کد خبر 1293991
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۱
زاکانی

شهردار تهران گفت: اخذ پول از بساط‌گستران در خیابان‌ها غیرقانونی است و با متخلفان در این حوزه برخورد می‌شود.

به گزارش مشرق، علیرضا زاکانی اظهار کرد: چنانچه ماموران شهرداری از بساط گستران در سطح معابر و خیابان ها درخواست پول کردند این افراد می توانند با تماس با سامانه ۱۸۸۸ مراتب را اعلام کنند تا با فرد خاطی برخورد شود.

وی اذعان داشت: شهرداری به دنبال طرح نوینی است تا بتواند علاوه بر خدمت به دستفروشان از سد معبر و ایجاد مشکل در معابر و پیاده‌روهای شهر جلوگیری کند.

«سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران (۱۸۸۸)» در روزهای شنبه تا چهارشنبه (۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰) امکان پاسخگویی تلفنی به تماس شهروندان تهرانی را دارد.

شهروندان امکان ثبت پیام خود را به صورت شبانه روزی (شنبه تا جمعه) از طریق سایت ۱۸۸۸ دارند.

«سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران(۱۸۸۸)» در راستای توسعه سرمایه‌های اجتماعی و جلب اعتماد عمومی شهروندان، ایجاد درگاهی واحد برای انعکاس نقطه نظرات مردمی در شهرداری، اعمال نظارت عمومی شهروندان بر عملکرد مدیریت شهری، بسترسازی مطلوب در مسیر تحقق سلامت اداری و تضمین اثربخشی سازمانی راه اندازی شده است.

بنابراین شهروندان می‌توانند پیام‌های مرتبط با شهرداری تهران را قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیر و تشکر را در سامانه نظارت همگانی سازمان بازرسی شهرداری تهران ثبت کنند.

باتوجه به اینکه درخواست‌ها و نیازمندی‌های مبتنی بر خدمات فوریتی همچون رفع سد معبر وانتی، دستفروش و مصالح، لایروبی انهار و جداول، هرس، آبیاری درختان و فضای سبز، لکه‌گیری آسفالت، نظافت معابر، آبگرفتگی و دیگر موضوعات فوریتی که با گذشت زمان، مجدد قابل وقوع هستند باید فقط به سامانه ۱۳۷ منعکس و از همان طریق تا حصول نتیجه پیگیری شود.

برهمین اساس زمان پاسخگویی تلفنی از شنبه تا چهارشنبه (۷:۳۰ تا ۱۳:۳۰) امکان پذیر است.

همچنین پس از اتمام ساعات اداری این سامانه (شنبه تا چهارشنبه)، شهروندان می‌توانند پیام خود را با شماره‌گیری تلفن ۱۸۸۸ از طریق پیغام‌گیر ثبت کنند.

شهروندان همچنین می‌توانند به صورت شبانه روزی در هفت روز هفته از طریق سایت ۱۸۸۸ پیام‌های خود در قالب انتقاد، شکایت، پیشنهاد، تقدیر و تشکر در این سامانه ثبت و پس از آن پیگیری کنند.

پس از ورود به سامانه ۱۸۸۸، با کلیک بر گزینه «ثبت» و قبول تمامی قوانین سایت، می‌توانید پیام مربوطه خود را ثبت کنید؛ پس از بررسی پیام شما توسط ناظران، امکان پیگیری پیام و حصول نتیجه را خواهید داشت.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۹:۲۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    دستفروش بدبختن پولم ازشون میگیرید انصاف نیست باید بیمه هم بشوند
  • IR ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    آفرین آقای زاکانی حامی مستضعفین دست مریزاد
  • IR ۲۲:۱۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    1 0
    جسارتا در فضای مجازی که بساط پهن کردن یک عده هم به نام بلاگر دلالی میکنن هم قانونی نیست این افراد با دستفروشان فرقی ندارند
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    ایکاش این سامانه بدرستی و به راستی بوظایفش عمل کند در یکی دو سال گذشته شاهد رشوه گیری ماموران شهرداری در تهرانسر بودم در تماس با شهرداری گزارش کامل همراه با شماره پلاک خودرو ، ساعت و مبلغ و مشخصات تمام اطلاعات را در اختیار واحد مربوطه قرار دادم و قول رسیدگی دادند بعد از چند روز تماس گرفتند و گفتند اگر مدرکی دارید ارائه دهید چون گزارش مستند نبوده قابل رسیدگی نیست . که آه از نهادم برآمد و دانستم که آب از سرچشمه گل آلود است .
  • IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    درست است وضع اقتصاد خراب است ولی به رسمیت شناختن دست فروشی خیانت به مغازه دارها اعم از مالک یا آنها که اجاره کرده اند و مالیات میدهند است و هرج و مرج در جامعه است خیلی از دست فروشان یا وانتی ها یا قلدرماب هستند یا باج به گنده لات ها میدهند یا بتوانند کار کنند اگر هم واقعا فکر میکنند در حال حاضر کمک است باید با ضابطه و چرخشی باشد یعنی در مراکز شلوغ فرد بتواند فقط در هفته یک روز و یا حداکثر دو استفاده کند که پیاده رو و گوشه خیابان با ترافیکش سرقفلی پیدا نکند
    • IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      0 0
      در در تمام دنیا مثل مالزی آمریکا هند پاکستان و...دستفروشان سازماندهی شده اند و حالا بصورت فصلی یا چرخشی و کاسته هم کاسبی دارند اصلا مگر کاسبی فقط حق مغازه دار هست که قیمت سرقفلی و اجارش نجومی بشه اینجا در ایران هنوز گرفتار پارتی بازی و زد و بند مامورین شهرداری هستیم حتی غرفه را میدهند به فردی که وقت رسیدگی نداره و نیازی نداره و اونم میده اجاره به دیگری که نیازمنده غرفه هست دیدم که میگم
  • علی صفاریی IR ۱۲:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    در مرحله اول دستفروشان را امار گیری کنند وبعد برای انان کارت صادر و ایجاد مکان مناسب برای بساط پهن کردن مثل خیابا سی تیر که چند سالی است شبانه به فروش خوراک های مختلف میپردازند ونکته مهم در باره دریافت مالیات فروش از انان کارمند و یا کسبه مغازه دار باید طبق دستور مالیات بدهند چرا انان نباید بپردازند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس