کد خبر 1295764
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۳۸
طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن چه زمانی است؟

طولانی‌ترین ماه گرفتگی قرن دو هفته دیگر اتفاق می‌افتد. براساس گزارش‌ها طی نخستین ساعات روز ۱۹ نوامبر (۲۸ آبان) زمین از بین ماه و خورشید می‌گذرد و سایه آن روی ماه می‌افتد.

به گزارش مشرق به نقل از اینسایدر، این ماه گرفتگی در ساعت ۴ صبح به وقت ساحل شرقی آمریکا به بیشترین میزان می‌رسد. در این ساعت زمین ۹۷ درصد ماه در سیاه زمین است و در هاله‌ای سرخ رنگ دیده می‌شود.

به گفته ناسا ماه گرفتگی جزئی مذکور ۳ ساعت و ۲۸ دقیقه و ۲۳ ثانیه طول می‌کشد که این مدت طولانی‌تر از هر ماه گرفتگی دیگری است که بین ۲۰۱۰ تا ۲۱۰۰ میلادی اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید

روشی جدید برای زنده ماندن در کره ماه

البته ماه گرفتگی‌ها اصولاً در سراسر جهان قابل مشاهده نیستند و فقط در جایی رصد می‌شوند که این ستاره بالای افق باشد. ماه گرفتگی بزرگ مورد نظر نیز در آمریکای شمالی قابل رصد است. همچنان ساکنان آمریکا و مکزیک نیز می‌توانند این رویداد را رصد کنند.

علاوه بر آنها ساکنان آمریکای جنوبی و اروپای غربی قادر به رصدی بخشی از این رویداد هستند. هرچند مناطق غرب آسیا و اقیانوسیه قادر به رصد شروع ماه گرفتگی نیستند. ساکنان آفریقا و اقیانوسیه نیز نمی‌توانند ماه گرفتگی بزرگ قرن را رصد کنند.

ناسا پیش بینی می‌کند ۱۷۹ ماه گرفتگی دیگر در ۸۰ سال آینده (به طور متوسط هر دو سال یکبار) اتفاق می‌افتد. ماه گرفتگی بعدی نیز در ۱۶ می ۲۰۲۲ اتفاق می‌افتد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • سید IR ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    در سایه زمین است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس