کد خبر 1242072
تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۰
روسیه

معاون وزیر خارجه روسیه ضمن استقبال از تفاهم اولیه به دست آمده میان مسکو و واشنگتن برای گفتگو بر سر ایجاد ثبات استراتژیک، در عین حال تاکید کرد که سیاست وضع تحریم ها علیه مسکو ادامه می یابد.

به گزارش مشرق به نقل از تاس، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه طی سخنانی گفت که مسکو انتظار دارد ثبات استراتژیک با واشنگتن پس از انجام رایزنی‌های دو طرف در این خصوص محقق شود.

بر اساس این گزارش، ریابکوف گفت: انتظار می‌رود تا پیش از پایان ماه جولای، (با طرف آمریکایی) ملاقاتی داشته باشیم و نخستین دور از مذاکرات میان‌دستگاهی آغاز شود و امیدواریم این فرآیند از همین جا آغاز شده که این به معنای سازماندهی دستکم چارچوبی برای برداشتن قدم‌های اولیه‌ای است که در پسِ این جلسه برداشته خواهند شد.

ریابکوف همچنین تاکید کرد که مسکو انتظار دارد تغییر یا چرخشی در توافقات اولیه ای که میان دو طرف در جریان برگزاری نشست رؤسای جمهور دو کشور در ژنو حاصل شده، ایجاد نشود.

وی در ادامه گفت: من فکر می‌کنم که در مورد توافقات بدست آمده در سطح بالا، بازنگری اساسی ایجاد نخواهد شد و در این حالت، دولت ایالات متحده برای اجرای توافق‌های بدست آمده در سطح بالا تلاش خواهد کرد.

«سرگئی ریابکوف» همچنین برگزاری نشست پوتین و بایدن را یک موفقیت در عرصه دیپلماسی خواند و اضافه کرد: شخصاً، من تحت تأثیر دیدار با بایدن قرار گرفتم، یعنی به دلیل تبادل نظر عمیق ایجاد شده میان رؤسای جمهور در خصوص موارد و موضوعات خاص.

با اینحال ریابکوف در خصوص تحریم‌های آمریکا علیه روسیه و ادامه روند آنها افزود: من فکر می‌کنم این موضوع اجتناب ناپذیر است. ایالات متحده به راحتی نمی‌تواند از سیاست تحریم‌ها دست بردارد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس