تمرین مقابله با حمله جنگنده‌های دشمن به کریمه از سوی ناوگان روسیه - کراپ‌شده

نیروی دریایی روسیه از تمرین شبیه سازی شده تقابل با جنگنده‌های دشمن در محدوده شبه جزیره کریمه خبر داد.

به گزارش مشرق، ناوگان دریای سیاه روسیه روز یکشنبه تمرین شبیه سازی شده تقابل با جنگنده‌های دشمن فرضی که قصد حمله به شبه جزیره کریمه را داشتند،  با موفقیت برگزار کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» در بیانیه‌ نیروی دریایی روسیهدر این زمینه آمده است، بر اساس سناریوی این رزمایش، مرکز کنترل ناوگان دریای سیاه اطلاعاتی مبنی بر برخاستن شماری از هواپیماهای دشمن به سمت شبه جزیره کریمه دریافت کرد. در این رزمایش، خدمه پدافند هوایی ناوچه «دریاسالار اسن» با استفاده از موشک‌های ضد هوایی اهداف را منهدم کردند.

ناوچه دریاسالار اسن اواخر ماه گذشته پس از یک استقرار سه ماهه در دریای مدیترانه به دریای سیاه بازگشت. این کشتی‌ مجهز به موشک‌های زمین به هوای «ام-۳۱۷»، اژدر برای درگیری با کشتی‌ها و زیردریایی‌ها و موشک‌های عمود پرتاب است.

روسیه بارها نسبت به استقرار ناوهای جنگی کشورهای غیر همسایه در دریای سیاه ابراز نگرانی کرده است. این کشتی‌ها محدودیت‌هایی برای ماندن در آب‌های منطقه دارند و ناوهای «یواس‌اس مانت ویتنی» و «یواس‌اس پورتر» باید منطقه را ظرف ۲۱ روز ترک کنند.

استقرار نیروی دریایی ایالات متحده در بحبوحه تشدید تنش‌ها بین مسکو و ناتو بر سر اوکراین صورت گرفته است. ورود غیر قانونی ناوشکن انگلیسی به آب‌های منطقه‌ای روسیه نزدیک سواحل شبه جزیره کریمه که شلیک هشدار روسیه را به دنبال داشت باعث تشدید تنشها در این منطقه شده بود. انگلیس و آمریکا مخالف الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه هستند و این اقدام را غیر قانونی می‌دانند و به همراه دیگر کشورهای اروپایی از اوکراین حمایت می‌کنند. این درحالیست که روسیه مخالف این امر است و شبه جزیره کریمه را جزو اراضی خود می‌داند.

به نوشته اسپوتنیک، ناوگان ششم آمریکا یکی از هفت ناوگان فعال در  نیروی دریایی ایالات متحده است. برخلاف بسیاری از کشورهای دیگر که عملیات دریایی آنها معمولاً محدود به مناطق نزدیک به سواحل خود است، ایالات متحده ناوگان خود را در سراسر جهان مستقر می‌کند. ناوگان ششم آمریکا در ناپل ایتالیا مستقر و حوزه ماموریت آن اروپا و آفریقاست.

وزیر دفاع روسیه نیز روز یکشنبه با انتقاد از حضور ناوهای بیگانه در آب‌های منطقه گفت، ناوهای موشک انداز آمریکا و کشتی‌های جنگی ناتو که وارد دریای سیاه می‌شوند در تلاش هستند تا قدرت ناوگان روسیه در سواحل دریای سیاه و نحوه حفاظت از مرزهای جنوبی روسیه را آزمایش کنند.

ژنرال «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه گفت: «وقتی می‌بینیم که یک کشتی جنگی متعلق به قدرت غیر منطقه‌ای وارد دریای سیاه می‌شود و متوجه می‌شویم که سلاح‌های دقیق دوربرد حمل می‌کند، وقتی می‌بینیم که این سلاح‌ها روی کشتی مستقر هستند و این یک تور گردشگری نیست، طبیعتاً  آن را به دقت زیر نظر داریم و  دنبال می‌کنیم و می‌دانیم که هرگونه تحریک در هر زمان ممکن است، همانطور که اخیراً در مورد یک ناوشکن انگلیسی انجام شد و البته باید از چنین مواردی جلوگیری کنیم.»

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • محمد IR ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    3 1
    آمریکا تمام کشورها را تحدید می کند این کشور به پشتوانه دلار دنیا. را غارت. ونا امن میکند تا کشورها دارای توان دلار راکنار نزنند همین است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس