رییس شورای شهر تهران مهدی چمران نمایه

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به برنامه‌های جهادی شورای ششم برای توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی،‌ گفت: تهران به ۴هزار اتوبوس و ۱۰۰۰ واگن قطار مترو نیاز دارد.

به گزارش مشرق، مهدی چمران، رئیس شورای شهر تهران، درباره کمبود ناوگان حمل و نقل عمومی و اجرای طرح ترافیک در پایتخت اظهار داشت: قراردادهایی برای ساخت اتوبوس‌های جدید منعقد شده و قبلا مقدمات این کار فراهم شده است. ما به دنبال این موضوع هستیم تا به سرعت بحث اورهال کردن واگن‌های مترو و نوسازی اتوبوس‌ها را انجام دهیم.

بیشتر بخوانید:

مهدی چمران: تعامل خوبی بین مدیریت شهری تهران و مجلس وجود دارد

وی گفت:‌ بودجه مورد نظربه هر حال از سوی دولت سابق در حوزه توسعه حمل و نقل عمومی محقق نشده بود و انشاالله با همکاری دولت آقای رئیسی اقدامات به صورت فوری و سریع تا آخر سال در این راستا انجام می‌گیرد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: با بازگشایی مدارس و حضوری شدن مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها حمل و نقل عمومی شلوغ‌تر خواهد شد ولی باید توجه داشت برای رفع معضل ترافیک در تهران نمی توان یک ساعته و یک روزه کاری انجام داد به هر حال تهران هزار واگن قطار و ۴ هزار اتوبوس بر اساس بررسی‌های انجام گرفته در طرح جامع ترافیک نیاز دارد.

چمران خاطرنشان کرد:‌در حال حاضر تعداد زیادی اتوبوس به دلیل تعمیرات از چرخه حمل و نقل خارج شده که بازگرداندن این اتوبوس‌ها هم کار ساده‌ای نیست و به هر حال زمانبر است. در شرایط سختی قرار داریم و باید فکر این موضوع را هم داشته باشیم که روزهای آلودگی هوا به زودی می‌رسد و در شرایط اینورژن وضعیت سخت‌تر خواهد بود.

وی گفت: برنامه‌ریزی‌هایی را جهت حل معضل ترافیک و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی انجام داده‌ایم و ما در فاز اول اجرا هستیم. اخیراً هم در شورای شهر مصوبه‌ای گذاشته‌ایم تا اتوبوس‌هایی که نیاز به تعمیرات داشتند و یا واگن‌هایی که نیاز به اورهال شدن دارند سریعا اقدامات لازم برای آنها انجام گیرد و این موضوع در اولویت یک ما قرار گرفته است.

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به اینکه با سرعت جهادی همه توان خود را برای این مسأله گذاشته‌ایم گفت: ان‌شاءالله وضعیت حمل و نقل عمومی تهران بهبود می‌یابد و شهروندان بیشتر می‌توانند از این ناوگان استفاده کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 12
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 1
    آماده کنید شهرهای ما فدائی شماها هستند خوب لابد خواهید گفت مثل بقیه که آمده اند همه ملت بیایند تهران - تمرکز کشوررا دارد از پا در می آورد - یکی از آسیبها بزرگ و خطرناک کشور بینش این قبیل آدمهایی است که از بیوه ران از روستاهای ساوج آمده اند تهران و کشوررا نمی بینند چون در کشور زندگی نکرده اند همه ی عمرشان در تهرانک بوده اند و..
    • IR ۱۵:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      1 2
      میگیم 4 هزار تا اتوبوس هم بفرستن دهات شما.
    • IR ۲۲:۴۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      0 0
      تهران 10 ساله با عوارض خودش اداره میشه و بودجه نمیگیره فقط شهر تهران در استان تهران . شما شب راحت بخواب
    • IR ۰۷:۰۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      1 0
      اشتغال در تهران بوسیله مشاغل کاذب و ... شکل می گیرد عامل آن هم تمرکز و جاذبه های نان مفت از خزانه نفتی و جیب گشور است لذا عوارض از دلالهای سربار و محتکرین و.. اقتصاد و.. هیچ توجیهی ندارد به تبعات و خروجی افتصاد تهران نگاه کنید متوجه می شوید - کشاورزان که مولدین و اقتصاد مفید است اکنون بصورت مهاجر شده اند واسطه ی تولیدان بنجول صنهتی برای همشهریان خودشان و...
  • US ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    3 1
    زاهدان، خوزستان، لرستان، کردستان، کرمانشاه، همدان ...جنذ تا میخوان؟ فراموش نشه اگه زمزمه استقلال طلبی. نمی‌خوایم بشنویم، باید قبول کنیم این شهرهای مخزومی که عمده ثروت کشور رو تولید میکنن هم جزو ایرانن و مثل تهران باید بهشون رسیدگی بشه.
    • سعید IR ۱۵:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      2 2
      ایشون رئیس شورای شهر تهران هستن. باید درباره تهران حرف بزنه.
    • IR ۲۱:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
      3 0
      شهردار تهران در کابینه حضور داشته و دارند
    • US ۰۵:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
      3 0
      آقای ۱۵:۲۲، شما فقط صورت مسئله رو پاک کردی ولی به حل مسئله کمک نکردی. شهردار تهران که عمده مایحتاج شهرش از خوراکی و گاز و نفت و .... از شهرهای حاشیه نشین تامین میشه، جطور میتونه چنین ثروتی رو برای شهرش داشته باشه، ولی شهرهای دیگه که مولد ثروتن محروم باشن؟ نظرت چیه که بگیم ماهی و برنج و گوشت و لبنیات و قند و شکر و ... مال شهرستانیهاست، تهران بره برای خودش تولید کنه؟ مهم نیست که ایشون شهردار کجاست، بحث کلی و موضوعی هست، نه موردی. مهم اینه که بالاخره یکی تو این مملکت بفهمه که ایران فقط در تهران و‌ مشهد خلاصه نمیشه. نمیشه هم اننظار همبستگی و همکاری و سرباز گیری از شهرستانهای محروم داشت، هم آدم حسابشون نکرد.وقتی ملت این بیعدالتی رو ببینن با تبلیغ دشمن فریب استقلال طلبی میخورن. نباید بخاطر ترس از مسائل امنیتی شهرهای مرزی رو توسعه نداد، بیکاری و فقر و محرومیت این مناطق مشکلات امنیتی رو دو برابر میکنن. ‌‌قتیشهروند بیکاری که میره از دبی یا کویت یا... جنس قاچاق میاره و اونور آب رو با خوزستان و بوشهر و سیستان و بلوچستان و کردستان ... مقایسه میکنه صد البته که حسرت میخوره و فکر میکنه. تو کشورش بهش ظلم شده و فریب مفتی های وهابی رو میخوره. تاثیر بصری محل سکونت و آسایش و رفاه از نظر روانشناسی بر جشم انسان فقر کشیده و محروم فوقالعاده مخرب و ویرانگر هست و تاثیر اقناعی برای خیانت و خباثت داره. تازه آخر کار هم باز نجابت و ‌‌وفاداری همین مردم که در روز مبادا مثل مرفهان تهرانی تو خیابونها نمیریزن و آشوب نمیکنن. بیدار شید، مسئولیت پذیر باشید. نجابت و قناعت مردم رو پا مریت و نفهمیشون نزارید. چهره تهران تو ۴۰ سال گذشته ۱۰ بار غوض شده، ولی شهرهای محروم هنوز کوچه ها و خونه های کاه گلی و نیمه ویران زمان قاجار توشون هست که درشون زندگی میشه. والله روزی باید به درگاه خدا پاسخگو باشید!
  • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    0 0
    تمام نیاز های کشور با قرار داد های تواتربا دوستان قابل حل است
  • IR ۱۹:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۱
    2 0
    آقای چمران۳۰سال بجای برادرت درشهرداری حکومت هستی هنوز نتوانستی اتوبوس وقطار این شهر تخمین وتهیه کنی یا نتوانستی ساخ خت وسازها،برج سازی وویلا سازی را درفضاهای سبز،کوه،جنگل،کوچه شش متری،رودخانه ودریا...جلویش را بگیری ومشکل مسکن زمینهای عمومی مردم وتعاونی مسکنها رادرزمینهای لم بزرع و...سالها حل نکردی !.؟خداوکیلی پس درشهرداری هرچی حقوق وامتیازگرفتی حروم کردی
  • ح ر IR ۰۵:۵۱ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    1 0
    یکی از عاملین گرفتاری های شهر تهران همین آقای چمران است
  • IR ۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۸/۱۲
    0 0
    آقای چمران۳۰سال بجای برادرت درشهرداری وحکومت هستی،ولی نتوانستی اتوبوس،قطار واحتیاجات این شهررا(برنامه ریزی، تخمین وتهیه کنی) یا نتوانستی(ساخخت وسازها،برج سازی وویلا سازی...) را در(فضاهای سبز،کوه،جنگل،کوچه شش متری،رودخانه ودریا...)جلویش را بگیری ومشکل( مسکن زمینهای عمومی مردم وتعاونی مسکنها...) رادر(زمینهای لم بزرع و...)سالها حل نکردی !.؟خداوکیلی پس درشهرداری... هرچی حقوق وامتیازگرفتی حرومت کردی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس