ایران آماده همکاری با سازمان ملل برای کمک به توقف جنگ یمن است

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: ایران همواره آماده است تا در جهت کمک به توقف جنگ و کاهش آلام مردم بی‌دفاع یمن به همکاری‌های خود با سازمان ملل متحد ادامه دهد.

به گزارش مشرق، هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن ظهر امروز - سه‌شنبه - با وحید جلال زاده رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت وگو کرد.

جلال زاده گفت: اکنون ۷ سال از وقوع بحران یمن می‌گذرد و طی آن جهان هر روز شاهد قربانی شدن زنان، کودکان و افراد غیرنظامی و بی‌گناه یمنی است، نمونه‌ای از جنایت علیه بشریت است که متاسفانه همچنان در سایه سکوت و همراهی برخی قدرت‌های جهانی ادامه دارد.

وی  افزود: موضع رسمی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای این بحران، تاکید بر انجام گفتگوهای یمنی - یمنی میان تمام گروه‌ها و پرهیز از تجاوز نظامی خارجی، استوار بوده است.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی بر لزوم تمرکز تلاش‌های نماینده ویژه سازمان ملل متحد بر رفع محاصره غیرانسانی، برقراری آتش بس و آغاز مذاکرات سیاسی در یمن تاکید کرد و افزود: تداوم اقدامات سازمان ملل متحد، نقش مؤثری در پایان دادن به درگیری‌ها و دستیابی به صلحی پایدار در یمن دارد.

جلال زاده اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران همواره آماده است تا در جهت کمک به توقف جنگ، آغاز مذاکرات سیاسی و کاهش آلام مردم مظلوم و بی‌دفاع یمن به همکاری‌های خود با سازمان ملل متحد و کشورهای منطقه ادامه دهد.

هانس گراندبرگ نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن نیز در ابتدای این دیدار با قدردانی از نقش مثبت ایران در کمک به برقراری صلح و ثبات در منطقه و جهان گفت: تلاش‌ها و اقدامات جمهوری اسلامی ایران برای پایان دادن به درگیری ها و دستیابی به ثبات و امنیت در یمن مهم و قابل تقدیر است.

نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن افزود: مسئولیت‌پذیری سایر کشورها و حمایت آن‌ها از اقدامات سازمان ملل در برقراری صلح و ثبات در یمن، عامل مهمی در پایان دادن به این بحران است.

وی مذاکرات خود با مسئولان جمهوری اسلامی ایران را مثبت ارزیابی کرد و نسبت به حل بحران یمن در سایه کمک کشورهای منطقه و تلاش های سازمان ملل متحد ابراز امیدواری کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس