کد خبر 1295419
تاریخ انتشار: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹

پناهگاه مالیاتی جاییِ که فوق‌ثروتمندها برای اجتناب از پرداخت مالیات، پولشون رو در بانک‌های اون‌جا نگه می‌دارن. در این نوشته با ۱۱ مخفیگاه مالیاتی یا مرکز مالی دریایی (OFC) اول جهان آشنا می‌شیم. شما هم اگه پول هنگفتی دارید و نمی‌خواهید مالیات پرداخت کنید، می‌تونید سری به این کشورها بزنید!

قبل از اون هم، اگه به‌دنبال راه‌اندازی کسب‌وکار اینترنتی، در قالب سایت یا اپلیکیشن هستین، ولی نمی‌خواهید به دردسر گرفتن نماد اعتماد بیفتین، پیشنهاد می‌کنیم از درگاه پرداخت اشتراک استفاده کنید که هیچ نیازی به مجوزهای رایج درگاه‌های پرداخت نداره!

 با ۱۱ پناهگاه مالیاتی برتر جهان آشنا شوید

۱۱. موریس

موریس کشوری جزیره‌ای در سواحل جنوب‌شرقی آفریقا با جمعیتی حدود ۱٫۴میلیون نفر است. موریس یکی از ۳۰ کشوری به حساب میاد که سال ۲۰۱۵ توسط اتحادیه اروپا به‌عنوان پناهگاه مالیاتی در فهرست سیاه قرار گرفت. البته اتحادیه اروپا اکتبر ۲۰۱۹، موریس رو از این فهرست حذف کرد.

از اواخر دهه ۱۹۸۰ تا اوایل ۱۹۹۰ میلادی، بعد از تصویب قانون فعالیت تجاری در موریس، سرمایه‌گذارهای خارجی تشویق شدن که به این کشور بیان. این قانون شرکت‌های خارجی رو با افشاگری مالی اندک و مالیات بسیار کم، تشویق به سرمایه‌گذاری کرد.

۱۰. مالت

مالت کشوری در جنوب اروپا و در مرکز دریای مدیترانه است. این کشور از مجمع‌الجزایر کوچکی تشکیل شده و پایتخت اون، شهر والتاست. این شهر فقط ۰٫۸کیلومتر مربع مساحت داره و کوچک‌ترین پایتخت ملی در اتحادیه اروپا از نظر مساحت به حساب میاد.

طی سال‌های اخیر، یکی از راه‌های جذب سرمایه‌های خارجی به این کشور، فروش املاک در این جزایر بوده که اون رو به تفریحگاه مردم سایر کشورها تبدیل کرده. البته این موضوع باعث شده تا کسب و کارهای کوچک از گرفتن درگاه پرداخت با کمترین کارمزد لذت ببرن. شرکت‌های مالتی کمترین مالیات بر سود رو به نسبت به سایر کشورهای اتحادیه اروپا پرداخت می‌کنن.

۹. جزایر مارشال

جزایر مارشال، مجموعه جزایری در مرکز اقیانوس آرام بین هاوایی و فیلیپین هستن و تقریبا طی چهل سال قبل از به دست آوردن استقلالشان در سال ۱۹۸۶، تحت‌مدیریت ایالات متحده بودن.

این کشور جزیره‌ای با حدود ۷۶هزار نفر جمعیت، یکی از کشورهایی بود که در سال ۲۰۱۵ در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت، اما اتحادیه در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت این کشور رو از فهرست سیاه حذف کنه، چون مارشالی‌ها شرکت‌های رو که برای فرار از مالیات استفاده می‌شدن، غیرقانونی اعلام کردن.

۸. کوراسائو

کوراسائو جزیره‌ای در دریای کارائیب جنوبی است که کنار سواحل ونزوئلا واقع شده. این کشور که شامل جزیره اصلی و جزایر غیرمسکونی است، تحت کنترل پادشاهی هلند اداره می‌شد. در سال ۲۰۱۰ و بعد از منحل شدن مالکیت هلند از جزایر دریای کارائیب، کوراسائو به‌عنوان مرکز جزایر کوراسائو اعلام شد.

در سال ۲۰۱۷، این کشور در فهرست خاکستری اتحادیه اروپا قرار گرفته و باید قوانین مالیاتی خودش رو برای رعایت مقررات شفافیت اتحادیه اروپا بهبود ببخشه.

۷. لیختن‌اشتاین

لیختن‌اشتاین کشور اروپایی کوچکی، دارای بخش خدمات مالی پررونق و یکی از بالاترین سطوح سرانه درآمد در جهان است.

بنابر اعلام اتحادیه اروپا، این کشور به‌عنوان بهشت ​​مالیاتی عمل کرده و باعث شده این اتحادیه در سال ۲۰۱۵ اون رو در فهرست سیاه قرار بده. لیختن‌اشتاین موافقت کرده از فرار مالیاتی جلوگیری کنه، اما هنوز یکی از پایین‌ترین نرخ‌های مالیات شرکت‌ها در اروپا رو داره.

 با ۱۱ پناهگاه مالیاتی برتر جهان آشنا شوید

۶. ساموآ

ایالت مستقل ساموآ که به‌طور معمول با نام ساموآ شناخته می‌شه، در قاره اقیانوسیه، اقیانوس آرام جنوبی، شمال تونگا و شرق والیس و فوتونا واقع شده و پایتخت اون هم شهر آپیاست.

در سال ۲۰۱۵، ایالت جزیره جنوبی اقیانوس آرام با ۲۰۰هزار نفر ساکن در فهرست پناهگاه‌های مالیاتی قرار گرفت که توسط شبکه عدالت مالیاتی تهیه شده بود. ساموآ در فهرست سیاه پناهگاه‌های مالیاتی اتحادیه اروپا هم قرار داره.

۵. جزایر کیمن

جزایر کیمن بخشی از مستعمرات فرادریایی بریتانیاست که در دریای کارائیب قرار داره. این جزایر از بدنام‌ترین پناهگاه‌های مالیاتی در جهان هستن، چون مالیات بر شرکت‌ها، مالیات بر درآمد شخصی و مالیات بر عایدی سرمایه ندارن.

کیمن یکی از ۳۰ کشوری بود که سال ۲۰۱۵ به‌عنوان پناهگاه مالیاتی اتحادیه اروپا در فهرست سیاه قرار گرفت. در اکتبر ۲۰۱۹،‌ مقامات کیمن قول دادن هویت هر فردی رو که صاحب شرکت در اون‌جاست، تا سال ۲۰۲۳ فاش کنن.

۴. برمودا

جزایر برمودا، نام مجمع‌الجزایری است که از سرزمین‌های فرادریایی بریتانیا به‌شمار میاد و در شمال اقیانوس اطلس واقع شده. پایتخت برمودا شهر همیلتون است. اقتصاد این قلمرو جزیره که حدود ۷۱هزار نفر در اون زندگی می‌کنن، متکی به بیمه و سایر خدمات مالی است.

آکسفام در سال ۲۰۱۶ برمودا رو بدترین بهشت ​​مالیاتی شرکت‌ها در جهان نامید و یکی از ۳۰ کشوری هم است که سال ۲۰۱۵ در فهرست سیاه اتحادیه اروپا قرار گرفت.

۳. جرزی

جرزی وابسته به سلطنت بریتانیاست، اما بخشی از بریتانیا یا اتحادیه اروپا به حساب نمیاد. با این حال دولت بریتانیا برابر با قانون اساسی مسئول دفاع از اون و نمایندگی بین‌المللی است. جرزی در نزدیکی ساحل نرماندی فرانسه قرار داره.

این جزیره از وقتی بریتانیایی‌های ثروتمند پول خودشون رو به اون‌جا منتقل کردن تا از مزایای عدم‌پرداخت مالیات بر ثروت و مالیات بر ارث استفاده کنن، به‌عنوان بهشت ​​مالیاتی شهرت پیدا کرد. دادگستری ایالات متحده، جرزی را یکی از بدترین بهشت‌​​های مالیاتی جهان معرفی کرده.

۲. تایوان

تایوان در سال ۲۰۱۷ به‌عنوان پناهگاه مالیاتی بالقوه توسط شورای امور اقتصادی و مالی اتحادیه اروپا معرفی شد. البته تایوان کشوری موردمناقشه‌ای است؛ چین اون رو به‌عنوان یکی از سرزمین‌های خودش می‌دونه، تایوان هم خودش رو کشور مستقلی اعلام کرده که از حقوق بشر حمایت می‌کنه.

اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۹ این کشور رو بعد از تعهد به اصلاح سیستم مالیاتی، از فهرست سیاه حذف کرد.

۱. جزایر ویرجین بریتانیا

جزایر ویرجین بریتانیا مجمع‌الجزایری واقع در دریای کارائیب، بین دریای کارائیب و اقیانوس اطلس شمالی است. این کشور عضو کشورهای مشترک‌المنافع به حساب میاد. جزایر ویرجین جزو ۳۰ کشوری است که اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۵ به‌عنوان پناهگاه مالیاتی در فهرست سیاه قرار داد.

در سال ۲۰۱۷، مقامات جزایر ویرجین بریتانیا گزارشی رو منتشر کردن که ادعا می‌کرد قلمروی بریتانیا بهشت ​​مالیاتی نیست، بلکه مشارکت‌کننده قدرتمندی در اقتصاد جهان به حساب میاد و تسهیل‌کننده تجارت و سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی است.


** این محتوا صرفا جنبه تبلیغاتی دارد و توسط سفارش دهنده آن تهیه و تنظیم شده است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس