طرح ترافیک نمایه

رئیس پلیس راهور ناجا گفت: در کل کشور ۴ هزار دوربین ثبت تخلف در راه‌های اصلی و شهرها وجود دارد این درحالی است که فقط ۷ شهر کشور دارای دوربین ثبت تخلف است، ضمن اینکه ۴۹ درصد این دوربین‌ها معیوب است.

به گزارش مشرق، سید کمال هادیان فر، رئیس پلیس راهور ناجا امروز (یکشنبه ۱۶ آبان) در جلسه علنی مجلس و بعد از اظهارنظر نمایندگان و گزارش کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مورد لایحه یک فوریتی تمدید مهلت‌های مقرر در تبصره‌های ۱ و ۲ ماده ۲ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی اظهار داشت: سالانه ۱۷ هزار کشته و جانباخته در اثر تصادفات در جاده‌های کشور و ۳۶۰ هزار مجروح و معلول در اثر عدم رعایت مقررات به وجود می‌آید.

بیشتر بخوانید:

ماجرای ممنوعیت تردد شبانه به کجا رسید؟

وی افزود: فرصتی ۱۰ ساله به نیروی انتظامی داده شد که با توجه به کمبود نیروی انسانی و تجهیزاتی که در آن دوره بود از توان درجه داران با شرایط خاص استفاده کند به شرطی که این افراد بالای دیپلم بوده و صلاحیت لازم را داشته باشند، ضمن اینکه مقرر شد از سربازان لیسانس و فوق لیسانس این حوزه هم استفاده کنمی.

رئیس پلیس راهور ناجا تصریح کرد: باید در این ۱۰ سال اخیر باید توسعه دوربین‌ها و سامانه‌ها و تجهیزات صورت می‌گرفت اما با توجه به کمبود منابع این کار صورت نگرفته است. در شروع طرح ۶ هزار نفر از سربازان و درجه داران در قالب اجرای این طرح استفاده می‌کردیم ولی هم اکنون فقط از ۱۲۰۰ نفر سرباز و درجه دار استفاده می‌کنیم و به مراتبی که در طول ۵ سال اخیر که درخواست تمدید داشته‌ایم تعداد این افراد هم کاهش پیدا خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

دلیل ترافیک عجیب تهران/کاهش فوتی ها ناشی از کرونا در پایتخت

سردار هادیان‌فر افزود: در کل کشور ۴ هزار دوربین ثبت تخلف در راه‌های اصلی و شهرها وجود دارد این درحالی است که فقط ۷ شهر کشور دارای دوربین ثبت تخلف است، ضمن اینکه ۴۹ درصد این دوربین‌ها معیوب و خراب بوده و کار نمی‌کند.

وی اضافه کرد: وزارت راه طبق قانون موظف به اصلاح دوربین‌های راه‌هاست و شهرداری‌ها هم برای توسعه دوربین‌ها در سطح شهر وظیفه دارند.

رئیس پلیس راهور ناجا اظهار داشت: ریالی از محل اعمال جریمه به افسران و یا درجه داران تعلق نمی‌گیرد و صرفا برابر ماده ۲۳ قانون به خزانه واریز می‌شود به طوری که ۳۰ درصد به شهرداری‌ها، ۳۰ درصد به وزارت راه، ۲۰ درصد به صندوق خسارت‌های بدنی بیمه مرکزی و ۲۰ درصد هم در حوزه توسعه فرهنگ رانندگی به ناجا داده می‌شود، اما اگر گزارشی از سازمان مدیریت و برنامه ریزی در طول سال‌های اخیر گرفته شود مشخص می‌شود که بخش زیادی از این پول‌ها به این دستگاه‌ها حتی واریز هم نشده است.

سردار هادیان‌فر تصریح کرد: ۱۷۸ کد جریمه وجود دارد که سربازان و درجه داران آموزش دیده فقط می‌توانند از ۶۱ کد تخلف استفاده کنند و نمره منفی و صلاحیت‌های جرم‌ها در صلاحیت این افراد نیست.

وی افزود: ۱۵ درصد از قبوض کاغذی جریمه استفاده می‌شود و ۸۵ درصد جریمه‌ها با استفاده از دست‌افزارهای هوشمند تحت عنوان سپهر استفاده می‌شود که روز به بروز با برنامه فرمانده ناجا برای هوشمندسازی بیشتر در نیروی انتظامی این موضوع توسعه پیدا  خواهد کرد و ان‌شاءالله تا ۴ سال آینده شرایط به گونه‌ای خواهد بود که از امکانات هوشمند بیشتری استفاده خواهیم کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خودتو خسته نکن جناب رئیس راهور خط مسیر 8 کیلومتری بی آر تی بیهقی از سه جا گارد ریل نداره تمام تک سرنشینها داخل خط ویژه ویراژ میدن مسیر 25 دقیقه ای شده یک ساعت و نیم به پلیس زنگ میزنیم میگه به شهرداری ربط داره به شهرداری 1888 میگیم میگه به پلیس مربوطه پیدا کنید پرتقال فروش را وقت مردم ارزشی نداره
  • IR ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    برای کوچه ما دوربین بزارید اگر پولشو نمی تونید از بیت المال بدین بگین اهالی کوچه کمک میکنن
  • اهل مشهد IR ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    درمسیر مشهد به قاین چنددوربین وجوددارد که گاهی اوقات باهرسرعتی که بروی برایت جریمه مینویسد (حتی 50 کیلومتر درروز )

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس