کد خبر 1293828
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۵
تداوم روند شمارش دستی در ذی‌قار و موعد اعلام نتایج نهایی انتخابات عراق

مسئولان کمیساریای عالی انتخابات عراق از ادامه روند شمارش دستی صندوق‌های مورد شکایت در ذی قار و موعد اعلام نتایج نهایی خبر دادند.

به گزارش مشرق، کمیساریای عالی انتخابات به آخرین تحولات مربوط به شمارش دستی آرای صندوق‌های مورد شکایت پرداخت.

«نبراس ابوسوده» اعلام کرد: امروز سه شنبه کار شمارش بیش از ۱۵۰ صندوق مورد شکایت از مجموع ۶۱۲ صندوق به پایان می‌رسد. روز گذشته کار شمار بخش اعظم این صندوق‌ها تمام شد.

وی افزود: ما بیش از ۳۰۰ صندوق را در صلاح الدین و بصره داریم.

درباره اعلام موعد نتایج نهایی هم گفت: ما باید منتظر اقدامات هیئت قضایی درباره نتایج شمارش آرای مورد شکایت باشیم و آنگاه نتایج نهایی اعلام خواهد شد.

از سوی دیگر کمیساریای عالی انتخابات عراق اعلام کرد که کار شمارش دستی آرای مورد شکایت در استان صلاح الدین امروز سه شنبه و کار شمارس آرای مورد شکایت در بصره فردا چهارشنبه انجام خواهد شد.

در این بیانیه آمده است: کار شمارش با حضور ناظران بین المللی و رسانه‌ها خواهد بود. نتیجه این شمارش به شورای کمیساریا ارجاع می‌شود تا اقدام مقتضی درباره آن انجام شود.

انتخابات عراق ,

این کمیساریا همچنین از انطباق نتایج شمارش دستی آرای صندوق‌های مورد شکایت در استان ذی قار که در روز دوشنبه شمرده شده‌اند با نتایج الکترونیکی خبر داد و گفت که کار شمارش ۴۶۳ صندوق مورد شکایت از مجموع ۶۱۲ صندوق مربوطه تمام شده است.

هشدار عضو ارشد جریان حکمت درباره آشوب سیاسی در نتیجه تقلب انتخاباتی

«رحیم العبودی» عضو ارشد جریان حکمت ملی عراق گفت: کمیساریا ما را با مشکل بزرگی روبرو کرده است و ما را یاد همه پرسی رژیم سابق در زمینه اعلام نتایج انداخته است.

وی افزود: با توجه به روند تحولات، شکی نیست که تقلب و دستکاری در انتخابات رخ داده است و این از بیانیه‌های پر اشکال کمیساریا مشخص می‌شود.

العبودی گفت: گفتگوی سیاسی امروز مبهم است و هر آنکه این نتایج را رقم زده به خوبی می‌داند که چه خواهد شد و هدف بی ثباتی عراق و ایجاد فتنه سیاسی است.

چرا خواسته جماعتی که خواهان شمارش دستی آراء هستند، برآورده نمی شود؟

از سوی دیگر «کاطع الرکابی» عضو دولت قانون گفت: این انتخابات حتی برای برندگان هم نامطلوب است.

وی به شدت به عملکرد کمیساریا در زمینه اعلام نتایج انتقاد کرد و گفت: کمیساریا روز به روز عملکرد بدتری داشته است.

الرکابی بر موضع ثابت گروه‌های هیئت هماهنگی شیعی در مخالفت با نتایج انتخابات و درخواست آنها برای شمارش دستی همه صندوق‌ها تاکید کرد.

وی در ادامه از تلاش کمیساریا برای جلب موافقت دادگاه فدرال هم پرده برداشت و در ادامه این سئوال را مطرح کرد: چرا خواسته جماعتی که خواهان شمارش دستی آراء هستند، برآورده نمی شود؟

الرکابی گفت: اگر مقتدی صدر رهبر جریان صدر توان تشکیل اکثریت سیاسی و کنترل اوضاع را دارد ما حرفی نداریم.

وی در ادامه هرگونه وتوی مقتدی صدر درباره «نوری المالکی» رئیس ائتلاف دولت قانون را تکذیب کرد و گفت: هیئت هماهنگ کننده گروههای شیعی، روابط و تفاهماتی با بیشتر رهبران دارد و مقبول همگان است.

الرکابی به روند مسالمت آمیز برگزاری اعتراضات به نتایج انتخابات هم گریزی زد و گفت: این تظاهرات هنوز مسالمت آمیز و غیرمسالمت آمیز نشده است.

گزینه معترضان چیست؟

«سعد السعدی» عضو فراکسیون صادقون عراق گفت: ورود به منطقه الخضراء یکی از گزینه‌های معترضان در مرحله آتی است هر چند که هنوز روند اوضاع مشخص نیست.

وی افزود: معترضان، عرصه اعتراضات را به مناطق مختلف گسترش خواهند داد و اعتراضات تشدید خواهد شد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس