افغانستان نمایه

سازمان ملل گفته است که ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، سازمان ملل گفته است که بر اساس ارزیابی‌ها حداقل ۲۳ میلیون نفر یا ۵۵ درصد از جمعیت افغانستان تا سال آینده با بحران غذایی روبرو خواهند شد.

این خبر را «فرحان حق»، معاون سخنگوی دبیر کل سازمان ملل روز جمعه اعلام کرد و گفت: برای کمک به ۱۱ میلیون نفر در افغانستان، این کشور به کمک مالی ۶۰۶ میلیون دلاری نیاز دارد که تاکنون ۵۴ درصد آن تأمین شده است.

بیشتر بخوانید:

طالبان استفاده از ارزهای خارجی در افغانستان را ممنوع کرد

فرحان حق که این سخنان را در نشست خبری عنوان می‌کرد، همچنین نسبت به تشدید موج آوارگی و بی خانمان‌ها در افغانستان در نتیجه بدتر شدن اوضاع در این کشور ابراز نگرانی کرد و خواستار افزایش کمک‌های بین‌المللی به مردم افغانستان شد.

به تازگی نیز کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در امور افغانستان در گزارش خود درباره وقوع بحران انسانی در این کشور هشدار داده است.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان، حداقل ۳.۵ میلیون نفر در اثر جنگ و ناامنی در افغانستان تا کنون آواره شده‌اند.

همچنین از ژانویه سال ۲۰۲۱ میلادی یعنی طی کمتر از یک سال گذشته تا کنون دست‌کم ۲۷۰ هزار نفر در داخل افغانستان به دلیل خشونت‌ها و ناامنی‌ها آواره شده‌اند.

بیشتر بخوانید:

خطر تغییرات اقلیمی برای افغانستان بیشتر از جنگ است

این کمیساریا اعلام کرده که در نظر دارد حداقل برای ۵۰۰ هزار نفر در افغانستان امکانات اولیه و حداقلی را در آستانه فصل زمستان تدارک ببیند، هرچند اوضاع در افغانستان همزمان با آغاز فصول سرد بدتر و وخیم‌تر از گذشته خواهد شد.

در این گزارش به نقل از شهروندان افغانستان گفته که ناامنی مهمترین دلیل مهاجرت و آوارگی خانواده‌های افغانستان است و بسیاری از شهروندان با بمب‌های دست ساز و ناامنی جانی و مالی در سکونت‌گاه‌های خود روبرو هستند. در همین ارتباط، «شبیا مانتو»، سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در یک نشست خبری مجازی اعلام کرده بود: با آغاز فصل سرما و دشوارتر شدن شرایط زندگی برای خانواده‌های نیازمند افغانستان، ۳۳ تُن وسایل و تجهیزات زمستانی به کابل ارسال کرده‌ایم.

سخنگوی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل با بیان اینکه این هواپیما صبح روز سه شنبه از فرودگاه شارجه به سمت کابل حرکت کرد، اظهار داشت: محموله‌های دیگر در روزهای ۱۳ و ۱۶ نوامبر از طریق هوایی به کابل ارسال خواهد شد.

شبیا مانتو در ادامه اضافه کرد: انواع کفپوش وسایل و تجهیزات عایق بندی در برابر سرما ارسال شده است.

وی افزود: برای تأمین به نیازهای مردم نیازمند افغانستان از مسیرهای زمینی، دریایی و هوایی به فعال‌ترین شکل استفاده خواهیم کرد؛ کمک‌های تکمیلی به شهر ترمذ ازبکستان ارسال شده و از آنجا به افغانستان انتقال خواهد یافت.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۱:۰۶ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۶
    0 0
    خدا به داد ما ایرانیان برسد همه اشون میریزن ایران رو سر ایرانیان خراب میشن ! همین حالا هم حدود 13 میلیون نفر مهاجر افغانی در ایران هستند !!! آقایان مسئول تو رو بخدا نگذارید بیان ایران ..! ما چه گناهی کردیم که با اینها همسایه شدیم ؟ چهل سال داریم تاوان و هزینه همه مصیبت ها و بدبختی های اینها رو پرداخت میکنیم ! بخاطر همین حضور میلیونی افاغنه در کشور جرم و جنایت بزه کاری در ایران زیاد شده ! مشرق جان لطفا صدای ملت مظلوم ایران باشید !

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس