سلیمی

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از آغاز برنامه‌های هفته گرامیداشت حضرت عبدالعظیم(ع) خبر داد و اعلام کرد: طی این هفته ۸۰ برنامه فرهنگی انجام خواهد شد.

به گزارش مشرق، در آستانه سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و هفته گرامیداشت آن حضرت، طی نشستی خبری که امروز ۱۶ آبان‌ماه انجام شد، عباس سلیمی، معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) به تشریح برنامه‌های این هفته پرداخت.

وی با اشاره به اینکه امروز اولین روز از هفته بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) است، گفت: هدف اصلی از این برنامه‌ها، معرفی این بزرگان به عنوان الگوی زندگی است. یکی از شیعیان امام صادق(ع) نزد ایشان می‌رسد و از تنگدستی گلایه می‌کند. امام می‌پرسند آیا تو از شیعیان ما هستی و از فقر شکوه می‌کنی؟ شیعیان ما همه بی‌نیاز هستند؛ در ادامه امام مثال می‌زند که تصور کن یکی از ثروتمندان آمده و می‌گوید تمام زمین را سرتاسر نقره می‌کند، ایا حاضری از ولایت ما خارج شوی؟ وی می‌گوید نه اگر تمام زمین را سرتاسر طلا کنند، از ولایت شما خارج نمی‌شوم.

استقبال از میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) با اجرای ۸۰ برنامه فرهنگی

سلیمی اضافه کرد: ولایتمداری ثروتی است که خداوند به ما عنایت داشته و ثروت بعدی قرآن است. میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) به برکت این دو سرمایه، با بصیرت و آگاهی جشن می گیریم.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ برنامه طی این هفته اجرا خواهد شد، گفت: مراسم با گل‌آرایی ضریح‌های مطهر با هزینه بانیان خیر آغاز می‌شود. شب و روز میلاد یعنی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه، مراسم مداحی و سخنرانی در حرم برگزار خواهد شد.

ارائه خدمات در تالار ازدواج آستان

معاون فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم(ع) از برگزاری مراسم عقد و ازدواج جوانان در تالار ازدواج آستان خبرداد و گفت: این تالار آماده برگزاری مراسم عقد زوجین است. مراسم عطرافشانی قبور شهدا با حضور خانواده شهدا و بنیاد شهید ری، محافل انس با قرآن در آستان، مدارس و مسجد ری و محفل شب شعر با حضور بانوان و آقایان شاعر برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: خادمان حرم نیز درب منازل خانواده شهدا رفته و به این بزرگواران ادای احترام می‌کنند. جشن تکلیف دانش‌آموزان، برپایی موکب پذیرایی، تجلیل از مدال‌آوران شهر ری و خادمان بازنشسته، جلسات معرفتی با موضوع سبک زندگی و معرفی حضرت و حضور روحانیون حوزه علمیه استان در روستاها و ایستگاه‌های مترو و ارائه خدمات به مردم از دیگر برنامه‌هایی بود که سلیمی از اجرای آنها خبر داد.

خدمات رایگان مجموعه دارالشفای کوثر

وی با بیان اینکه مجموعه دارالشفای کوثر که در طول سال ۸۰۰ هزار نفر از خدمات درمانی آن بهره‌مند می‌شوند نیز در روز میلاد به ارائه خدمات رایگان می‌پردازد، گفت: موزه، مرکز نجوم و هتل کرامت آستان نیز با تخفیف ویژه ارائه خدمات خواهند داشت. حسن ختام برنامه‌ها برگزاری جشن میلاد امام حسن عسکری(ع) است.

سلیمی در ادامه با تأکید بر اینکه محورهای مندرج در حکم مقام معظم رهبری برای آیت‌الله ری‌شهری از روز اول در دستور کار ایشان بوده است، گفت: از همه مردم به خاطر کاستی‌ها عذرخواهی می‌کنیم و التماس دعا از مردم برای کارهای در دست اجرا داریم.

مسقف‌سازی حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

وی ادامه داد: پروژه مسقف‌سازی در حرم در حال اجراست و صحن امام خمینی(ره) نیز در حال تکمیل است که هزینه آن از سوی خیران تأمین می‌شود. صحن امام هادی(ع) نیز در ضلع غربی آماده بهره‌برداری است و آستان در هر سه ضلع در حال توسعه است. هتل کرامت نیز در حال تکمیل است و هتل دیگری نیز ساخته خواهد شد که نیاز به زائرسرا را مرتفع می‌کند. همچنین کلنگ مرکز جامع تشخیص سرطان به زمین خورده که برای مشارکت در ساخت این مرکز از مردم دعوت می‌کنیم.

سلیمی از برگزاری آئین تعویض پرچم حرم سخن گفت و در پاسخ به سوالی در خصوص پروژه ساخت ضریح جدید، گفت: چندین سال است پروژه تعویض ضریح در دست انجام است که با مشارکت هنرمندان برجسته در حال پیگیری است تا با استحکام و هنرمندی ساخته شود؛ اکنون آخرین مراحل ساخت را طی می‌کند. این ضریح حاوی پیام‌های قرانی خواهد بود که هنرمندان خطاط در حال کار بر روی آن هستند و امیدوارم تا دو سال دیگر تمام شود.

رایزنی برای بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) در سایر حرم‌ها

وی در پاسخ به این سوال که آیا بزرگداشت حضرت عبدالعظیم(ع) در سایر حرم‌های مطهر ایران و عراق صورت می‌گیرد، گفت: اقدامات از سوی تولیت انجام شده و منتظر لبیک مسئولان عتبات عالیات هستیم.

سلیمی در واکنش به انتقاد در خصوص اینکه مسقف‌سازی موجب می‌شود، گنبد حرم دیده نشود، گفت: قرار شده سقف حالت طلق باشد تا گنبد دیده شود اما جلسه با تولیت در این خصوص برگزار خواهدشد.

منبع: ایکنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس