توضیحات جلالی در باره یک خبر؛ روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید

سفیر کشورمان در روسیه به ادعای برخی رسانه‌ها در خصوص ممانعت روسیه از بهره‌برداری ایران از ۸ چاه گازی در دریای خزر و انتساب این ادعا به شخص خودش واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، در پی انتشار خبرهایی در برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه «روسیه اجازه نمی دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد»، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه توضیحاتی در این خصوص ارائه کرد.

پس از آن‌که برخی رسانه‌ها مدعی شدند که کاظم جلالی گفته است «روسیه اجازه نمی دهد هشت چاه گازی ایران مورد استفاده قرار بگیرد»، سفیر کشورمان در روسیه طی مصاحبه‌ای اظهار داشت: در طول ۲۰ ماهی که به عنوان سفیر در روسیه هستم چنین موضوعی نبوده است ولی متاسفانه هر از چند گاهی خبرهایی در فضای رسانه ای برای تاثیرگذاری بر روابط ایران و روسیه منتشر می شود.

شرکت نفت خزر هم امروز در سایت رسمی خود با انتشار جوابیه ای، خبر یاد شده را تکذیب کرد و نوشت:  «سخنان منتسب به آقای اردشیر دادرس، رئیس انجمن صنفی سی‌ان‌جی با موضوع وجود توافقی میان ایران و روسیه مبنی بر سلب اختیار روسیه از ایران برای برداشت از چاه‌های گازی در محدوده آبی کشورمان در خزر، مصداق نشر اکاذیب، کاملا ‌بی‌پایه و در تضاد با اصل نهم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است.   

سفیر جمهوری اسلام ایران با بیان اینکه اینگونه خبرها، روابط دو کشور و افکار عمومی را  تحت تاثیر قرار می دهد، خواستار ورود مراجع قانونی برای برخورد با اینگونه موارد شد.

جلالی تصریح کرد: از افرادی که در این مصاحبه چنین ادعایی داشته اند، باید اسناد و مدارک خواسته شود و با دلایل منطقی، موضوع را برای مردم و افکار عمومی روشن کنند و اگر  صحت ندارد نباید چنین اتفافاتی نیفتد.

جلالی افزود: شهریورماه نیز در یک گزارش خبری با عنوان «جزئیات قرارداد ۲۰ ساله ایران و روسیه، کنترل فروش گاز ایران به دست روسیه افتاد؟»  به نام وی هم در گزارش اشاره شد در حالی که او درباره نفت و گاز با هیچ رسانه ای مصاحبه نکرده است.

 جلالی با بیان اینکه وی هیچگونه مصاحبه ای در باره نفت و گاز با هیچ رسانه ای نکرده است، تصریح کرد: در این مصاحبه از نام وی و موافقتنامه بین ایران روسیه سوء استفاده شده است در حالی که هیچ ارتباطی به مطلب و موضوع و تحلیل این گزارش ندارد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • از شهرستان سراب IR ۲۲:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 1
    کدوم رابطه ببینید میزان مراوده اقتصادی ایران و روسیه چقدره ببینید همکاری اقتصادی روسیه و ایران چقدره چرا خودروسازهای درجه چندم روسی مثل لادا در اوج تحریمها حاضر به همکاری با ایران نشدند روسیه همیشه از ایران قدرتمند واهمه داره و ایران تحریم شده و منزوی رو میخواد بهترین روابط رو با اسرائیل داره حتی اس 400 رو خیلی اسانتر از اس 300 از رده خارج به ترکیه فروخت در حالیکه ایران رو ده سال بازی داد در سوریه هم از نفوذ ایران واهمه داره نگران صادرات گاز ایران به ترکیه و ارمنستان و حتی پاکستان هست ببینی میزان واردات میوه و لبنیات روسیه از ترکیه و با ایران مقایسه کنید اونم در مورد رژیم حقوقی دریای خزر که روسیه فشار زیادی به ایران مبنی بر پذیرش سهم 11 درصدی از دریای خزر میاره در طول تاریخ هم همیشه با ایران دشمنی کرده و سرزمینهای پهناوری رو از ایران جدا کرده و دخالتهای بسیاری رو هم در ایران کرده و مجلس رو و حرم امام رضا ع رو به توپ بسته در زمان پیشه وری هم از تجزیه طلبهای فرقه های دموکرات آذربایجان و دموکرات کردستان برهبری سید جعفر پیشه وری و قاضی محمد حمایت همه جانبه ای کرده در زمان جنگ تحمیلی هم که اکثر تسلیحات بعثیها رو تامین کرده در مورد نیروگاه اتمی بوشهر هم که همه میدونیم چقدر ایران رو اذیت کرد الانم که همگام با امریکا داره تحریمهای امریکا بر ضد ایران رو اجرا میکنه و تسلیحات نظامی و حتی هواپیماهای مساقربری رو هم به ایران نمیفروشه و همگام با عربستان بعد از تحریم نفت ایران تولید خودشو افزایش داد و سهم نفت ایران رو خوردند
  • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    جلالی سفیر ایران در روسیه: روابط ایران و روسیه را تخریب نکنید/ خُب راست میگه، طفلک بعد از آنهمه فعالیت طاقت فرسا مثل : بردن آب قند برای آن خائف و مسلوب الاراده و عربده کِش و نقش آفرینِ پازل باند نیویورکی ها، رئیس جاسوسخانه انرژی اتمی، در دقیقه نود غلطک رانیِ سرخه ای کذّاب، صرفاً برای برداشت چند خوشه جو !؟ راهی مسکو شد، و چنان مورد تقدیر معاون بین الملل دومای روسیه قرار گرفت بی نظیر! مثل این جمله تاریخی معاون دوما : تاکنون، بله تاکنون مسکو مثل این سفیر ندیده است!!!!! /https://rahbordemoaser.ir/fa/news/76734 پس جلالی پس از این تعریف و تمجید، تا تواتست به تخریب زندگی دیگران در مسکو همت گماشت؟ اما بزودی به سرنوشتی دچار خواهد شد که انتظارش را نداشت .......
  • IR ۲۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    آقای سفیر ایران در روسیه لطفا یک نگاهی هم به این تحلیل راجع به روابط گرم روسیه و اسرائیل بیاندازید.نظرتون چیه؟ روسیه واقعا دوست ماست؟ https://www.bultannews.com/fa/news/749791/%D8%B1%D9%88%D8%B3%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%A7%D8%B3%D8%B1%D8%A7%D8%A6%DB%8C%D9%84-%D8%B1%D9%88%D8%A7%D8%A8%D8%B7%DB%8C-%D9%81%D8%B1%D8%A7%D8%B1%D8%B3%D9%85%DB%8C

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس