وزیر کشور: ۵ هزار دستگاه ناوگان عمومی بازسازی می‌شود

وزیر کشور گفت: قرارداد بازسازی ۵ هزار دستگاه اتوبوس در کل کشور بسته و سهمیه خوبی برای تهران حدود ۲ تا سه هزار دستگاه دیده شده است.  

به گزارش مشرق، احمد وحیدی روز چهارشنبه با حضور رئیس سازمان محیط زیست در محل وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران گفت: موضوع نشست امروز پیگیری اجرای قانون هوای پاک بود که در این قانون۱۳۳ تکلیف برای ۲۳ دستگاه مشخص شده است.

وی  از مرور تعهدات دستگاه‌ها و همچنین بخشی از تعهداتی که اجرا نشده خبر داد و گفت:  هوای پاک موضوع اساسی برای سلامت مردم است و در این نشست بر این موضوع تاکید شد.

 وزیر کشور محور دوم نشست امروز را برخورد فوری با برخی پدیده‌های حوزه  آلودگی هوا مطرح کرد و گفت: قرار شد تا پایان سال کارگروه اضطراری رسیدگی به وضعیت آلودگی هوا به صورت مداوم تشکیل شود.

وحیدی ادامه داد:  علاوه بر این بحثی درباره نوسازی ناوگان و محدودیت‌های آن مانند مشکلات فنی، ساختاری و  مالی مطرح شد و در این زمینه قرارگاهی تشکیل می‌شود تا این مسایل با سرعت بیشتری دنبال شود.  

وی تاکید کرد: در این جلسه درباره مسایل کلان‌تری چون حجم خودروها و سایر شرایطی که در زمینه آلایندگی هوا مطرح است و نوع سوخت‌ نیز مباحثی عنوان و قرار شد تا با پیگیری مستمر، قانون هوای پاک را اجرا کنیم.  

وزیر کشور در پاسخ به ایرنا که چه میزان از ناوگان‌های کشور فرسوده است، گفت: درصد قابل توجهی از ناوگان حمل و نقل عمومی فرسوده است  به طوری که فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی گاهی ۴۰ درصد و بیشتر هم اعلام می‌شود. در این باره خودروها، موتورها و واگن های مترو وضعیت‌شان نامطلوب‌تر است.  

وحیدی اضافه کرد: قرارداد بازسازی ۵ هزار دستگاه اتوبوس در کل کشور بسته شده که از این تعداد سهمیه تهران حدود دو تا سه هزار دستگاه است.

سازمان محیط زیست دستگاه‌ها را پایش می کند

براساس این گزارش، علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت از محیط زیست هم درباره این نشست گفت: جلسه امروز در دولت جدید نخستین جلسه‌ای بود که درآن ریل‌گذاری بسیار مناسبی درباره محیط زیست انجام شد.

 وی افزود: قانون هوای پاک وظایف همه دستگاه‌ها و درصد پیشرفت کار که طبق قانون باید انجام دهند را مشخص کرده است.  

رییس سازمان محیط زیست گفت: براساس همین قانون در سازمان محیط زیست دستگاه‌ها را پایش می‌کنیم تا بتوانیم شرایط هوای کشور به ویژه کلان شهرها را از لحاظ آلایندگی به سطح قابل قبولی برسانیم.

 به گفته رییس سازمان محیط زیست، ‌ارتقای زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بحث کارخانه‌ها و نیروگاه‌ها در حاشیه شهرها هم مرتب رصد و به محض رسیدن به سطح آستانه تذکر داده می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس