روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه روز شنبه اعلام کرد که انتظار پیشرفت در مذاکرات هفته‌های آینده با ایالات متحده در مورد مسائلی از جمله صدور روادید و سطح عملکرد سفارتخانه‌های این کشور را ندارد.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز شنبه اعلام کرد که انتظار پیشرفت در مذاکرات هفته‌های آینده با ایالات متحده در مورد مسائلی از جمله صدور روادید و سطح عملکرد سفارتخانه‌های این کشور را ندارد.

با وجود روابط در پایین‌ترین سطح پس از جنگ سرد، مسکو و واشنگتن بر سر تعداد دیپلمات‌هایی که می‌توانند به کشورهای یکدیگر اعزام کنند اختلاف نظر دارند؛ اگرچه روسیه اعلام کرده است که مایل است محدودیت‌های اعمال شده در سال‌های اخیر را لغو کند.

بر اساس این گزارش، سرگئی ریابکوف امروز گفت که تماس‌های اخیر با واشنگتن صرفاً شامل تکرار مواضع اعلام شده قبلی توسط دو طرف بوده است، اما دور جدیدی از مذاکرات در یک کشور ثالث طی ماه ژانویه سال آینده میلادی برگزار خواهد شد.

وی همچنین در همین خصوص به خبرگزاری اینترفاکس گفت: هیچ گونه پیشرفتی (در روند مذاکرات) در کار نبوده و و انتظار پیشرفت هم نداریم.

روسیه و ایالات متحده همچنین در جریان سفر ماه گذشته «ویکتوریا نولاند» معاون وزیر امور خارجه ایالات متحده به مسکو نیز نتوانستند پیشرفت ملموسی در مناقشه سفارتخانه‌ها به دست آورند.

ریابکوف در ادامه سخنان خود تاکید کرد: آمریکایی‌ها باید تعداد کارکنان خود را در روسیه افزایش دهند تا خدمات کنسولی و صدور روادید به حالت عادی بازگردد.

لازم به ذکر است، ریابکوف امروز طی سخنانی جداگانه از برگزاری دور بعدی نشست نمایندگان روسیه و آمریکا با موضوع ثبات استراتژیک در ماه ژانویه سال آینده میلادی خبر داده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس