کد خبر 1296075
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۱۵:۲۶
افزایش عرضه خودرو به بازار از هفته آینده

وزیر صمت گفت: در هفته‌های آینده خودروهای باقی‌مانده در کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شده و به بازار عرضه می‌شوند. همچنین از هفته آینده عرضه خودرو از سوی ۲ خودروساز بزرگ کشور افزایش خواهد یافت.

به گزارش مشرق، رضا فاطمی امین امروز در جریان افتتاح شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات، لوازم و مجموعه‌های خودرو در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ۱۰ پروژه در صنعت خودرو تعریف که اجرای آنها از دو ماه پیش آغاز شده است و با زمان‌بندی مناسب در حال پیشرفت است.

وزیر صمت افزود: صنعت خودرو به قطعه‌سازان بدهی زیادی دارد و زیان انباشته در این صنعت محرز شده است اما ما برای مدیریت اوضاع در چند بخش از جمله مدیریت جریان نقدینگی خودروسازان، کاهش هزینه‌های سربار آنها و اصلاح ساختار مالی شرکت‌ها در حال انجام کار هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از ۱۰ پروژه ما در صنعت خودرو، اصلاح ساختار این صنعت است، گفت: با توجه به اینکه رابطه بین خودروساز و قطعه‌ساز در کشور ما رابطه نادرستی است و آشفتگی‌های زیادی دارد، به دنبال اصلاح این روابط هستیم. امروز به جای ارتباط مستقیم بین خودروساز و قطعه‌ساز که مشکلاتی همچون پیچیده شدن مدیریت، سخت شدن کنترل کیفیت قطعات و قیمت‌ها را به دنبال دارد، ما به دنبال مجموعه‌سازی در صنعت خودرو هستیم.

فاطمی‌امین با بیان اینکه در حال حاضر هر خودروساز با ۷۰۰ تا ۸۰۰ قطعه‌ساز کار می‌کند، گفت: پس از مجموعه‌سازی، هر خودروساز با ۷۰ تا ۱۰۰ مجموعه‌ساز کار خواهد کرد و مجموعه‌سازان نیز با قطعه‌سازان در ارتباط خواهند بود. این شیوه توسط خودروسازان خارجی اجرایی شده و موفق بوده است.

وزیر صمت در ادامه در خصوص تولید خودرو نیز گفت: ظرفیت‌ها و برنامه‌های همه ۱۰ خودروساز بزرگ کشور برای برنامه‌ریزی جهت تولید سالانه سه میلیون دستگاه خودرو تا سال ۱۴۰۴ اخذ شده است. اکنون ۹۰ درصد تولید خودرو توسط ایران‌خودرو و سایپا انجام می‌شود که این سهم تا سال ۱۴۰۴ به ۷۰ درصد کاهش خواهد یافت. به این ترتیب سهم سایر خودروسازان از ۱۰ به ۳۰ درصد خواهد رسید.

افزایش عرضه خودرو به بازار

وی ادامه داد: طی دو ماه گذشته جلسات متعددی بین وزارت صنعت با خودروسازان در خصوص تأمین قطعات، رفع مشکلات خودروهای ناقص و … برگزار شد.

فاطمی‌امین افزود: طی هفته‌های آینده خودروهای باقی‌مانده در کف پارکینگ خودروسازان تکمیل شده و به بازار عرضه خواهند شد. همچنین از هفته آینده ایران‌خودرو روزانه ۵۰۰ دستگاه و سایپا ۲۰۰ دستگاه بیش از ظرفیت کنونی خود تولید خواهند کرد که به این ترتیب عرضه خودرو افزایش می‌یابد.

به گفته وزیر صمت، برنامه‌های طراحی شده برای اصلاح صنعت خودرو در حال اجرا است و تا دو سال آینده شاهد صنعتی به روز با خودروهایی با مصرف سوخت پایین و با کیفیت خواهیم بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    9 1
    انشاا.. فال حافظ راست باشه دولت مردمی ، مرغ۳۰ تومنی ، پراید ۱۷۰ میلیونی دقیقا کجایی کجایی
  • IR ۱۸:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    14 1
    دو صد گفته چون نیم کردار نیست........ زمانی که امثال شماها در حال لاف زدن و دروغ و جفنگیات هستید صدها نفر تو این مملکت دارن جون میدن تا یه لقمه نون در بیارن خدا تو کمر تک تکتون بزنه انشاءالله
  • IR ۱۹:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    13 0
    همه شما خدایان دروغید
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    10 0
    رانت رانت رانت
  • IR ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    10 0
    خیلی جالبه گفته این شیوه قبلاً توسط خارجی ها انجام شده و موفق بوده ولی نگفته خودرو سازهای خارجی مثل مال ما دزد و کلاهبردار نیستن و توی کشورشون ورود هر خودرویی آزاده چون اونا به فکر راحتی مردمشون هستند نه فقط جیب خودشون .اگر می‌خواستین بفکر مردم باشین واردات خودرو رو آزاد میکردین تا ببینین کسی حاضره سوار خودروی داخلی بشه .معلومه که .چو بیشه تهی ماند از نره شیر .شغالان در آنجا در آیند دلیر
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    6 0
    خودروی با کیفیت پایین و قیمت نجومی دستاورد مافیای خودروسازی ایران
  • IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    7 0
    این خودروهای گرون رو به زور به مردم میندازید، تازه پولش هم پیش پیش می گیرید. جای تاسف داره
  • IR ۲۲:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    7 0
    جمله را دوباره بخوانیم طی دوماه گذشته خودروسازان متعهد به تکمیل خودروهای کف پارکینگ ها شدند!!جناب وزیر محترم ، مگر خودروساز نباید خودرو تولید کند ، مگر بقول شما ۹۰درصد تولید داخل نیست آقا شما با همان ۱۰ درصد کسری به مردم تحویل بدهید
  • داود IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۷
    1 0
    نمیتونن تکمیل کنند !!!! بذارن حراج ما خودمون یه کاریشون میکنیم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس