کد خبر 1295899
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۷
جیلنهال

در شرایطی که بیماری کرونا بسیاری از هنرمندان را خانه‌نشین کرده و کسی شاهد فعالیت‌های هنری‌شان نیست،جیک جیلنهال دارد زحمت همه آنها را می‌کشد و فیلم پشت فیلم، قراردادهای جدید کاری امضا می‌کند!

به گزارش مشرق، در شرایطی که بیماری کرونا بسیاری از هنرمندان را خانه‌نشین کرده و کسی شاهد فعالیت‌های هنری‌شان نیست،جیک جیلنهال دارد زحمت همه آنها را می‌کشد و فیلم پشت فیلم، قراردادهای جدید کاری امضا می‌کند!او که ماه گذشته درام دلهره‌آور و هیجانی«گناهکار» را با موفقیت در پخش استریم داشت و با بازی‌اش تحسین منتقدان سینمایی را برانگیخت، در کنار فیلم دیگری که آماده اکران عمومی دارد، قرارداد بازی در سه فیلم تازه را نیز امضا کرده است. هنوز معلوم نیست کدام‌یک از این فیلم‌ها زودتر وارد مرحله تولید می‌شود اما بازیگر می‌گوید همه آنها را برای نمایش عمومی در سال جدید میلادی آماده خواهد کرد. در این بین، آن فیلمی که بیشتر از بقیه موردتوجه رسانه‌ها و منتقدان قرارگرفته است، درام پرتنش جنگی «مترجم» به کارگردانی گای ریچی، فیلمساز مستقل و نامتعارف انگلیسی است. داستان فیلم به‌اندازه کافی جنجال دارد که توجه مردم را به خودش جلب کند.

جیک جیلنهال ، از افغانستان تا سرقت بزرگ بانک

تماشاگران پیگیر سینما،ریچی را برای درام‌های جنایتکارانه‌ای به‌یاد می‌آوردند که معمولا لحنی کمدی دارند و شباهت‌هایی به ساخته‌های تحسین‌برانگیز برادران کوئن دارند اما مترجم در دنیای متفاوتی رخ می‌دهد و داستانش به‌نوعی برگرفته از رخدادهای واقعی چند ماه اخیر در کشور افغانستان است. درام جنگی ریچی تا قبل از این بی‌نام بود و کسی هم اطلاعی از چندوچون داستانش نداشت. با اعلام نام فیلم، داستان آن‌هم در اختیار رسانه‌های گروهی قرار گرفت و حالا منتقدان از تولید فیلمی ضدآمریکایی توسط این هنرمند انگلیسی خبر می‌دهند. خط اصلی داستان مترجم، یادآور سختی‌های ملت افغانستان بعد از خروج ناگهانی نیروهای نظامی آمریکایی از این کشور و تسلط دوباره طالبان بر افغانستان است. جیلنهال در این داستان در قالب جان کینلی، یک گروهبان آمریکایی ظاهر می‌شود که در افغانستان خدمت می‌کند. او همراه مترجم خود احمد به گشت‌زنی می‌پردازند و با هجوم نیروهای طالبان روبه‌رو می‌شوند. احمد گروهبان زخمی را به محل امنی رسانده و او تحت مداوا قرار می‌گیرد. جان به احمد قول می‌دهد بعد از بازگشت به آمریکا، او و خانواده‌اش را هم به آمریکا بیاورد اما در بازگشت متوجه می‌شود این وعده از سوی مقامات نظامی عملی نشده و دوباره به افغانستان برمی‌گردد تا این وعده را عملی کند.


 رمز و رازهای پیش رو
شنیده‌ها حکایت از آن می‌کند که کلید فیلمبرداری مترجم، اواسط ژانویه پیش‌رو در یکی از کشورهای خاورمیانه زده می‌شود. البته ریچی قرارداد کارگردانی فیلم پررمزوراز دیگری هم با شرکت فیلمسازی میراماکس و کمپانی پارامونت دارد که اتفاقا شنیده می‌شود جیلنهال نقش اصلی آن را هم به عهده دارد. سازندگان فیلم تا امروز اطلاعاتی درباره این فیلم در اختیار رسانه‌ها و علاقه‌مندان نگذاشته‌اند و خود بازیگر هم در این‌باره سکوت کرده است. البته این فیلم با نام «وزارتخانه غیرجنتلمنانه جنگ» وارد مرحله تولید خواهد شد.
کار تازه دیگر جیلنهال «پرآفت» به‌نوعی حال و هوای کمیک استریپی دارد و فیلمنامه‌اش را مارک گوگنهایم نوشته که از کهنه‌کاران داستان‌های مصور است. در داستان این فیلم جیلنهال در نقش شخصیت پرآفت ظاهر می‌شود. او در روزهای پایانی جنگ‌جهانی‌دوم داوطلب می‌شود در یک مأموریت جنگی بسیار خطرناک شرکت کند. هدف او از این کار، نجات جان خانواده‌اش و محافظت از آنهاست. آزمایشی که روی پرآفت صورت می‌گیرد، قدرت‌های جدید و بالای جسمانی می‌دهد. پرآفت در یک بمباران زیرخاک مدفون می‌شود و ۲۰سال در این محل حبس می‌شود. زمانی که از زیر آوار خاک بیرون می‌آید سال ۱۹۶۵ است و نسبت به محیط اطرافش حس خوبی ندارد. به‌زودی پرآفت متوجه می‌شود مأموران کاگ‌ب روسیه به دنبالش هستند تا بهره‌گیری از توانایی‌های او، یک سوپر سرباز نامیرا خلق کنند. سم هاردگریو، کارگردانی فیلم را به عهده دارد.


جیلنهال با دنیای کمیک استریپی و ابرقهرمانانه چندان هم بیگانه نیست. او حدود دو سال قبل در قسمتی از مجموعه اکشن اسپایدرمن/ مرد عنکبوتی به نام «اسپایدرمن: دور از خانه» در نقش شخصیت منفی داستان میستریو ظاهر شد که یک سوپر ویلن (ابرقهرمانی بدطینت با تصورات شیطانی) بود. تماشاگران سینما، بازیگر را در این نقش منفی پسندیدند و منتقدان هم تعریف بسیار زیادی از او کرده و گفتند فیلم و داستانش را از دست شخصیت مثبت ماجرا، اسپایدرمن دزدیده و کل فیلم را به نام خود زده و مصادره کرده است. تعداد بالای نقدها و تعریف‌ها از جیلنهال کافی بود تا مدیران شرکت سونی را به فکر ساخت اسپین آفی بر اسپایدرمن‌ها براساس شخصیت میسترو بیندازد. این بازیگر به‌تازگی در مصاحبه‌ای اعلام کرد زمان بازی در این نقش حالتی خلسه وار داشته و خودش را در اختیار نقش گذاشته تا هر جا که می‌خواهد او را با خود ببرد. با چنین حال و هوایی کاملا طبیعی است که جیلنهال هم مثل تهیه‌کنندگان فیلم شوق تولید فیلم مستقلی با عنوان «میسترو» را داشته باشد.


 آمبولانس اکشن
اما قبل از همه این فیلم‌ها، تماشاگران سینما باید جیلنهال را در اکشن دلهره‌آور و تعلیقی «آمبولانس» ببینند. مایکل‌بی‌ حادثه‌ای ساز موفق سینما، کارگردانی فیلم را انجام داده و یحیی عبدل متین و آیزا گونزالس هم در آن بازی دارند.در این فیلم انفجار،تعقیب و گریز ماشین‌ها، چرخش‌های پی‌درپی دوربین و تصادفات جاده‌ای به کمک داستان می‌آید تا اکشنی سطح بالا خلق کنند و مانع موفقیت شخصیت جیلنهال در آن شوند. فیلمنامه آمبولانس که اقتباسی از یک فیلم موفق دانمارکی سال ۲۰۰۵ است، بازیگر را در نقش برادر ناتنی عبدل متین دارد که می‌خواهد به او و همسر بیمارش کمک کند. جیلنهال که یک جنایتکار کاریزماتیک است در ازای کمک به برادر ناتنی از او می‌خواهد در یک سرقت بزرگ بانک به او کمک کند. کمپانی یونیورسال آمبولانس را ۱۸فوریه ۲۰۲۲ اکران می‌کند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس