کد خبر 1294671
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳
دیدار استقلال با کاکوهای شیرازی پس از ۸ سال/ تاثیر فرهاد مجیدی و برتری مطلق آبی‌ها

فجرسپاسی شیراز که پس از حدود هشت سال به لیگ برتر برگشته است در بیست و چهار دیداری که با استقلال داشته شکست‌های زیادی را متحمل شده که نقش سرمربی فعلی آبی‌ها در این شکست‌ها پررنگ است.

به گزارش مشرق، از هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر فوتبال کشور، استقلال تهران روز جمعه در شیراز به مصاف فجرسپاسی می‌رود که این دیدار از ساعت ۱۸ آغاز می‌شود.

این بیست و پنجمین تقابل دو تیم در همه ادوار لیگ برتر به حساب می‌آید. آخرین باری که استقلال و فجر در لیگ برتر به مصاف هم رفتند، فصل ۹۲-۹۱ بود و آبی پوشان در آن دیدار توانستند در شیراز مقابل فجرسپاسی با گل‌های جواد نکونام (پنالتی)، محمد قاضی، حنیف عمران زاده و فرهاد مجیدی به برتری ۴ بر ۲ برسند.

اولین، آخرین و بهترین گلزن استقلال به فجر سپاسی

فرهاد مجیدی سرمربی امروز آبی پوشان نه تنها زننده آخرین گل استقلال به فجر سپاسی در لیگ برتر است، بلکه او با زدن ۵ گل به شیرازی‌ها بهترین گلزن استقلال در تقابل‌های دو تیم در همه ادوار لیگ برتر است.

مجیدی در حالی بهترین گلزن استقلال مقابل سپاسی است که هیچیک از ۵ گل خود را از روی نقطه پنالتی به ثمر نرسانده و یک بار هم موفق به انجام دبل شده است.

اولین گلزن آبی پوشان به فجر سپاسی نیز بازیکنی بود که با سابقه بازی در فجر سپاسی به استقلال پیوسته بود. فراز فاطمی در اولین دیدار دو تیم در رقابتهای لیگ برتر که در ۸۰/۱۰/۷ در شیراز برگزار شد و بازی با نتیجه مساوی یک-یک به پایان رسید، زننده تک گل استقلال و گل اول بازی بود.

دیگر گل زنان برتر استقلال مقابل فجر سپاسی در همه ادوار لیگ برتر عبارتند از؛ سیاوش اکبرپور (۴ گل)، فراز فاطمی و رضا عنایتی (۳ گل)، جواد نکونام، فراز فاطمی، یدالله اکبری و علی سامره (۲ گل).

استقلال و تنها یک شکست خانگی

آبی پوشان در تمام دیدارهایی که در لیگ برتر مقابل فجر سپاسی به میدان رفتند، تنها یک بار در بازی‌های خانگی شکست خوردند که آن هم به دومین فصل از رقابتهای لیگ برتر باز می‌گردد.

در دیداری که ۸۲/۴/۱ در ورزشگاه آزادی برگزار شد، تیم فجر سپاسی توانست با یک گل میزبانش استقلال را شکست دهد که این تنها شکست خانگی استقلال مقابل فجر سپاسی بود. فجر سپاسی ۵ بار در خانه‌اش مقابل استقلال تن به شکست داده است.

آمارها به سود استقلال

در مجموع ۲۴ دیدار گذشته دو تیم استقلال ۱۲ و فجر سپاسی ۳ بار پیروز شده‌اند و ۹ بازی دو تیم هم با مساوی به اتمام رسیده است. آبی پوشان ۷ بار در خانه و ۵ بار خارج از خانه مقابل سپاسی پیروز شده‌اند، یک بار در خانه و ۲ بار در شیراز مقابل این تیم شکست خورده‌اند. از ۹ مساوی دو تیم هم ۴ مساوی در تهران و ۵ مساوی در شیراز به دست آمده است.

در این دیدارها استقلال مجموعاً ۴۳ و فجر سپاسی مجموعاً ۲۶ بار به گل رسیده‌اند تا مقایسه آماری هر دو تیم مشخص کند آبی پوشان در مجموع نسبت به نماینده شیراز برتری کاملاً محسوسی داشتند.

بهترین نتایج دو تیم

بهترین نتیجه استقلال مقابل فجر سپاسی پیروزی ۵ بر صفر این تیم است. در دیداری مربوط به فصل ۹۱-۹۰ که در تاریخ ۹۱/۱۱/۲۷ در شیراز برگزار شد، آبی پوشان با گل‌های جواد نکونام (پنالتی)، فرزاد حاتمی (۲ گل)، سیاوش اکبرپور و آرش برهانی به پیروزی رسیدند که این بهترین نتیجه آنها مقابل فجر سپاسی است.

استقلالی‌ها باز هم سابقه زدن ۵ گل به سپاسی در یک بازی را دارند که این بازی در ۸۷/۷/۱۶ در تهران برگزار شد و با نتیجه ۵ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید. در آن بازی هم سیاوش اکبرپور (۲ گل)، فابیو جانواریو، میثم منیعی و خسرو حیدری برای آبی پوشان گلزنی کردند.

بهترین نتیجه فجر سپاسی مقابل استقلال هم پیروزی با نتیجه ۴ بر یک است. این دیدار در ۸۷/۱۱/۳۰ در شیراز برگزار شد. در این بازی مصطفی صبری، محمد ایران پوریان، امین متوسل زاده و علی ممبینی زننده ۴ گل فجر بودند و تک گل استقلال توسط علیرضا عباس فرد به ثمر رسید.

پر گل ترین بازی دو تیم

استقلال و فجر شهید سپاسی شیراز بازی‌های پر گل کم نداشتند، اما پر گل ترین بازی این دو تیم ۷ گل داشته است که سهم استقلال ۵ و سهم فجر سپاسی ۲ گل بوده است.

دیداری که در روز ۸۷/۷/۱۶ در ورزشگاه آزادی برگزار شد و آبی پوشان ۵ بر ۲ پیروز شدند، با ۷ گل پر گل ترین بازی‌های دو تیم بود. همچنین آخرین دیدار دو تیم که در ۹۲/۵/۱۵ در شیراز برگزار شد و با نتیجه ۴ بر ۲ به سود استقلال به پایان رسید، با رد و بدل شدن ۶ گل دومین بازی پر گل دو تیم است.

۵ بار هم دیدارهای دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسیده و این ۵ بازی به طور مشترک کم گل ترین بازی‌های دو تیم بوده است.

دیدار بیست و پنجم

بیست و پنجمین دیدار دو تیم در تاریخ مسابقات لیگ برتر دیداری است که در چارچوب هفته چهارم لیگ بیست و یکم برگزار می‌شود. این دیدار در حالی انجام می‌شود که فجر سپاسی ۸ فصل از لیگ برتر دور بوده و حالا پس از ۸ سال دوری از لیگ برتر، بار دیگر به سطح اول فوتبال ایران بازگشته است.

این دیدار از ساعت ۱۸ روز جمعه ۱۴ آبان و به میزبانی فجر شهید سپاسی در شیراز برگزار می‌شود.

منبع: خبر ورزشی

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس