کد خبر 1294659
تاریخ انتشار: ۱۳ آبان ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
رایزنی مدیر سیا با مقام‌‌های روسی درباره حملات هکری

مدیر آژانس اطلاعات مرکزی آمریکا قصد دارد در جریان سفر کم سابقه خود به مسکو درباره مساله حملات سایبری روسیه بحث و رایزنی کند.

به گزارش مشرق؛ به نقل از رویترز، 3 منبع آگاه فاش کردند که ویلیام برنز مدیر سازمان سیا در جریان سفر کم سابقه به مسکو مساله حملات هکری و سایبری روسیه را مطرح خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، ویلیام برنز قرار است در جریان سفر به مسکو با مقام های ارشد امنیتی روسی دیدار کند.

این سفر پس از نشست جو بایدن با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در ماه ژوئن است که رئیس جمهور آمریکا همتای روسی خود را برای مقابله با باج گیری حملات هکری و حمله به زیرساخت های آمریکا تحت فشار قرار داده است. مسکو نیز به طور علنی موافقت کرده است تا با تبهکاران سایبری مقابله کند.

یک منبع آگاه و نزدیک به سرویس فدرال امنیت روسیه در این باره گفت: امنیت سایبری یکی از مهمترین موضوعات خواهد بود. ویلیام برنز شواهدی مبنی بر دخالت هکرهای روسی در این حملات ارائه کرده است.

یک مقام آمریکایی آشنا به فعالیت های اطلاعاتی آمریکا نیز تایید کرده است که حملات هکری یکی از مهمترین موضوعاتی است که قرار است توسط برنز مطرح شود.

سفر برنز یکی از تازه ترین نشانه ها برای تلاش دو طرف است تا تماس و رابطه و گفت وگوی جانبه را علی رغم بی اعتمادی دوطرفه و مناقشات گسترده و روزافزون، حفظ کنند.

مدیر سازمان سیا که پیش از این سفیر روسیه در مسکو بوده است، سه شنبه با نیکولای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه دیدار کرده است.

روز چهارشنبه وی با سرگئی ناریشکین رئیس سرویس اطلاعات خارجی روسیه دیدار کرد و دو طرف درباره همکاری دوجانبه برای مقابله با تروریسم بین‌المللی صحبت کردند.

دمیتری پسکوف سخنگوی کاخ کرملین در این باره گفت: رایزنی و گفت و گو درباره چنین مسائل حساسی فوق العاده برای روابط دوجانبه بااهمیت است.

به نظر می رسد از زمان دیدار بایدن و پوتین در ماه ژوئن، هیچ پیشرفتی در روابط روسیه و آمریکا در زمینه امنیت سایبری حاصل نشده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس