کد خبر 1295648
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۹
آسیب‌های فیس‌بوک برای ۳۶۰ میلیون کاربر

اسناد داخلی فیس‌بوک نشان می‌دهد که این رسانه اجتماعی برای ۳۶۰ نفر از کاربران خود آسیب‌هایی به همراه دارد.

به گزارش مشرق،   بر اساس اسناد داخلی شرکت فیس‌بوک (متا) که به رویت رسانه‌ها رسیده، اعتیاد به این رسانه اجتماعی، به خواب، کار، روابط و فرزندپروری برای حدود ۱۲.۵ درصد از کاربران (نزدیک به ۳۶۰ میلیون) آسیب می‌رساند.

به گزارش «وال استریت ژورنال»، محققان فیس‌بوک دریافته‌اند که از هر ۸ کاربر آن، یک نفر درگیر استفاده اجباری از رسانه‌های اجتماعی است؛ فیس‌بوک این موضوع را «استفاده مشکل ساز از پلتفرم خود» می‌نامد.

«متا»، شرکت مادر فیس‌بوک، این گزارش را رد کرده و می‌گوید که «وال استریت ژورنال» یک بار دیگر به طور گزینشی اسناد داخلی این شرکت را انتخاب کرده تا روایتی را ارائه دهد که به سادگی درباره نحوه استفاده از تحقیقات برای پرداختن به یک موضوع مهم، نادرست است.

معاون فیس‌بوک، می‌گوید «استفاده مشکل ساز از فیس‌بوک به معنای اعتیاد به آن نیست؛ استفاده مشکل ساز برای توضیح رابطه افراد با بسیاری از تکنولئوژی‌ها مانند تلویزیون و گوشی‌های هوشمند به کار می‌رود.»

این رسانه اجتماعی مدعی شده «گزارش وال استریت ژورنال، غیرمسئولانه است، زیرا همانطور که در خود مطالعه ذکر شده، تحقیقات به گونه‌ای طراحی شده است که تا حد امکان گسترده باشد تا به ما در درک بهتر چالش کمک کند.»

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس