ر سالروز میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهرری غرق در سرور و شادی است و مردم از نقاط مختلف خود را به قبله تهران رسانده و نسبت به مقام شامخ حضرت عبدالعظیم(ع) ادای احترام کردند.

به گزارش مشرق، همزمان با چهارم ربیع‌الثانی سالروز میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، شهرری غرق در سرور و شادی بوده و جشن‌های ویژه‌ای به همین مناسبت در حال برگزاری است.

بر اساس برنامه‌ریزی انجام‌شده از ۲۲ تا ۲۸ دی‌ماه، هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، نام‌گذاری شده و جشن‌ها و برنامه‌های متنوعی از سوی معاونت فرهنگی آستان حضرت عبدالعظیم با حضور خیل عظیم مشتاقان برگزار می‌شود.

شهرری غرق در سرور و شادی/ حضور مردم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شهرری

روز پنج‌شنبه، آیین گل‌باران و عطرافشانی حرم مطهر حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) با حضور باشکوه مردم، در این آستان واجب‌التعظیم برگزار شد و مردم استان تهران بار دیگر عشق و ارادت خود را به این شخصیت بزرگ تاریخ به نمایش گذاشتند.

برخی از مردم شهرستان ری نیز با حضور بر سر مزار شهدای انقلاب اسلامی و تقدیم شاخه‌های گل، پیوندی دوباره با آرمان‌های انقلاب اسلامی بسته و بر ادامه یافتن راه و مسیر شهدا تأکید کردند.

شعرخوانی و جمع خوانی همزمان بامیلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)

برخی از عاشقان و ارادتمندان به حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) در شب میلاد این شخصیت بزرگ با برپایی ایستگاه‌های صلواتی و پذیرایی از مردم، حال و هوای خاصی را در شهرری حکم‌فرما ساختند.

همچنین همزمان با هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، آیین تعویض پرچم گنبد حضرت عبدالعظیم و قرائت زیارت‌نامه آن حضرت با حضور زائران و ارادتمندان به اهل‌بیت عصمت و طهارت برگزار شد.

شعرخوانی و جمع خوانی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده همزمان با شب میلاد حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) بود که باشکوه خاصی برگزار شد.

شهرری غرق در سرور و شادی/ حضور مردم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

برنامه‌های ویژه روز میلاد حضرت عبدالعظیم(ع)

محمد عبداللهی یکی از زائران حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) اظهار داشت: هفته بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بهترین فرصت برای نشان دادن جایگاه و عظمت این شخصیت نورانی است.

وی افزود: حضور باشکوه مردم در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، نشان‌دهنده ارادت و عشق مردم به این شخصیت بزرگ است و بدون تردید باید این حرم امن الهی در شهرری را محور و پایگاه مذهبی و فرهنگی استان تهران قلمداد کرد.

عبداللهی ادامه داد: خوشبختانه برنامه‌های خوبی همزمان با میلاد سید الکریم در شهرری پیش‌بینی‌شده و زائران و مردمی که در این حرم مطهر حاضر می‌شوند، می‌توانند از برنامه‌های استفاده کنند.

عبدالله ترابی یکی دیگر از زائران اظهار داشت: مردم کرامات زیادی را از سید الکریم دیده اند و هرساله شاهد افزایش تعداد زائران این حرم هستیم.

وی افزود: خوشبختانه مردم از نقاط مختلف کشور در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) حاضر می شوند که این نشان دهنده جایگاه والای این حضرت است.

همزمان با روز میلاد باسعادت سید الکریم نیز برنامه‌های ویژه‌ای در این آستان مقدس پیش‌بینی‌شده است که در روز جمعه برگزار خواهد شد.

ویزیت رایگان بیماران در دارالشفای کوثر حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

طرح قران بخوان و جایزه‌بگیر ویژه نوجوانان و کودکان ازجمله طرح‌هایی است که همزمان با میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم حسین(ع) برگزار می‌شود.

برگزاری محفل انس با قرآن با حضور مردم و زائران همزمان با میلاد سید الکریم در آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) پیش‌بینی‌شده است.

همچنین همزمان با روز میلاد باسعادت حضرت عبدالعظیم(ع)، ویزیت بیماران در مرکز دارالشفای کوثر رایگان انجام خواهد شد و این مرکز آماده خدمت‌رسانی به زائران و مردم است.

برگزاری مراسم‌ها و آیین‌های ویژه مذهبی، پیش‌بینی برنامه‌های ویژه همزمان با برپایی نماز جمعه، بازدید از موزه آستان به‌صورت رایگان از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی‌شده ویژه روز میلاد حضرت عبدالعظیم(ع) است.

شهرری غرق در سرور و شادی/ حضور مردم در حرم حضرت عبدالعظیم(ع)

حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ است

حجت‌الاسلام رضا غلامی کارشناس مذهبی اظهار داشت: حضرت عبدالعظیم(ع) یکی از شخصیت‌های برجسته تاریخ است که در گسترش فرهنگ ناب اسلامی نقش مهمی را ایفا کردند.

وی افزود: سید الکریم از شاگردان برجسته ائمه معصومین بودند که از هر فرصتی برای گسترش مبانی اهل‌بیت و دفاع از مکتب تشیع استفاده می‌کردند.

غلامی یادآور شد: این شخصیت بزرگ در چهارم ربیع‌الثانی سال ۱۷۳ هجری قمری به دنیا آمد و از نوادگان دومین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت بود.

این کارشناس مذهبی افزود: حضرت عبدالعظیم(ع)، امام کاظم(ع)، امام رضا(ع)، امام جواد(ع) و امام هادی(ع) را درک کرده و از محضر آنان دانش‌های فراوانی را آموخت و مورداحترام ائمه هدی قرار داشت.

وی ادامه داد: احترام به سید الکریم آن‌چنان بالا است که احادیث مهم و قابل‌توجهی در فضیلت زیارت این شخصیت بزرگ توسط ائمه هدی بیان‌شده که جایگاه حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) را نشان می‌دهد.

غلامی متذکر شد: امروز نیز حرم حضرت عبدالعظیم(ع) محور برنامه‌های مذهبی و فرهنگی محسوب می‌شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس