اسرائیل

مقامات رژیم صهیونیستی به جای افتتاح کنسولگری آمریکا در قدس پیشنهاد دادند کنسولگری در شهر رام‌الله افتتاح شود.

به گزارش مشرق به نقل از مرکز پخش رژیم صهیونیستی، یائیر لاپید، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در جلسه امروز (یکشنبه) کابینه اعلام کرد که واشنگتن می‌تواند به جای افتتاح کنسولگری در قدس، آن را در رام‌الله افتتاح کند.

نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با وزرای خارجه و دارایی این رژیم گفت: کابینه اسرائیل با چنین اقدامی (افتتاح کنسولگری در قدس شرقی) مخالف است.

بنت افزود: این موضعگیری ما به دولت آمریکا انتقال داده شده و اسرائیل به دنبال درام، کشمکش و اختلاف با واشنگتن نیست.

وزارت خارجه فلسطین نیز اعلام کرد: این اظهارات بنت چالشی آشکار برای تصمیمات و سیاست دولت آمریکا است که بارها و بارها مخالفت خود را با شهرک‌سازی‌ها و تمامی اقدامات یک‌جانبه اعلام و در مناسبت‌های مختلف بر بازگشایی کنسولگری خود تاکید کرده است.

این وزارتخانه ابراز امیدواری کرد که موضعگیری‌ها و تصمیمات آمریکایی و بین‌المللی مخالف شهرک‌سازی‌ها و خواهان بازگشایی کنسولگری به شکل گام‌هایی عملی درآیند که اسرائیل را به تسلیم در برابر خواست بین‌المللی صلح ملزم کند.

کنسولگری آمریکا در قدس به مدت ۲۰ سال نماینده دیپلماتیک دولت آمریکا برای تشکیلات خودگردان فلسطین بود تا اینکه در سال ۲۰۱۹ دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهوری سابق این کشور تصمیم به تعطیلی آن گرفت و قدس را به عنوان "پایتخت اسرائیل" به رسمیت شناخته و سفارت خود را به این شهر منتقل کرد.

جو بایدن، رئیس جمهوری کنونی آمریکا در تبلیغات انتخاباتی خود اعلام کرده بود که قصد دارد کنسولگری کشورش در قدس را بازگشایی کند.

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا نیز مه گذشته در رام‌الله اعلام کرد که دولت بایدن کنسولگری آمریکا در قدس را که مسؤول روابط با فلسطینی‌ها است، بازگشایی خواهد کرد و این اقدام راه مهمی برای تعامل با ملت فلسطین و حمایت از آنها است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس