اون منطقه رو با اون همه پدافند های آمریکایی پاتریوت مستقر در عربستان مقایسه کرد،
  • IR ۱۴:۳۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    2 0
    زمان پرتاب سقوط آزادبمب روی هدف خیلی وقته گذشته چون امکان نزدیک شدن به هدف حتی از چند ده کیلومتری ممکن نیست.
  • میلاد IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۹
    1 0
    دمتون گرم ، نیروهای مسلح ایران اسلامی عزیز
  • IR ۰۵:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۲۹
    0 1
    وقتی جمله در عالم واقعی بازار در تصاحب پهبادهای ترکیه و اسرائیل رو دیدم خنده ام گرفت ممنون از دوست عزیز که ما رو با این فکاحی خندوند ، البته مشکلی نیست ظاهراً ایشون سطح سواد کمی داره ، لطف کنه بره ببینه در دنیای واقعی ایران قدرت پهبادی چندم دنیاست ، دشمنی نیست که از پهبادهای ما وحشت نداشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس